Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bardzo dziękuje za wskazówki. Zamierzam połączyć Wasze pomysły. Zobaczymy co wyjdzie. Faktem jest, że mam zapas w wadze balastu do wykorzystania  ...a nad morzem ciągle pada ...  :angry: :angry: :angry:

Opublikowano

..jest późno wieczorem - przestało padać (chyba na chwilę). CD pewnie jutro :P:(:P:(.

Pozdrawiam i miłego żeglowania.

Opublikowano
Otrzymałem pytanie Grzegorza dotyczące instalacji dymotwórczej. Cały problem z ilością wytwarzanego dymu wydaje się leżeć po stronie stosowanego płynu. Ja używam do tego celu płyn, który jest wykorzystywany do modeli latających (produkt angielski, niestety drogi sprzedawany w pojemnikach 5 l.). Pierwsze próby pokazały, że dymu generator tworzył dużo. Musiałem przesłonić jeden z otworów pod wiatrakiem wtłaczającym powietrze do obudowy generatora dymu. Teraz jest OK. Instalacja dymotwórcza działa poprawnie zarówno w modelu Atlas II jak i w Klimku.

 



 

Opublikowano

Przepraszam że wtrącam swoje trzy grosze . Poszukuję wytwornicy która dała by intensywny czarny dym , chodzi o parowy stary holownik opalany węglem .

 

Joker

Opublikowano

Przepraszam że wtrącam swoje trzy grosze . Poszukuję wytwornicy która dała by intensywny czarny dym , chodzi o parowy stary holownik opalany węglem .

 

Joker

 

Edward, kolor dymu zależy od oleju, a nie od wytwornicy.

 

Joker, czarny dym to marzenie, dzisiaj postaram przetestować olej napędowy, tylko to cholerstwo śmierdzi.

Moze ktoś ma inny pomysł ?

Olej po frytkach. :)

Opublikowano

Stefan ma chyba rację, wystarczy jechać samochodem za leciwym dieslem z walniętymi wtryskami, zasilanym dodatkowo olejem np. rzepakowym. Jadąc parę dni temu krajową "6" miałem okazję widzieć i czuć pojazd poruszający się przede mną. Stawiał czarną  smrodliwą zasłonę dymną szczególnie na podjazdach :wacko: :wacko: :wacko: :wacko:.

Opublikowano

Nie ma różnicy to że olej się pali a płyn w grzałkach paruje? Gdyby wyszło z ropą to nieźle by wyglądało bo paląc się wydziela dużo dymu, gdy puszczałem worek na śmieci z podczepionym włóknem szklanym nasączonym ropą to na niebie było widać więcej dymu niż tego worka

Opublikowano

Próba wykonana, oliwa z oliwek  daje nikły dym, natomiast dym z oleju napędowego jest gęstszy, biało szary, ale przy napięciu 10v i poborze prądu 0.8A,  tylko ten zapach :( 

Moja wytwornica, jest z alledrogo ta aluminiowa. Po zakupie gliceryny, ponowie próby.

Opublikowano

Bardzo ciekawe próby. Czekamy na kolejne doświadczenia. Jarek - w wytwornicy dymu jest grzałka, zasilania napięciem 12 lub 6 V (w zależności od wersji). Na grzałkę nawinięty jest materiał higroskopijny zanurzony w płynie dymotwórczym. Oby się tylko nie zapaliło żywym ogniem bo tragedia gotowa. Płyn musi tylko parować. 

Opublikowano

Co do pracy wytwornicy to kojarzę jak to działa, coś jak e-papieros, nie myślałem tylko że ropa czy olej też mogą parować, na czarny dym to było by trzeba chyba prawdziwy kocioł zrobił z tlącym się kawałkiem gumy czy ropy

Opublikowano

Witam, wczoraj nagrałem filmik z wytwornicą dymy w roli głównej.  Trochę stękałem  :D

https://youtu.be/nXcL3Xh9U6M

 

Wytwornica jest na 7.2V, wiec troszkę przesadziłem z  napięciem :o  jednak działa :P

Dzisiaj miał być test  z parafiną  w płynie, ale małżonka zapomniała kupić.

 

Tak wygląda wewnątrz wytwornica, nie ma żadnych tajemnic , prosta konstrukcja.

91cc29e596925c54med.jpg

 

Knot troszkę przykopciny, ponieważ prąd był troszkę za duży.

 

6e42a7d72f1c023cmed.jpg

 

Tu jeszcze zdjęcie zadymiacza  :)

 

a05d6e1b89313936med.jpg

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Ja w wojsku byłem kierowca mechanik BWP - Bojowy Wóz Piechoty i ten pojazd potrafił sobie wytworzyć zasłone dymną o ogromnej ilości ,dym był właśnie wytważany z ropy i dym był taki jak na filmie z poprzedniego wpisu.

Czarny dym da się wytworzyć tylko w efekcie spalania, lub trzeba by pogadać z chemikiem .

Opublikowano

Ale w czołgach albo BWP-ach zasłona była robiona przez proste wtryskiwanie paliwa do rozgrzanego kolektora wylotowego spalin. To pięknie dymi na białowato. Olej napędowy pobiera przy tym ogromne ilości ciepła z kolektora do swojego odparowania. My nie mamy w elektrykach takiego sensownego źródła ciepła. A i śmierdzi niemożliwie  :)

Zwykły czarny dym to niespalony węgiel w postaci sadzy.

 

Kolorowe dymy w profesjonalnych świecach dymnych powstają przez odparowanie, a tak naprawdę sublimację stałych barwników. Problem z budowaniu działających poprawnie pirotechnicznych świec polega min na stworzeniu wydajnej mieszanki wytwarzającej ciepło w umiarkowanej temperaturze, żeby barwnik odparować a nie spalić. Bo wtedy zamiast koloru powstanie szary dym. Amatorskie mieszanki na popularnej saletrze potasowej dają za wysokie temperatury i te próby kończą się spaleniem barwnika.

Przypomniał mi się stary żart - zagadka fizyka, pozornie podchwytliwy. Pytanie: jakiego koloru opary będą nad etyliną 78. Dla młodszych wyjaśnię, że była to benzyna stosowana głównie do dwusuwów i była barwiona na niebiesko. Naturalnie odruchową odpowiedzią było - koloru niebieskawego. Otóż nie, opary benzyn są bezbarwne.

To tak mi się przypomniało w związku z próbami barwienia płynu do odparowania. Sądzę że nie tędy droga, do np. czarnego dymu.

Opublikowano

W modelach latających efekt dymu uzyskuje się również poprzez wtrysk płyny bezpośrednio do rozgrzanego tłumika w strumień spalin. Płyn o którym pisałem (produkt angielski) miał dawać smugę o odcieniu niebieskawym (tak producent informuje w ulotce) - nic z tego - praktycznie jest biały. Pawle eksperymentuj dalej - czekamy.

Opublikowano
Budowa barki jest prawie zakończona. Jak na razie, barka połączona jest z holownikiem liną holowniczą, wzdłuż której poprowadzony jest przedłużacz serwomechanizmu sterów (długość przewodu wynosi 150 cm). Wiem - nie wygląda to ładnie, ale jak na razie nie mam innego pomysłu. Po próbach na wodzie zobaczę jak barka płynie za holownikiem i jaką skuteczność ma wykorzystanie jej sterów.

 

Obciążenie barki umocowane jest na jej dnie (cztery kawały ołowiu) i maskowane dodatkowym pokładem. Na nim znajdzie się ładunek (imitacja urobku pogłębiarki). Pierwsze próby na wodzie odbędą się bez ładunku. Całkowita długość zestawu: holownik i barka – wynosi 2 metry.

CDN …

 

post-3899-0-35450800-1501951642_thumb.jpg

post-3899-0-25365500-1501951645.jpg

post-3899-0-26849800-1501951648.jpg

post-3899-0-76973100-1501951650_thumb.jpg

post-3899-0-73408600-1501951653.jpg

post-3899-0-54311400-1501951656.jpg

post-3899-0-94885400-1501951659.jpg

post-3899-0-85562100-1501951662.jpg

post-3899-0-35752900-1501951665_thumb.jpg

post-3899-0-60972600-1501951668_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

 Dziękuję Andrzeju  za słowo otuchy - sam jestem ciekawy, jak ten zestaw będzie zachowywał się na wodzie. Próba w nadchodzącym tygodniu.

Pozdrawiam

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.