Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wymieniłem regulator Redox 60A na HK70A Blue Series bo Redox budził moje pewne obawy - o tym innym razem.

Poniżej tabela z pomiarami przy różnych ustawieniach timingu.

Dla silników typu inrunner zaleca się ustawienia timingu na LOW.

Koledzy modelarze co sądzicie o tych pomiarach?

 

post-10327-0-61406900-1505510747_thumb.jpg

 

Opublikowano

Jeszcze jakbyś w tabeli podał nominalne parametry silnika (moc, max pobór) to byłoby co porównywać.

Na pierwszy rzut oka, różnice są chyba niewielkie.

Jeśli automat i timing wysoki nie przekraczają parametrów silnika wg producenta to zostaw automat.

Automat sugeruje wg mnie, że ustawienia low są asekuracyjne.

Opublikowano

Jaki masz pakiet?

Monitorowałeś na nim napięcie podczas testów?

Bo mi wyszło, że podczas prób na wysokim timingu, napięcie na celi spadło pod obciążeniem do 3,15V.

A to zbyt zdrowe dla pakietu nie jest...

(Nie mówiąc już o tym, że próby na takim "zjechanym" pakiecie, są średnio miarodajne.)

Opublikowano

Pakiet mam Redox,LiPo 2200mAh, 3s, 50C.

Tak, monitorowałem napięcie na różnych wartościach timingu i zauważyłem to co Ty - wysoki timing powodował przy 100%THR szybki spadek napięcia. Dlatego na regulatorze funkcję "Cut-Off reduce power" ustawiłem na 2,8 V.

 

post-10327-0-88565400-1505561535.jpg

Opublikowano

Ale to są jakieś jajca...

Moje trzyletnie pakiety Prismalia 2200mAh 30C, po 200-300 cyklach ładowania nie klękają tak pod obciążeniem...

50 C to Redox pewnie chciałby, żeby ten pakiet miał.

Masz możliwość pomiaru jego rezystancji wewnętrznej?

Opublikowano

jak jest zły timing to będzie się zacinał silnik w pewnym zakresie obrotów, trzeba metodą prób i błędów. U mnie działa tylko na automatycznym.

Opublikowano

Model wyważony  :) 

attachicon.gifIMG_20170914_210816.jpg

Poprawcie mnie jeśli się mylę ale patrzę na to zdjęcie z wyważania i jedno mnie martwi. Powinieneś punk podparcia ustalić na linii średniej cięciwy aerodynamicznej która wypada w ok. 40% rozpiętości licząc od osi kadłuba. Wyważenie przy kadłubie dla skrzydeł skośnych będzie niewłaściwe i wyjdzie za ciężki na ogon.

Opublikowano

Nie rozumiem o co Ci chodzi..

To nie skraczbild, gdzie trzeba eksperymentować z wyliczaniem i ustawieniem ŚC , ale doskonale znany model, co do którego wiadomo gdzie ten ŚC powinien się znaleźć ( 150 mm za początkiem wlotów powietrza) ;) 

Opublikowano

Oto przykład różnicy pomiędzy modelarzami i "użytkownikami" modeli latających. Czas na uzupełnianie wiedzy z pozoru zbędnej. Wszystko wyjaśni poniższy rysunek:

 

post-14841-0-32922300-1505804907_thumb.jpg

 

Co do twojego modelu to rozumiem, że projektanci wyliczyli tak jak powinni i podali miejsce punktu podparcia z odpowiednią poprawką na linii przy kadłubie.

Z ciekawości zapytam jeżeli możesz podać jaką masz długość cięciwy skrzydła przy kadłubie.

Opublikowano

Khem...

Przecież ŚC oznaczasz (wyliczasz i oznaczasz) na kadłubie (bo w przypadku skośnych skrzydeł określenie "xxx mm od natarcia" może być zwodnicze).

Punkty podparcia do wyważania mogą sobie leżeć gdziekolwiek na linii prostopadłej do osi kadłuba, przecinającej oznaczony punkt ŚĆ. 

Naprawdę nie wiem o co Ci chodzi...

Opublikowano

Oto przykład różnicy pomiędzy modelarzami i "użytkownikami" modeli latających. Czas na uzupełnianie wiedzy z pozoru zbędnej. Wszystko wyjaśni poniższy rysunek:

 

attachicon.gifpost-11729-0-89947300-1452815057.jpg

 

Co do twojego modelu to rozumiem, że projektanci wyliczyli tak jak powinni i podali miejsce punktu podparcia z odpowiednią poprawką na linii przy kadłubie.

Z ciekawości zapytam jeżeli możesz podać jaką masz długość cięciwy skrzydła przy kadłubie.

 

Różnica pomiędzy CG wg producenta a CG wyliczonym na podstawie danych z literatury wynosi 7,8 cm.

 

post-10327-0-47257200-1505848461_thumb.jpg

Opublikowano

Ciekawe jest dlaczego producent przyjął CG w podanym przez Ciebie miejscu. Czyżby duży zapas stateczności? Przy takim ustawieniu model będzie ciężki na dziób co poprawi jego stateczność. Możliwe, że przy tak małym stateczniku poziomym model jest małostateczny.

Tutaj masz kalkulator jakbyś miał ochotę się pobawić.

 

http://chrusion.com/BJ7/SuperCalc7.html

Opublikowano

Wieśku rozmawiacie o dwóch sprawach. Ty podajesz jak wyliczyć środek cięciwy aerodynamicznej, a do wyważenia modelu potrzeby jest środek ciężkości modelu. W zupełnym uproszczeniu liczy się to na podstawie dwóch SCA (skrzydła i usterzenia poziomego) i odległości tych cięciw od siebie. Dla tego macie różnice i bardziej ufał bym temu co podał producent.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.