PK999 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Hejho, jakiś czas temu odłożyłem na półę kawałek samochodu. Teraz przy wolnej chwili pomyślałem aby na nim latać. Pomysł: Jak widać wirnik tymczasowo osadzony na silniku 4000kv i pokręcony. Robi toto sporo wiatru i dało nadzieję, że przy sensownym tunelu może polecieć. Oczywiście nie spodziewam się jakiejś konkretnej sprawności takiego napędu - jak poleci to już będzie ciekawie. Nie znalazłem do tej pory podobnych prób w modelarskim internecie - jeśli ktoś zna to proszę o głos. Chciałbym także poprosić bardziej doświadczonych o wytknięcie możliwych problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WRC Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Bodajże chłopaki flitests zrobili coś podobnego (silnik był z boku) i latało turbina była napewno większej średnicy i pewnie lżejsza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Zrobiłeś sprężarkę odśrodkową, jak w MiG-15. Trudno Ci bęzie zrobić tunel, który odbierze powietrze z tego wirnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
oko Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Takich prób jest bardzo dużo. Po prostu chcesz użyć sprężarki odśrodkowej (centrifugal) zamiast osiowej (axial). Trzeba wyszukiwać po tych pojęciach (centrifugal edf) https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1555981-Anyone-considered-a-micro-centrifugal-EDF-design Tu piszą że nie bardzo ma to sens. Że sprężarka odśrodkowa jest trudniejsza konstrukcyjnie i daje wyższe ciśnienie, co miałoby znaczenie gdyby spalać paliwo. Ale tak to osiowe są prostsze i wydajniejsze. Tu nawet coś lata https://www.youtube.com/watch?v=rrxfFQ8oEjM Z tego co widzę to więcej jest o innej koncepcji: by użyć EDF jako turbosprężarki w silniku samochodowym. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Jak toto się zwie to mniej więcej wiem No i właśnie na tych filmach pokazują tyle co nic. Ale to pocieszające że działa. Spróbuję coś wykombinować. Może się uda. Na początek trzeba będzie wytoczyć jakieś kopytko na tunel. Pomyślimy. Może uda się pójść na łatwiznę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 TUTAJ masz pokazane więcej i jak widać model lata, ale cienko to widzę w twoim przypadku, bo ten klamot metalowy pewnie będzie za ciężki. Sprawność takiej turbiny odśrodkowej jest mniejsza niż osiowej (większe opory tarcia w przepływie powietrza) więc jeśli już eksperymentować to z czymś lżejszym (tak jak w linku - turbinka odśrodkowa jest plastykowa z wentylatora). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 TUTAJ masz pokazane więcej i jak widać model lata, ale cienko to widzę w twoim przypadku, bo ten klamot metalowy pewnie będzie za ciężki. Sprawność takiej turbiny odśrodkowej jest mniejsza niż osiowej (większe opory tarcia w przepływie powietrza) więc jeśli już eksperymentować to z czymś lżejszym (tak jak w linku - turbinka odśrodkowa jest plastykowa z wentylatora). Waży 35g- taką wagę jestem w stanie przeżyć. Model z Twojego linku ma co prawda tak samo działający ale odmiennej konstrukcji wirnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 Model z Twojego linku ma co prawda tak samo działający ale odmiennej konstrukcji wirnik. ... ale to szczegół, który nie ma znaczenia, bo w takiej skali jedyne sensowne i przede wszystkim proste rozwiązanie kanału wylotowego, tak żeby straty były jak najmniejsze, to umieszczenie tego wentylatora z silnikiem podobnie jak w linku, który wskazałem, czyli prostopadle do kierunku lotu. Zresztą tak właśnie działa ta oryginalna turbosprężarka, od której wirnik chcesz użyć. Zawsze możesz poeksperymentować z innym ustawieniem (?), co z przyjemnością będę śledził. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PK999 Opublikowano 18 Grudnia 2016 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 ... ale to szczegół, który nie ma znaczenia, bo w takiej skali jedyne sensowne i przede wszystkim proste rozwiązanie kanału wylotowego, tak żeby straty były jak najmniejsze, to umieszczenie tego wentylatora z silnikiem podobnie jak w linku, który wskazałem, czyli prostopadle do kierunku lotu. Zresztą tak właśnie działa ta oryginalna turbosprężarka, od której wirnik chcesz użyć. Zawsze możesz poeksperymentować z innym ustawieniem (?), co z przyjemnością będę śledził. Wszystko to prawda, tyle że wykonanie takiego kanału jak w fabrycznym turbo wygląda dla mnie na niemożliwe w moich warunkach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 18 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 18 Grudnia 2016 A kto mówi żebyś robił oryginal kanał - to jest rozwiązanie optymalne i w warunkach amatorskich trudne do zrobienia (choć nie niemożliwe). Zrób tak jak na tej fotce poniżej (przykład z linka), tylko w części wlotowej zamiast płaskiego pierścienia z depronu ma być ścięty stożek ze względu na kształt tej turbinki odśrodkowe, którą masz: Jak chcesz to możesz również próbować w to miejsce wlotu wstawić dopasowaną ("obłą") do skrzydeł turbiny kształtkę dociętą i dopiłowaną z klocka balsowego (tylko czy to nie będzie już za ciężkie). Zasadę działania tej turbiny (jak w niektórych suszarkach) autor przedstawił na poniższym rysunku (kierunek obrotów turbiny odwrotnie do ruchu wskazówek zegara, a wlot powietrza z prawej strony modelu i u ciebie będzie tak samo): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi