RAFALR30 Opublikowano 15 Września 2017 Autor Opublikowano 15 Września 2017 Wymieniłem regulator Redox 60A na HK70A Blue Series bo Redox budził moje pewne obawy - o tym innym razem. Poniżej tabela z pomiarami przy różnych ustawieniach timingu. Dla silników typu inrunner zaleca się ustawienia timingu na LOW. Koledzy modelarze co sądzicie o tych pomiarach?
Bartek Piękoś Opublikowano 15 Września 2017 Opublikowano 15 Września 2017 Jeszcze jakbyś w tabeli podał nominalne parametry silnika (moc, max pobór) to byłoby co porównywać. Na pierwszy rzut oka, różnice są chyba niewielkie. Jeśli automat i timing wysoki nie przekraczają parametrów silnika wg producenta to zostaw automat. Automat sugeruje wg mnie, że ustawienia low są asekuracyjne.
RAFALR30 Opublikowano 15 Września 2017 Autor Opublikowano 15 Września 2017 Dane turbiny i silnika: - Turbina EDF 64mm 11 łopat - Silnik 2840-KV3900, 12,5V, 40A, 900g
poharatek Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 Jaki masz pakiet? Monitorowałeś na nim napięcie podczas testów? Bo mi wyszło, że podczas prób na wysokim timingu, napięcie na celi spadło pod obciążeniem do 3,15V. A to zbyt zdrowe dla pakietu nie jest... (Nie mówiąc już o tym, że próby na takim "zjechanym" pakiecie, są średnio miarodajne.)
RAFALR30 Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 Pakiet mam Redox,LiPo 2200mAh, 3s, 50C. Tak, monitorowałem napięcie na różnych wartościach timingu i zauważyłem to co Ty - wysoki timing powodował przy 100%THR szybki spadek napięcia. Dlatego na regulatorze funkcję "Cut-Off reduce power" ustawiłem na 2,8 V.
poharatek Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 Ale to są jakieś jajca... Moje trzyletnie pakiety Prismalia 2200mAh 30C, po 200-300 cyklach ładowania nie klękają tak pod obciążeniem... 50 C to Redox pewnie chciałby, żeby ten pakiet miał. Masz możliwość pomiaru jego rezystancji wewnętrznej?
RAFALR30 Opublikowano 16 Września 2017 Autor Opublikowano 16 Września 2017 To jest nowy pakiet kupiony specjalnie do tego modelu, po 5 cyklach ładowania. Zmierzę rezystancję cel.
MLITEK Opublikowano 16 Września 2017 Opublikowano 16 Września 2017 jak jest zły timing to będzie się zacinał silnik w pewnym zakresie obrotów, trzeba metodą prób i błędów. U mnie działa tylko na automatycznym.
Vesla Opublikowano 17 Września 2017 Opublikowano 17 Września 2017 Model wyważony IMG_20170914_210816.jpg Poprawcie mnie jeśli się mylę ale patrzę na to zdjęcie z wyważania i jedno mnie martwi. Powinieneś punk podparcia ustalić na linii średniej cięciwy aerodynamicznej która wypada w ok. 40% rozpiętości licząc od osi kadłuba. Wyważenie przy kadłubie dla skrzydeł skośnych będzie niewłaściwe i wyjdzie za ciężki na ogon.
poharatek Opublikowano 17 Września 2017 Opublikowano 17 Września 2017 Nie rozumiem o co Ci chodzi.. To nie skraczbild, gdzie trzeba eksperymentować z wyliczaniem i ustawieniem ŚC , ale doskonale znany model, co do którego wiadomo gdzie ten ŚC powinien się znaleźć ( 150 mm za początkiem wlotów powietrza)
Vesla Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 Oto przykład różnicy pomiędzy modelarzami i "użytkownikami" modeli latających. Czas na uzupełnianie wiedzy z pozoru zbędnej. Wszystko wyjaśni poniższy rysunek: Co do twojego modelu to rozumiem, że projektanci wyliczyli tak jak powinni i podali miejsce punktu podparcia z odpowiednią poprawką na linii przy kadłubie. Z ciekawości zapytam jeżeli możesz podać jaką masz długość cięciwy skrzydła przy kadłubie.
poharatek Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 Khem... Przecież ŚC oznaczasz (wyliczasz i oznaczasz) na kadłubie (bo w przypadku skośnych skrzydeł określenie "xxx mm od natarcia" może być zwodnicze). Punkty podparcia do wyważania mogą sobie leżeć gdziekolwiek na linii prostopadłej do osi kadłuba, przecinającej oznaczony punkt ŚĆ. Naprawdę nie wiem o co Ci chodzi...
Bartek Piękoś Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 "wyliczasz i oznaczasz na kadłubie" Wyliczasz na skrzydłach, oznaczasz tam, gdzie Ci wygodnie dla określenia punktu podparcia do wyważania. Tak ja to rozumiem
Vesla Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 Dlatego producenci podali punkt podparcia 150mm od początku wlotu powietrza żeby było łatwiej to ustawić.
robertus Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 Oto przykład różnicy pomiędzy modelarzami i "użytkownikami" modeli latających. Czas na uzupełnianie wiedzy z pozoru zbędnej. Wszystko wyjaśni poniższy rysunek: post-11729-0-89947300-1452815057.jpg Nigdy nie umiałem tego policzyć. Wolałem porzucać sobie pusty model. 1
RAFALR30 Opublikowano 19 Września 2017 Autor Opublikowano 19 Września 2017 Oto przykład różnicy pomiędzy modelarzami i "użytkownikami" modeli latających. Czas na uzupełnianie wiedzy z pozoru zbędnej. Wszystko wyjaśni poniższy rysunek: post-11729-0-89947300-1452815057.jpg Co do twojego modelu to rozumiem, że projektanci wyliczyli tak jak powinni i podali miejsce punktu podparcia z odpowiednią poprawką na linii przy kadłubie. Z ciekawości zapytam jeżeli możesz podać jaką masz długość cięciwy skrzydła przy kadłubie. Różnica pomiędzy CG wg producenta a CG wyliczonym na podstawie danych z literatury wynosi 7,8 cm.
RAFALR30 Opublikowano 19 Września 2017 Autor Opublikowano 19 Września 2017 Na różowo zaznaczyłem (w mm) różnicę pomiędzy CG a początkiem i końcem przedziału 35%.
Vesla Opublikowano 19 Września 2017 Opublikowano 19 Września 2017 Ciekawe jest dlaczego producent przyjął CG w podanym przez Ciebie miejscu. Czyżby duży zapas stateczności? Przy takim ustawieniu model będzie ciężki na dziób co poprawi jego stateczność. Możliwe, że przy tak małym stateczniku poziomym model jest małostateczny. Tutaj masz kalkulator jakbyś miał ochotę się pobawić. http://chrusion.com/BJ7/SuperCalc7.html
Geralt Opublikowano 20 Września 2017 Opublikowano 20 Września 2017 Wieśku rozmawiacie o dwóch sprawach. Ty podajesz jak wyliczyć środek cięciwy aerodynamicznej, a do wyważenia modelu potrzeby jest środek ciężkości modelu. W zupełnym uproszczeniu liczy się to na podstawie dwóch SCA (skrzydła i usterzenia poziomego) i odległości tych cięciw od siebie. Dla tego macie różnice i bardziej ufał bym temu co podał producent.
Rekomendowane odpowiedzi