RobertK Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 Jedyny mankament to zbiornik paliwa, 1,5 litra to za mało. Zrobiłem kilka okrążeń, jedną przymiarkę i jedno lądowanie i gdybym zrobił jedno okrążenie więcej to brakło by mi paliwa. Timer miałem ustawiony na 5 min od momentu podniesienia przepustnicy. Po zapikaniu przeszedłem do lądowania. Muszę ustawić na 4 minuty lub zrobić większy zbiornik. Dziwnie duże to zużycie paliwa... Nawet jeśli byś latał na pełnym gazie to paliwa powinno wystarczyć na 6 '25 min (wg danych które podałeś - podaje producent)
solainer Opublikowano 27 Marca 2017 Autor Opublikowano 27 Marca 2017 No zgadza się powinno wystarczyć ma około 6 min lotu, a na pełnym gazie może z 2 minuty latalem. Potem coraz wolniej i wolnej żeby wyczuć na co mogę sobie pozwolić przed lądowaniem. Może jetcat oszukuje w kwestii konsumpcji albo mam coś źle ustawione w ecu ale nawet nie wiem w czym grzebać.
rafał .k Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 Gratulacje ! naprawdę fajnie to ci wyszło!
poharatek Opublikowano 27 Marca 2017 Opublikowano 27 Marca 2017 Gratuluję! Piękny model, pięknie lata Jak będziesz miał jeszcze jakieś filmy z lotów - wrzuć koniecznie - dźwięk turbiny jest nieziemski
Lucjan Opublikowano 28 Marca 2017 Opublikowano 28 Marca 2017 Witaj Piotrku! GRATULUJĘ ! Dobrze zaprojektowany model , sylwetką podobny do ISKRY, więc będzie dobrze latał .Zastanawiające jest to zużycie paliwa
solainer Opublikowano 28 Marca 2017 Autor Opublikowano 28 Marca 2017 Dziękuję za miłe słowa. Oczywiście zorganizuje jakiś obszerniejszy materiał foto wideo. Mam pytanie gdzie można dostać aeroshell 500 w rozsadnej cenie? Chyba że polecicie mi jakiś inny olej. Ja do tej pory używalem tego ale ostatnio jest słabo dostepny. Gdzie pytam to nie ma.
niunio2000 Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Dziękuję za miłe słowa. Oczywiście zorganizuje jakiś obszerniejszy materiał foto wideo. Mam pytanie gdzie można dostać aeroshell 500 w rozsadnej cenie? Chyba że polecicie mi jakiś inny olej. Ja do tej pory używalem tego ale ostatnio jest słabo dostepny. Gdzie pytam to nie ma. Castrol 599 przetestowałem na własnej turbinie i jest wszystko oki pozdrawiam
solainer Opublikowano 29 Marca 2017 Autor Opublikowano 29 Marca 2017 Znalazłem aeroshell 500 po 86 zł za puszkę oraz mobil jet oil 2 za 65 zł. Oba dostepne u mnie w okolicy. Nigdy nie używałem mobila i teraz pytanie czy mogę nim zastapic shella?
Lucjan Opublikowano 29 Marca 2017 Opublikowano 29 Marca 2017 Znalazłem aeroshell 500 po 86 zł za puszkę oraz mobil jet oil 2 za 65 zł. Oba dostepne u mnie w okolicy. Nigdy nie używałem mobila i teraz pytanie czy mogę nim zastapic shella? Cześć Piotrku! Używałem oleju Mobil Jet Oil 2 i wszystko było w porządku. Możesz podać adres sprzedawcy tych olejów do jetów ? Pozdrawiam Lucjan
solainer Opublikowano 30 Marca 2017 Autor Opublikowano 30 Marca 2017 To tak: shell dostepny jest w Knurowie sklep polteam.pl, a mobil w Tychach sklep superolej.com Przy okazji odkryłem przyczynę dużgo spalania. Miałem timer w radiu ustawiony na odliczanie czasu po podniesieniu przepustnicy od 30% przez co rzeczywisty czas lotu wyszedł mi ponad 8 minut. Teraz już to poprawiłem i powinno być dobrze. Chyba emocje sprawiły że lot wydawał mi sie taki krótki.
Tomek Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 No to żeś przewalił z tym timerem, mogłeś narobić sobie spore problemy z modelem. Dobrze, że wszystko skończyło się dobrze.
pawkar Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 To ja się przyłącze do gratulacji i zapytam przy okazji. Czy Twoim zdaniem ten model nadaje się na pierwszego jeta? Ja również mialem problem z zakupem oleju,ale ponieważ na pierwsze uruchomienie mojego JetCata jade do Roberta użyję sprawdzonej mieszanki Wyczytałem że stosuje się też oleje do dwusuwów ?
solainer Opublikowano 30 Marca 2017 Autor Opublikowano 30 Marca 2017 Wydaje mi sie że tak bo jest lekki a pilotuje się calkiem latwo. Ja super doswiadczenia nie mam to mój własny pierwszy jet. Reszta z którymi miłem doczynienia to modele mojego szefa. W porownaniu do nich jest dużo lżejszy i ma duże skrzydła. Balem sie że napęd bedzie słaby ale model lata nawet dynamicznie. Dużym plusem jest że jest z drewna przez co łatwo się będzie naprawiało ewentualne uszkodzenia i jest stosunkowo niedrogi w wykonaniu. Kwoty podać nie mogę aby się w kłopoty nie wpakować
rafał .k Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 Czyżby to forum czytała też twoja połowica?
RobertK Opublikowano 30 Marca 2017 Opublikowano 30 Marca 2017 ...Oczywiście zorganizuje jakiś obszerniejszy materiał foto wideo. Trzymam Cię za słowo Oba dostepne u mnie w okolicy. Nigdy nie używałem mobila i teraz pytanie czy mogę nim zastapic shella? Spokojnie możesz zastosować Mobil Jet oil ll http://advancenaft.com/produkt/mobile-jet-oil-ii-2/ Ja obecnie używam do swoich turbin BP 2380 https://www.145.aero/BP-2380-Turbo-Oil-MIL-PRF-23699-SAE-AS5780-p/bp2380cs.htm Czy Twoim zdaniem ten model nadaje się na pierwszego jeta? Paweł, co prawda Piotrek już Ci odpowiedział. Ja dodam ,że zdecydowanie ten model jest lepszym wyborem jak Hotspot na którego się uparłeś
solainer Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Tak ładnie żarło i zdechło.... Nie mogę uruchomić silnika. Próba rozruchu kończy się komunikatem LOW- TEMPERATURE. Wychodzi na to, że nie następuje zapłon żarnikiem od Kerosene startu. Sprawdzałem przewody elektryczne i są ok, żarnik ma oporność 1 ohm. Zakładam, że uszkodzony jest właśnie kerosene start i mam nadzieję że nie ECU. Wymontuję żarnik i spróbuję go potraktować bezpośrednio z akumulatora żeby sprawdzić czy żarzy. Będę wdzięczy za pomoc w znalezieniu problemu. Trochę się zawiodłem niemożliwością uruchomienia silnika na lotnisku. PS. Osobiście nie poleca HOT Spota na pierwszy model. Pierwszy lot w życiu zrobiłem na Hotspocie i nie jestem z tego zadowolony. Dużo lepiej poszło mi z tym modelem.
RobertK Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Opublikowano 1 Kwietnia 2017 Tak ładnie żarło i zdechło.... Nie mogę uruchomić silnika. Próba rozruchu kończy się komunikatem LOW- TEMPERATURE. Wychodzi na to, że nie następuje zapłon żarnikiem od Kerosene startu. Sprawdzałem przewody elektryczne i są ok, żarnik ma oporność 1 ohm. Zakładam, że uszkodzony jest właśnie kerosene start i mam nadzieję że nie ECU. Wymontuję żarnik i spróbuję go potraktować bezpośrednio z akumulatora żeby sprawdzić czy żarzy. Będę wdzięczy za pomoc w znalezieniu problemu. Trochę się zawiodłem niemożliwością uruchomienia silnika na lotnisku. Piotrek , całkowicie brak jest zapłonu ? turbina dymi przy rozruchu ? - akumulator ECU naładowany ,posiada wydajność prądowa ,przewody zasilające ok? - paliwo dopływa ,filtr, zaworek, pompa ? -sprawdź napięcie bezpośrednio na świecy i pobór prądu podczas grzania.
solainer Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Tak zapłonu nie ma wcale, turbina nie dymi a temperatura na termoparze ani drgnie. Paliwo jest podawane do silnika. Wszystkie przewody sprawdzone, akumulator w pełni naładowany a napięcie podczas rozruchu nie siada. Niczego też nie zmieniałem po pierwszym udanym locie poza wglądem w Info menu. Muszę sprawdzić dokładnie żarniķ.
RobertK Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Pamiętaj że ten grafit (żarnik) jest na ok 6V. W tej sytuacji sprawdziłbym czy podczas fazy podgrzewania wychodzi napięcie na żarnik. Piotrek, zakładam że zrobiłeś kilka prób nieudanego startu.Ważne aby usunąć nadmiar paliwa z turbiny przed kolejna udaną próbą rozruchu !!!
Rekomendowane odpowiedzi