dukeroger Opublikowano 1 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 1 Września 2016 Poniewaz cena jest z kosmosu szukam rozsadnego zamiennika silnika O.S. MOTOR OMA-5010-810; http://riku.pl/towar/os-motor-oma-5010-810-51012900-silnik-bezszczotkowy/p/kontekst/3150/ podstawowe dane: napięcie znamionowe [V]: 14,8 współczynnik KV [obr./V]: 810 pobór prądu bez obciążenia [A]: 1,8 maksymalny pobór prądu [A]: 45 prąd zwarcia (5sek) [A}: 80 oporność wewnętrzna [Ω]: 0,0245 średnica silnika [mm]: 58 długość silnika bez wału [mm]: 42,5 średnica wału [mm]: 6 masa silnika [g]: 234 ktos doradzi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 2 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 2 Września 2016 Osobiście nie znam zamiennika tego silnika . Osobliwy typ . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Słabo się posługuję google więc na szybko mogę zaproponować cos o podobnej mocy i na pakiet 4S: http://www.nastik.pl/dualsky-xm3548ea5-p-3732.html lub mocniejsze: http://www.nastik.pl/dualsky-xm4255ea5-durotate-p-4110.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Dualsky szybszy 790kV http://www.nastik.pl/dualsky-xm4255ea45-durotate-p-4109.html wolniejszy 710kV http://www.nastik.pl/dualsky-xm4255ea5-durotate-p-4110.html 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Ciąg silnika O.S. MOTOR OMA-5010-810 to 3,7 kg przy zasilaniu 4S LiPo i prądzie 62 Amper . (Śmigło 13/8 ) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 6 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2016 Ciąg silnika XM4255EA-4.5 (790KV) 4,44 kg przy zasilaniu 4S LiPo I prądzie 79,32A (śmigło APC 14x7E) Źródło: http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiKkJe0vvvOAhWHjSwKHUfMAaUQFggmMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.dualsky.com%2FAjaxFile%2FDownLoadFile.aspx%3FFilePath%3D%2FUpLoadFile%2F20150528%2FXM4255EA_SPEC.pdf%26fileExt%3Dfile&usg=AFQjCNF9yHLPL4QHzqGFs5YAy7WNwYoMfQ 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 7 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 wyjsciowy silnik dal na pakiecie 4S i smigle drewnianym 14x4,5 2,6kg ciagu i ponoc dla jedenastki to jest ok, zmierzony prad to 56A czyli moc to ok 830W mysle ze jak do tego DUALSKY XM4255EA-4.5 Durotate zaloze takie smiglo to raczej w 70A powinien sie zmiescic, to o tyle wazne ze mam taki regulator fascynuja mnie takie tabelki z danymi, pisza o zalecanym setupie i podaja smiglo 14x4 po czym podaja iles ciagow i w zadnym takiego smigla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 To jak odnosimy się do ciągu 2,6kg, to weź silnik taki jak mam w Corsairze. Wcześniej G&C obecnie PAEP. To silnik do modeli FMS, rozmiar 4250, kV 540, ciężar 240g Na 4S i śmigle APC 15x8 ciąg 2800g, prąd 35A. Na śmigle FMS 3-łopatowym 14x8 (dedykowane do Corsaira) daje 3200g, prąd 49A. Regulator Dualsky 65Lite. Tu więcej nfo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 7 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Bartek cos tu sciema pachnie; silniki waza tyle samo, daja mniej wiecej taki sam ciag ale jeden w stosunku do drugiego bieze polowe pradu na takiej samej 4S baterii? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 Które silniki porównujesz (te ważące tyle samo)? Dane, które podałem, pochodzą z moich własnych testów, kilka razy powtarzanych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 7 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 to twoje dane dla PAEP: To silnik do modeli FMS, rozmiar 4250, kV 540, ciężar 240g Na 4S i śmigle APC 15x8 ciąg 2800g, prąd 35A. a to pomierzone przez Leszka Mirkiewicza OS 5010 Nanotech 3300 4s śmigło turnigy 14X4,5 56A ciąg 2,6 kg 9500 obr, waga silnika podobna Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 49 do 56A to przy naszych narzędziach błąd pomiaru. Natomiast nie znam sprawności śmigła Turnigy, ale wiem, że śmigło ma kolosalne znaczenie. APC 15x8 w moich i innych testach okazuje się b. sprawne. Inna sprawa, że silnik os. ma maksymalne parametry znacznie lepsze niż mój. Moc (dane ze strony osengines) powyżej 1kW, ciąg 4kg przy poborze 70A. To już inna półka. Dane Lecha pokazują wykorzystanie tego silnika tylko w części. Dla mnie tu nie ma sprzeczności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 7 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 nie 49 a 35A napisales, przy drugim pomierzonym na 56A to jest 60% roznica... i ta wyzsza polka ma gorsze parametry? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 7 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2016 A, fakt! 35 a 56A to już różnica, choć to nie połowa poboru jednego względem drugiego. Dumam i myślę, że odpowiedzią może być: 1 różna efektywność smigieł 2 różnica w kV. Mój silnik jednak jest nastawiony na nieco większe śmigła, ale kręci nimi wolniej i jest bardziej ekonomiczny. Jak przejrzysz testy tego silnika z podanego linku to tam zużycie prądu jest nawet mniejsze niż ja podałem, choć ciąg też podają mniejszy. Jeszcze jedna rzecz - kwestia doboru timingu regulatora. Mój napęd jest mocny, ale silnik w gorący dzień się dość mocno grzeje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Jakoś nikt nie zauważył , że silnik Os Motor ma średnicę 58 mm a nie 42 mm jak DUALSKY XM4255 . Bez wiedzy do czego ma to być to tylko dywagacje . Podstawowe pytanie to po co zasilanie 4S a nie 6S i po co brnąć w prądy 80 A jak można 50 Amper mieć . To co zaoszczędzisz na tańszym silniku wydasz na wydajniejszy i większy pakiet . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 Jakoś nikt nie zauważył , że silnik Os Motor ma średnicę 58 mm a nie 42 mm ... Ja zauważyłem, tylko co to ma za znaczenie? Jakby zamienniki były większe, to byłby ew. problem w zabudowie. Jak są mniejsze, a parametry są o.k. to chyba tylko dobrze? Autor nie musi pisać do czego jest silnik, skoro podał parametry go interesujące. Piotr nie jest w tym hobby od dzisiaj. A zasilanie 6S jest cudowne i wspaniałe, ale ciężkawe w porównaniu z 4S, więc zamiana jednego na drugie wcale nie jest oczywista. Tym bardziej, że na 4S też można mieć prądy ok. 50A. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 8 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 jakos tez nie widze zwiazku miedzy srednica a ilosc uzywanego pradu by wygenerowac ten sam ciag, na koncu waza prawie tyle samo. jedyne co mi przychodzi do glowy to ze ten wejsciowy setup na OS moze byc po prostu bardzo zle dobrany ze smiglem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 8 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2016 I silnik o średnicy 42 mm tak samo szybko wchodzi na obroty jak 58 mm ? Momenty obrotowe mają takie same ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dukeroger Opublikowano 9 Września 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Września 2016 nikt nie twierdzi ze to takie same silniki i sie tak samo zachowuja, w watku o P.11 zamiescilem link do krytycznego artykulu o podawanych danych OSa ale w tym konkretnym przyapdku rozmawiamy o 2 pomierzonych przez forumowych kolegow zestawach. Powtorzmy: 2 silniki daja ten sam ciag pobierajac odpowiednio 35A i 56A co w moich oczach sugeruje ze OS (ten pobierajacy 56A) jest do tego smigla dobrany blednie. Bladze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi