Skocz do zawartości

Wrocławska lokomotywa


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I magnesy i rzep będzie dobrze trzymał. Magnesy łatwiej jest tak wklejać by szczeliny nie było i dlatego są częściej stosowane. Nie brudzą się i z upływem czasu nie wycierają. Ale ESiAki i tak nie żyją tak długo by rzep przestał działać ;)

  • Odpowiedzi 47
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Posłuchałem i tak odciąłem kabinkę.


Mirolek narobił mi wstydu i tak wygląda efekt. Postanowiłem zrobić tymczasowy przód aby mieć możliwość korekty ułożenia silników. Niezbyt to ładne ale mam nadzieję że zadziała. Tylny statecznik w wersji finalnej, nie robi wrażenia aerodynamicznego, ale myślę że zrobi swoje. Jeszcze tylko regulacja serw i mam nadzieję że jutro pierwszy lot  ;)

post-18437-0-41666000-1488996554.jpg

post-18437-0-22603700-1488996902.jpg

post-18437-0-03542000-1488996903.jpg

post-18437-0-93131600-1488996903.jpg

post-18437-0-09576400-1488996905.jpg

post-18437-0-84497400-1488996906.jpg

post-18437-0-81548800-1488996907.jpg

post-18437-0-70017100-1488996908.jpg

post-18437-0-80380900-1488996909.jpg

Opublikowano

B R A W O !!!

Model świetnie lata a start po dwóch metrach to szok. Myślałem, że dwusilnikowce będą tylko miłym akcentem na zawodach a tu może się okazać, że to tajna broń niczym Me-262 w wwII :D

 

Gratulacje i czekam na konfrontacje w Bierutowie.

 

ms

Opublikowano

"Magia" dwoch silnikow w opakowaniu niewiele wiekszym od jednosilnikowca... Znowu na niebie dominowac beda wyscigowe bombowce...

Opublikowano

Ha Ha! Nie do końca. Dałem co miałem, lata rześko, ale tylko 3,5 min na pełnym gazie. Na pakiecie 1300. Teraz zacznie się dopasowywanie napędu zdolnego pociągnąć 7 min. Poczekam jak wyjdą próby kolegów i co oni tam wpakują. Pożyjemy zobaczymy.

Opublikowano

W lotach próbnych zauważyłem że ster kierunku ma małą skuteczność. Na ziemi wręcz żadną. Postanowiłem zmiksować kierunek z silnikami. Efekt bardzo dobry. Zastanawiam się nad całkowitym pozbyciem się serwa z ogona. Staje się zbędne. Model gdy straci jeden silnik i tak nie jest w stanie kontynuować lotu, więc tak czy siak lądujemy. Oto filmik:

 

https://youtu.be/GB-w-NGE15w

Opublikowano

Świetna sprawa z tym różnicowym ciągiem. Właściwie steru kierunku mógłbyś nie mieć wcale - patrz jak gościu lata modelem EDIT: Transala (prawie jak esa) zupełnie bez steru kierunku - zaczyna się w drugiej połowie filmu:

 

https://www.youtube.com/watch?v=zricTZwibuk

 

Mógłbyś wywalić serwo kierunku i zaoszczędziłbyś trochę masy i może poprawił położenie CG.

Opublikowano

Moglbys wywalic serwo kierunku i zaoszczedzilbys troche masy i moze poprawil polozenie CG.

CG to po naszemu środek ciężkości.

Opublikowano

Co to za maszyna! ESA i akrobat w jednym! Umiejętności tego gościa są o niebo większe od moich  :o. Może dzisiaj wyłączę serwo kierunku to zobaczę jak się sprawdza. Przyda się parę gram luzu  :). Dzięki za taki pokaz, "tylko trening czyni mistrza"!

Opublikowano

Dziś polatałem i tak: raz dobrze, raz źle. Nie wiem o co chodzi bo raz leci równo a raz pływa na boki. Regulatory strasznie się grzeją i może różnie ciągną. Wymienię na nowe i zobaczę. Generalnie latać się da ale do ideału jeszcze daleko. Wyłączyłem ster kierunku, też skręca ale wydaje się gorzej. Sami popatrzcie jak to dziś było.

 

https://youtu.be/GNGWd6A-r34

 

https://youtu.be/nLfrNNnX8vY

 

https://youtu.be/rQxDrB0C3JM

 

https://youtu.be/i3jjDauGVpI

Opublikowano

Witam! Co prawda testy trwają, ale myślę że ostateczna forma jest gotowa. Taki będzie walczył na najbliższych zawodach. Dziękuję wszystkim za wsparcie, rady i dobre słowa. Do zobaczenia w walce!  :D

 

post-18437-0-66708800-1489664598_thumb.jpg

post-18437-0-56544200-1489664610_thumb.jpg

post-18437-0-01132300-1489664625_thumb.jpg

post-18437-0-89784100-1489664640_thumb.jpg

post-18437-0-69432300-1489664649_thumb.jpg

Opublikowano

Witam ponownie. Wczoraj odbyłem test bojowy. Niestety schowanie śmigieł za kabiną niewiele daje, po czołowym zderzeniu z klasyczną konstrukcją zostały mi same piasty! :blink: Na szczęście uszkodzenia są niewielkie. Ale przy okazji rozwiązała się zagadka "dlaczego w wersji ostatecznej model lata kiepsko?". Otóż wcześniej zażartowałem, że to z powodu założonej kabinki, niestety okazało się, że to właśnie ona jest przyczyną niestabilnego lotu. Niewiarygodne? Niestety prawdziwe. Jak z tego wybrnąć? Puki co to; latać bez kabiny lub ją wyażurować.

Czekam na pomysły  :huh: Załączam kilka fotek i filmiki.

 

z kabiną i taśmą

https://youtu.be/hYvnfXbMcfs

 

z kabiną bez taśmy ( myśleliśmy, że taśma wprowadza taki zamęt)

https://youtu.be/hx-n_BU84io

 

bez kabiny i z taśmą ( było nawet cięcie  :P )

https://youtu.be/chwupS9xfXk

 

porównanie maszyn przed walką

 

 

a tak po spotkaniu czołowym

post-18437-0-85395500-1490002996.jpg

post-18437-0-92398700-1490002998.jpg

post-18437-0-84811300-1490003000.jpg

post-18437-0-16275800-1490003050.jpg

post-18437-0-01629300-1490003052.jpg

Opublikowano

Widzę że Przemek jest rozczarowany z obrotu sytuacji. Ale przecież to tylko eksperyment, nie wydaje mi się by wiele osób brnęło w takie konstrukcje. Przyznaję więcej napotykam problemów niż się z początku wydawało. Finalny efekt nie odzwierciedla prawdziwych proporcji między myśliwcami a bombowcami, ale też nie czyni z nich super myśliwców w ESA. Nadal uważam, że jak chcemy odwzorować realia walk z tego okresu to silnik musi być proporcjonalnie słabszy do wagi modelu. Ale pomysłów na takie regulacje brak. Tak więc zapraszam do Bierutowa celem przyjrzeniu się tematowi z bliska i odbioru wygranej  :D

Opublikowano

Grzegorz. Tak, trochę jestem rozczarowany. Niemniej uważam że jak rozwiążesz problem sterowności to model spokojnie nawiąże równoważną walkę z myśliwcami. Do Bierutowa raczej nie przyjadę. Zabieram się za budowę P61 z epp bo wersja depronowa się zużyła, ale nie zdążę. Specjalnie na Twoje zawody poprawiłem arkusz do prowadzenia zawodów :)

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.