Shock Opublikowano 11 Lutego 2017 Opublikowano 11 Lutego 2017 Witajcie. No cóż, nie będę ukrywał, że latanie na zboczu wciąga. Latanie dzięki siłom natury ma w sobie pewną dozę pozytywnych emocji, chęć walki o maksymalne wykorzystanie możliwości modelu, swoich umiejętności. Posmakowałem tego Toxikiem, ale na pewnym etapie latanie z silnikiem na zboczu wygląda co najmniej dziwnie. Trochę rozmyślań i efektem tego stałem się właścicielem wyczynowego modelu -Respecta. Model znany w kręgach F3F, budowany przez uznanego i utytułowanego zawodnika kolegę Leszka Durczaka. W standardowej wersji którą nabyłem czyli double carbon model zbudowany jest z następujących materiałów - skrzydła- wersja standard double carbon warstwa zewnętrza 120 g/m2 herex 70,55 1,2 mm warstwa wewnętrzna węgiel biax 50 g/m2 dźwigar główny monolit z szufladą wykonany w formie zamknięcia lotek rękaw węglowy statecznik- spreat tow 62 g/m2 IMS rohacell 31g 1mm zamknięcia lotek rękaw węglowy wzmocnienia węglowe IMS kadłub- warstwa zew węgiel 150 gm2 biax środek węgiel jedno kierunkowy 150gm2 wzmocnienia rowing HTS 40 wzmocnienia 93 gm2 węgiel płótno wzmocnienia tkanina szklana 25 , 80 , 160 , taśmy szklane 300gm2 Oczywiście model można zamówić w standardowej/specjalnej wersji materiałowej. Wszelakie informacje,zapytania można uzyskać poprzez oficjalną stronę http://respectf3f.weebly.com/ Modele wykonywane są na atestowanych materiałach, żywicach a indywidualne podejście do każdego klienta gwarantuje 100 % satysfakcji. Podejście Leszka nakierowane jest na maksymalne zadowolenie nabywcy, jest gwarancja dostępu do części zamiennych jak i wsparcie techniczne. O swoim modelu mogę tylko napisać, że jestem mega zachwycony. Jakość wykonania, pasowania, malowanie to kunszt najwyższej klasy. Można by siedzieć godzinami i głaskać powierzchnię. Wersję kolorystyczną stworzyłem sam na podstawie podobnego modelu. Model planuję wyposażyć w serwa KST w wersji HV, zasilanie Lipol, magnetyczny wyłącznik zapłonu. Ciekawostką, przynajmniej dla mnie będzie napęd klap i lotek poprzez LDS, kompletne zakupione ramki pod KST powinny się sprawdzić. Cały pusty model wraz z bowdenami (rurki) waży ok 1720 g. Relacja ma na celu pokazanie złożenia modelu do oblotu włącznie. Wszelakie uwagi, krytyka, ustawianie wskazane. Nie chciał Jurek napisać jakie są różnice w lataniu Toxikiem a Respektem to przekonam się sam . W oczekiwaniu na serwa powoli zabieram się za prace przygotowawcze. Kilka fotek na początek 1
cZyNo Opublikowano 11 Lutego 2017 Opublikowano 11 Lutego 2017 Ustawienia producenta proponuje. Jego Respekty latają najszybciej I lataj szybko LSD/ids jest super No i dostałeś glupawki zboczowej...
Shock Opublikowano 11 Lutego 2017 Autor Opublikowano 11 Lutego 2017 No to fajnie z tym LDS-em . Znakomicie wygląda płat zupełnie gładki bez wystających dźwigni . Liczę tez na zmniejszenie ewent .luzów. Powoli rozpracowuję ramki ,tylko cholerka serw nie ma... A ustawienie "fabryczne" ponoć najlepsze faktycznie
cZyNo Opublikowano 11 Lutego 2017 Opublikowano 11 Lutego 2017 Luzów brak lub minimalne. Ale tylko przy bardzo dobrych serwach. Daj liona na zasilanie
Shock Opublikowano 11 Lutego 2017 Autor Opublikowano 11 Lutego 2017 Ale mam fajnego lipolka 1700 mAh który idealnie siada w kadłub i ma małą wtyczkę Na dzień dobry wykonałem "odlew" dziobu z plasteliny wciśniętej w woreczek foliowy . Z tego odlewu zrobiłem formę (schnie) w której zostanie odlany ołowiany balast do prawidłowego wyważenia modelu. Doszlifowałem pokrywki otworów serw oraz przygotowałem półkę na serwa do wklejenia. Z racji tego iż siada ona bardzo pasownie i nie było by możliwości posmarowania jej i estetycznego wklejenia, wykonałem iglakiem trójkątnym nacięcia i po umiejscowieniu półki w te nacięcia zostanie napuszczona żywica.Sprawdzone ,solidne mocowanie.
cZyNo Opublikowano 11 Lutego 2017 Opublikowano 11 Lutego 2017 A było powiedzieć to bym przywiózł foremkę 1700mah to przy ids'ach tylko 1.5-2 godziny latania. I miętki czyli podatny na szkody. Liony troche bardziej odporne. Ale jak masz , to tez może być latac będzie tak samo szybko
Shock Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Opublikowano 12 Lutego 2017 Dalsze drobne prace -przygotowanie gniazd i otworów pod MPX-y . Forma pod odlew balastu do dziobu prawie sucha ,jutro odlewanie . Do czasu przyjścia serw z http://alofthobbies.com/radio/servos/kst-servos.html niewiele jest do roboty ,składanie takiej zboczówki to bardzo przyjemna i prosta sprawa . i małe porównanie....nawet się nie pogryzły
stema Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Nawet podobne. Widać, że od jednego ojca.
TommyTom Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Czy to tylko wrażenie optyczne, czy różnią się rozpiętością?
wojcio69 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Tomku Respect ma coś około 2,8 - 2,9m. Toxic jest chyba większy
Shock Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Opublikowano 12 Lutego 2017 Różnią się i to sporo choć wizualnie jeden pieron ,wiadomo stworzone przez różne osoby. Respect ma rozp. 2,85 m a Toxic 3,05 m. Oba na swój sposób ładne, Tox ma zdecydowanie ładniejszy kadłub elektro zaś Resp. ma za to piękny kadłub zboczowy . Generalnie plan jest taki że Toxic pozostaje piknikowo/pokazowo/na płaskie tereny modelem, zaś Respect tylko na górki i zbocza podczas sprzyjających warunków czyli wiatru. Nie ukrywam iż mam zamiar zajechać na jakieś zawody F3F choćby popatrzeć chociaż mam obiecane przez Jurka że da polatać na bazach w przerwach czy na koniec zawodów .... No i jeszcze nie wyobrażam sobie rzucić modelu bez silnika chociaż to pewnie obawy na wyrost. Mam wrażenie że Toxic będzie i tak latał więcej choć kto wie .Podejrzewam że z obu będę prze zadowolony -z jednego już jestem na maxa.
wojcio69 Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Podejrzewam że z obu będę prze zadowolony... I tego Ci życzymy, bo nie ma większej frajdy jak być zadowolonym 1
cZyNo Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 Jurek da, tylko niech ten pieprzony wiatr wróci na nasze górki Ja 5 miesięcy po moim pierwszym locie na zboczu (też toxikiem elektrykiem) pojechałem na zawody (jako uczestnik). Wtedy to pierwszy raz na bazach latałem Nie ma co się bać.
Shock Opublikowano 12 Lutego 2017 Autor Opublikowano 12 Lutego 2017 Też w to mocno wierzę -dziękuję Wojtek. Na daną chwilę jest spory problem bo nie mogę zapłacić serw z paypala ,odrzuca na stronę sklepu że płatność niemożliwa .Kartą też nie ma opcji .Kasa jest na koncie,rzekomo zamówienie complete order i du...a. Czekam na odpowiedż ze sklepu co jest grane . Jurek nie boję się ,mogę mieć obawy że z przyzwyczajenia już nie będzie gaz i w górę, jak model zacznie "tonąć" .
cZyNo Opublikowano 12 Lutego 2017 Opublikowano 12 Lutego 2017 przed startem warto wypatrzeć dwa miejsca do lądowania. To normalne na górze, i to awaryjnie gdzieś niżej. Albo zapytać kogoś kto tam lata (to najlepsze źródło informacji). Choć miejsce "poniżej" bardzo rzadko się przydaje. Ale pamiętaj - musi bardzo słabo wiać żeby mieć takie problemy. Jeśli tak słabo wieje to się raczej nie lata (bo warunki nieregulaminowe czyli wiatr mniejszy niż 3m/s). Więc luzik
Shock Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor Opublikowano 13 Lutego 2017 Ok , jedziemy dalej . Odlałem balast do dziobu z lekkim nadmiarem ,docelowa waga to ok 180 g więc trochę jest do zebrania/obcięcia Lepiej mieć jakby miało braknąć... Dostałem także zalecane,optymalne dane ustawienia modelu i prezentują się tak - ustawienie modelu - pomiar lotki i klap mierzony na połączeniu pomiędzy nimi środek ciężkości (edit) 94 mm od natarcia skrzydła, pomiar przy kadłubie lotka góra 15mm dół 5mm klapa góra 7mm dół 2mm usterzenie góra 6mm dół 5mm butterfly klapa max. około 70 stopni reszta doświadczalnie lotka góra 10mm motylek dół 3mm
cZyNo Opublikowano 13 Lutego 2017 Opublikowano 13 Lutego 2017 Klapa dół daj 3-4mm. W ogole to jakiś mało tych lotek i klap w dół. Choć to zależy jak kto lata. No i ten środek ciężkości dla dzieci ja mam 99 95-96 jest bezpieczny.
Shock Opublikowano 13 Lutego 2017 Autor Opublikowano 13 Lutego 2017 Zobaczymy ... Z Toxikiem było podobnie ,najpierw "fabryczne" ustawienia potem co lot to korekty . Chociaż Kazek w swoim elektro (Respekcie) lata na takich i jest zadowolony. Olałem te serwa z USA ,będą niebawem z polskiej dystrybucji
cZyNo Opublikowano 13 Lutego 2017 Opublikowano 13 Lutego 2017 Dla mnie fabryczne to 94 A o Toxicu nie mogę sie wypowiadać ale zapytać mogę - ile ma Kazek a ile Ty?
Rekomendowane odpowiedzi