Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To tylko przykład,ale też bardzo ważna informacja.Dziękuję.

"Bo opieranie się na ich  wymiarach z rysunku nie pozwoli ci na dopasowanie i umocowanie EDFa   który jak sam piszesz umożliwia uzyskanie do 3.5kg ciągu -czyli jak planujesz ich pewne  umocowanie przy tak uzyskanych cienkich ściankach gondoli i mocy napędu  ?"

Masz na myśli coś takiego:

post-20093-0-63509400-1488917389_thumb.jpg

post-20093-0-77933800-1488917474.jpg

post-20093-0-20565400-1488917414_thumb.jpg

Opublikowano

wpadłem na chwilkę do domu i mam prośbę.

Potrzebne są rysunki podwozia miga 29.

Będę zobowiązany.


"Czyli nie masz do końca przemyślanego napędu skoro rozważasz "mocniejsze silniki"    mocniejsze od jakich ? -skoro nie masz żadnych ."

 

Założeniem są turbiny o których napisałem.

Buduję swój pierwszy taki model(może za ambitnie,ale czemu nie).

Opieram się na wiedzy zaczerpniętej od Innych osób,książkach(jedną mam od Marka,ale wiem,że to od Ciebie).

To prototyp na dokładkę budowany przez laika(ów,mam nadzieję,że mu minie).

Jeśli wszystko zagra,można będzie włożyć silniki jakie będą potrzebne.

Jeśli nie to mam nadzieję,że pomalowany będzie się dobrze prezentował. :) 

Opublikowano

Kolejne pytanie:

o ile stopni powinny odchylać się dysze(mam na myśli "wektor ciągu").

Chodzi o maximum (potrzebne do konstrukcji).

W pionie i poziomie.

Miksy potem.

Opublikowano

W tym temacie wystąpiła ogólna amnezja.

Nikt nawet nie wie co to takiego Mig 29.

Uprzedzano mnie,ale nie wierzyłem.

Robię swoje.


Czyli nie masz do końca przemyślanego napędu skoro rozważasz "mocniejsze silniki"    mocniejsze od jakich ? -skoro nie masz żadnych .

 

1000zł?  no cóż ,sam wybrałeś taką "półkę"  modelu .

 

To akurat sprawa drugorzędna    ale turbiny  by się przydały by potem nie pruć  tych papierowych tuneli .

Bo opieranie się na ich  wymiarach z rysunku nie pozwoli ci na dopasowanie i umocowanie EDFa   który jak sam piszesz umożliwia uzyskanie do 3.5kg ciągu -czyli jak planujesz ich pewne  umocowanie przy tak uzyskanych cienkich ściankach gondoli i mocy napędu  ?

 

Inna sprawa  że wyposażenie na biurku nie dość że ułatwia rozplanowanie jego ułożenia ,umocowania , i wstępnego wyważenia nim płatowca   to lepiej dopinguje do ukończenia modelu , no to w końcu 1000zeta :).

 

PS  pozdrów   Mar-noda   :P

Projektowanie czegokolwiek to ciężki kawałek chleba.

Jak nikt ci nie pomaga jest trudniej,ale jak wyjdzie... .

Możesz wszystko.

Jak w toto-lotku


Jest sobota.

Jutro(mam nadzieję)skończę rysunki "wektora C".

Opublikowano

 

Nikt nawet nie wie co to takiego Mig 29.

.

Nie przesadzaj ,znowuż Mig -29 to nie byle Extra z  aeroklubowego lotniska 

Pewne wiadomości są tajne przez poufne... ;)

Opublikowano

:lol:

Bartek,dzięki.

Planowałem max-a na 20 stopni,we wszystkie strony.

:lol:

Shock,hihi

Kręcić to wszystko,mając napęd z tyłu.

To by Cię kręciło.

I do tego zmierzam.

:)


PS.

W miarę wolnego czasu przeglądam wszystko co się da.

Wielu rzeczy nie rozumiem,jestem "konstruktor amator",prędzej zapaleniec.

Dla pewności,15 stopni wystarczy?,to upraszcza konstrukcję.

Opublikowano

Pisałem Ci, że jesteś pionierem w tym co robisz.

Na większość swoich pytań niestety sam musisz znaleźć odpowiedź. To raczej Ciebie ludzie się będą pytali jak coś rozwiązałeś w tak dużym piankowym modelu.

Opublikowano

Rozmiar będzie w normie.

Szerokość kadłuba to 370 mm.

Rozpiętość powinna wyjść koło 1300 mm.

Nie wiem jak podać wymiar długości.


Dzięki Robert za miłe słowa,

"ale"

koledzy latają modelami podobnymi,do tego,który buduję.

Mogą pomierzyć,coś napisać.

Opublikowano

Staram się zachować wymiary.

Zmieszczą się te turbiny,będę miał zapas ciągu.

Jak pisałem zamierzam włożyć tu wszystkie "gadżety",dlatego zostanę  przy tych turbinach.

Silniki przystosuję do potrzeb modelu na koniec,

 

PS.

Jeszcze chciałem zapytać.

Chciałem zacytować fragment wypowiedzi Sławka,a wyświetliło mi całość.

To mogło zmienić sens mojej wypowiedzi.

Jak wyciąć tylko część,na którą chcę odpowiedzieć?

Opublikowano

Cytujesz całość, a potem przy pisaniu posta możesz usunąc nadmiar tekstu.
Możesz przełączyć taki przełączniczek [tryb BBCode] wtedy mi się łatwiej usuwa nadmiar tekstu.

Znaczniki

[quote]

zostaw, dzięki temu robi sie taki dymek i widać kogo cytujesz.

Opublikowano

Chłopaki wiecej gadacie niż robicie. Mialem kiedyś miga 29 z flyfly, model dobrze latał przy dwóch edf 90 gdzie ciąg pojedynczej turbiny był ciut ponad 1 kg i było to zasilanie z pakietów 5s dla kazdego silnika. Caly model ważył troche ponad 3 kg. Wydaje mi sie że mig 29 ma na tyle dużą powierzchnie i proste tunele że moc nepedu edf nie jest kluczowym problemem. 2 x po 3.5 kg ciagu w modelu o rozpietosci 1.3 metra jest moim zdaniem grubo przesadzona no chyba że do staru bedzie ważył z 8 kg. Jeżeli Twoj model befzie wazyl oklo 4 kg to 3 kg ciagu mu w zupełności wystarczą i bedzie latał bardzo fajnie.

Fajnie że projektujesz i wycinasz model od zera ja też coś wycinam ze styropianu na podobnej zasadzie ale na 1 efd. Może niebawem będziemy wymieniać się doświadczeniami.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Szkoda,że nie było Cię tu wcześniej.

Oszczędziłbym wiele czasu,którego nie mam i tak zbyt wiele.

Miło będzie mieć wsparcie kogoś,kto buduje podobną technologią i ma trochę doświadczenia w modelach latających,zwłaszcza z napędem turbinowym.

:) Robimy,ale pewne rzeczy potrzebują czasu.

Dziś rozrysowywałem wektor ciągu,od 6.00 rano,wszystko było OK,ale wpadli znajomi i dokończę jutro.(samo życie) :D


PS.

Nie mam zielonego pojęcia jaką wagę osiągnę(choć staram się robić lekko).

Dlatego te turbiny.

Opublikowano

wpadłem na chwilkę do domu i mam prośbę.

Potrzebne są rysunki podwozia miga 29.

Będę zobowiązany.

...

 

A do czego Ci te rysunki są potrzebne? Będziesz sam podwozie robił? Mam setki dobrych zdjęć wszystkich zakamarków tego samolotu, mogę ci podesłać jeśli się przydadzą. Mam też dość dobrą monografię, ale rysunków podwozia niestety nie. Kiedyś zbudowałem 29tkę w wersji 9-12, ale do tej pory nie lata, jakoś brak mi natchnienia aby go ulotnić i kurzy się na strychu. Jeśli chcesz mieć jakieś chłodzenie pakietów, to celuj z rozmieszczeniem wyposażenia tak, aby aku umieścić w kabinie pilota. Będziesz mógł wówczas zrobić wloty powietrza przy karabinach, a wylot prosto do tuneli silnikowych. Tutaj http://pfmrc.eu/index.php?/topic/34805-mig-29-edf/ jest temat mojego miga, może coś podpatrzysz. Powodzenia w budowie  ;)

Opublikowano

Tak,zamierzam sam wykombinować(pospawać)podwozie.

Twoje zdjęcia mam wszystkie.

Podpatrzyłem wszystkie jeszcze jak budowałeś.

Chętnie skorzystam.

Złapiemy się na prywatnie.

Już dziękuję.

Daj mu troszkę mocy i polatamy. :)


Tą stronę mam zapisaną na stałe.


Klikam i mam.

Opublikowano

Do wektora ciągu muszę wykleić dwa pierścienie.

Jeden o wewnętrznym fi 90 mm i grubości cirka 4 mm.

Drugi wewnątrz coś koło 100 mm i podobnej grubości.

Chcę to zrobić z balsy =1 mm klejonej wodoodpornym Patexem(typu wikol).

Na such się nie da.

Pytanie:

"Ugotowanie" następnie nawinięcie na odpowiedni szablon do wyschnięcia,czy to coś pomoże?(tak się gnie drewno).

Robił już ktoś coś podobnego?

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.