radziu45 Opublikowano 26 Października 2016 Opublikowano 26 Października 2016 Witam mam pytanko do tych co mają silnik DA czy marto dołożyć i kupić DA Nie myślę o chinczyku chociaż mam DLE 20 jest ok ale teraz potrzebuje 80cm
chrisj23 Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Oj męczysz temat.... męczysz..... Czy warto kupić DA - pewnie że warto.... Ale 120/150/170 Czy warto DA85 - najlepszą odpowiedzią jest ich ilość u nas.... mało. Silnik relatywnie drogi o przeciętnych parametrach... ZDZ90RVJ zjada go na śniadanie....Napisz do czego chcesz go zastosować - akrobat, makieta czy inny wynalazek... Monopol na dobre silniki klasy 80 mają Czesi - Chinczyk nie poradził sobie ze zrobieniem dobrej 80-tki.... Bardzo dobre jest niemieckie 3W85 - ale sporo cięższe od konkurencji... 1
Shock Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Czy warto DA85 - najlepszą odpowiedzią jest ich ilość u nas.... mało. Silnik relatywnie drogi o przeciętnych parametrach... No tu można polemizować . Mało jest tych silników bo nie ma modeli do nich...Akrobat optymalny to 2,45-2,5 m (chociaż i nadaje się do lekkich 2,6m) a takich gotowych po prostu brak -Raven,Su-26 mm,Velox ?? co jeszcze ? Osiągi zaś to też sprawa dyskusyjna,na dobrym karnistrze osiągi są bliskie/podobne do 100 cm DA a wagowo jest korzystnie.
radziu45 Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 Witam dzięki za odpowiedz wiem że mało tych silników a ja taki potrzebuje do makiety gdzie tylko jeden cylinder da rade. A co do DA100 to troche lipa proporcjonalnie do 85 i 120 słabszy i wagowo tez słabo , ale chce to do makiety RWD a tam tylko jeden cylinder a planuje to zbudować 3,5 metra .
Chuck Yeager Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 RWD nawet 3,5 metra to powinien bez zająknięcia polecieć na dobrej 50-tce. RDW latają na skrzydłach a nie wiszą na silniku... 1
radziu45 Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 Tak myślę że 50 wystarczy ale chce mięć trochę zapasu . Myśle też o tym .
Chuck Yeager Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 To jest o około 20% słabsze niż 50-tka dwusuw. Będzie kręcił większym śmigłem, które będzie bardziej makietowo wyglądało a więc idealnie, ale koniec końców bedzie o 1-2 kg ciągu mniej niż w dwusuwie 50-55cm. N iemniej jednak to i tak na pewno wystarczy a i dźwięk będzie dużo lepszy. Jaka waga docelowa jest przewidywana? Myślałeś może nad dwucylindrowym w rzędzie, typu Roto85 FSI? Który to to RWD?
radziu45 Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 Dwu cylindrowe rzędowe też myślałem ale one są trochę ciężkie Które RWD na razie nie powiem wielkość około 3,5 metra waga pewnie z 15 kilo na pewno .
Chuck Yeager Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 15-17 kg poleci na każdej 50-tce i na tej 4-suwowej 60-tce którą pokazałeś. Dla tego typu samolotu w zupełności wystarczy ciąg wielkości połowy wagi modelu a tu i tak będziesz miał znacznie więcej.
radziu45 Opublikowano 28 Października 2016 Autor Opublikowano 28 Października 2016 Teraz spojrzałem na ten ROTO 85 FSI 3kilo moc może trochę większa od VM 70 ale zostanie zjedzona przez większą wagę no i cena 400 euro droższy Śmigło to samo VM i ROTO 24-26 obroty VM-1000-6200 ROTO 1000-5800 jest to normalne dwa cylindry większy opór i przez to niższe obroty zysk tylko akustyczny , do makiety może się zdecyduje , czas pokaże .
chrisj23 Opublikowano 28 Października 2016 Opublikowano 28 Października 2016 Teraz spojrzałem na ten ROTO 85 FSI 3kilo moc może trochę większa od VM 70 ale zostanie zjedzona przez większą wagę no i cena 400 euro droższy Śmigło to samo VM i ROTO 24-26 obroty VM-1000-6200 ROTO 1000-5800 jest to normalne dwa cylindry większy opór i przez to niższe obroty zysk tylko akustyczny , do makiety może się zdecyduje , czas pokaże . Jak do takiej makiety to masz duże pole do wyboru bo ani niska masa silnika ani specjalnie osiągi nie są Ci potrzebne w 2 taktach możesz wybierać w mvvs58/80, zdz90rv-j, 3W80/85, czy nawet DA80 - jak chcesz bardzie realistyczny dźwięk i pracę - to wcześniej już padły ciekawe propozycje Valach czy Roto- jest też chińczyk w ciekawej cenie TorqPro 70cm3 - na makietowe latanie jak znalazł, ale osobiście go nie testowałem
radziu45 Opublikowano 29 Października 2016 Autor Opublikowano 29 Października 2016 Też o tym Torqpro 70 myślę bo cena tlko jak to ma być taka jakość jak NGH 38 to kicha
jpd Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 NGH 38 mam, używam i nie czepiałbym się jakości... 2gi sezon przelatał bez większych kłopotów. Najpoważniejszym kłopotem było jak mi podkładki poszerzane M3 wpadły do silnika, naprawa zajęła ok 1,5h na lotnisku. Pytanie czemu znów chcecie przemotorować makietę samolotu ? ciąg równy połowie wagi ? 3-4kg / kW to będzie aż nad to. 1
Bartek Piękoś Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 Też o tym Torqpro 70 myślę bo cena tlko jak to ma być taka jakość jak NGH 38 to kicha Możesz coś rozwinąć konkretniej? Bo ja na razie o tym silniku słyszałem dobre opinie.
radziu45 Opublikowano 29 Października 2016 Autor Opublikowano 29 Października 2016 Możesz coś rozwinąć konkretniej? Bo ja na razie o tym silniku słyszałem dobre opinie. A o który silnik ci chodzi ?
jpd Opublikowano 29 Października 2016 Opublikowano 29 Października 2016 A o który silnik ci chodzi ? Skoro w poście wymieniasz 2 silniki a o jednym z nich nic nie wiesz to zgaduj zgadula o który może chodzić ?
radziu45 Opublikowano 30 Października 2016 Autor Opublikowano 30 Października 2016 Zapytaj Henka co się stało z jego silnikiem tu na forum pisali wycierające się wałki rozrządu tak bardzo się nie zagłębiałem , 1
jpd Opublikowano 30 Października 2016 Opublikowano 30 Października 2016 Czyli wiesz ze słyszenia, czytania i nie zagłębiania się w temat czyli de facto nie wiesz nic. Używam ten silnik od 2ch sezonów - uszkodzenia które były powstały z mojej winy i tyle. Jedynie co było źle wykonane to obsadzenie wału w przednim łożysku - za ciasno - wymiana łożysk + delikatne przeszlifowanie wału załatwiło temat.
radziu45 Opublikowano 30 Października 2016 Autor Opublikowano 30 Października 2016 Czyli jakieś nie dokładnośći są za ciasny wał nie utwardzony wałek rozrządu jest tego mało ale jest to tak jak z ASP jak trafisz ja mam 180 4takt i tak trafiłem że ma słabą kompresje przez co ciężko pali z ręki przyczyna przeszlifowany cylinder ale jak zajara to chdzi ok .
Rekomendowane odpowiedzi