Skocz do zawartości

RESPECT przed lataniem czyli początki F3F na poważnie


Shock

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

 

No cóż, nie będę ukrywał, że latanie na zboczu wciąga. Latanie dzięki siłom natury ma w sobie pewną dozę pozytywnych emocji, chęć walki o maksymalne wykorzystanie możliwości modelu, swoich umiejętności.

Posmakowałem tego Toxikiem, ale na pewnym etapie latanie z silnikiem na zboczu wygląda co najmniej dziwnie. Trochę rozmyślań i efektem tego stałem się właścicielem wyczynowego modelu -Respecta.

 

Model znany w kręgach F3F, budowany przez uznanego i utytułowanego zawodnika kolegę Leszka Durczaka. W standardowej wersji którą nabyłem czyli double carbon model zbudowany jest z następujących materiałów -

 

skrzydła-
wersja standard double carbon
warstwa zewnętrza 120 g/m2
herex 70,55 1,2 mm
warstwa wewnętrzna węgiel biax 50 g/m2
dźwigar główny monolit z szufladą wykonany w formie
zamknięcia lotek rękaw węglowy
 
 
statecznik-
spreat tow 62 g/m2 IMS
rohacell 31g 1mm
zamknięcia lotek rękaw węglowy
wzmocnienia węglowe IMS
 
kadłub-
warstwa zew węgiel 150 gm2  biax
środek węgiel jedno kierunkowy 150gm2
wzmocnienia rowing HTS 40
wzmocnienia 93 gm2 węgiel płótno
wzmocnienia tkanina szklana 25 , 80 , 160 , taśmy szklane 300gm2
 
Oczywiście model można zamówić w standardowej/specjalnej wersji materiałowej.
Wszelakie informacje,zapytania można uzyskać poprzez oficjalną stronę
Modele wykonywane są na atestowanych materiałach, żywicach a indywidualne podejście do każdego klienta gwarantuje 100 % satysfakcji. Podejście Leszka nakierowane jest na maksymalne zadowolenie nabywcy, jest gwarancja dostępu do części zamiennych jak i wsparcie techniczne.
 
O swoim modelu mogę tylko napisać, że jestem mega zachwycony. Jakość wykonania, pasowania, malowanie to kunszt najwyższej klasy. Można by siedzieć godzinami i głaskać powierzchnię.
Wersję kolorystyczną stworzyłem sam na podstawie podobnego modelu.
Model planuję wyposażyć w serwa KST w wersji HV, zasilanie Lipol, magnetyczny wyłącznik zapłonu.
Ciekawostką, przynajmniej dla mnie będzie napęd klap i lotek poprzez LDS, kompletne zakupione ramki pod KST powinny się sprawdzić.
Cały pusty model wraz z bowdenami (rurki) waży ok 1720 g.
 
Relacja ma na celu pokazanie złożenia modelu do oblotu włącznie.
Wszelakie uwagi, krytyka, ustawianie wskazane.
Nie chciał Jurek napisać jakie są różnice w lataniu Toxikiem a Respektem to przekonam się sam ;) .
W oczekiwaniu na serwa powoli zabieram się za prace przygotowawcze.
 
Kilka fotek na początek
 
20170211_085740.jpg
 
20170211_085849.jpg
 
20170211_085951.jpg
 
20170211_090006.jpg
 
20170211_130443.jpg
 
20170211_091351.jpg
 
20170211_091225.jpg
 
20170211_091112.jpg
 
20170211_091037.jpg
 
20170211_085019.jpg
 
20170211_085114.jpg
 
20170211_090404.jpg
 
20170211_085521.jpg
 
20170211_085254.jpg
 
20170211_085636.jpg
 
20170211_085805.jpg
 
20170211_090149.jpg
 
20170211_085916.jpg
 
20170211_090712.jpg
 
20170211_085045.jpg
 
20170211_084907.jpg
 
20170211_090207.jpg
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to fajnie z tym LDS-em . Znakomicie wygląda płat zupełnie gładki bez wystających dźwigni .

Liczę tez na zmniejszenie ewent .luzów.

Powoli rozpracowuję ramki ;)  ,tylko cholerka serw nie ma...

A ustawienie "fabryczne" ponoć najlepsze faktycznie

 

20170211_202357.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mam fajnego lipolka 1700 mAh  który idealnie siada w kadłub i ma małą wtyczkę :)

 

Na dzień dobry wykonałem "odlew" dziobu  z plasteliny wciśniętej w woreczek foliowy .

Z tego odlewu zrobiłem formę (schnie) w której zostanie odlany ołowiany balast do prawidłowego wyważenia modelu.

Doszlifowałem pokrywki otworów serw oraz przygotowałem półkę na serwa do wklejenia.

Z racji tego iż siada ona bardzo pasownie i nie było by możliwości posmarowania jej i estetycznego wklejenia, wykonałem iglakiem trójkątnym nacięcia i po umiejscowieniu półki w te nacięcia zostanie napuszczona żywica.Sprawdzone ,solidne mocowanie.

 

20170211_203851.jpg

 

20170211_204125.jpg

 

20170211_081415.jpg

 

20170211_081749.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalsze drobne prace -przygotowanie gniazd i otworów pod MPX-y .

Forma pod odlew balastu do dziobu prawie sucha ,jutro odlewanie .

 

Do czasu przyjścia serw z  http://alofthobbies.com/radio/servos/kst-servos.html  niewiele jest do roboty ,składanie takiej zboczówki to bardzo przyjemna i prosta sprawa ;) .

 

20170212_115353.jpg

 

20170212_115445.jpg

 

20170212_115813.jpg

 

i małe porównanie....nawet się nie pogryzły :D

 

20170212_140235.jpg

 

20170212_140326.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Różnią się i to sporo choć wizualnie jeden pieron ;),wiadomo stworzone przez różne osoby.

Respect ma rozp. 2,85 m  a Toxic 3,05 m. Oba na swój sposób ładne, Tox ma zdecydowanie ładniejszy kadłub elektro zaś Resp. ma za to piękny kadłub zboczowy .

 

Generalnie plan jest taki że Toxic pozostaje piknikowo/pokazowo/na płaskie tereny modelem, zaś Respect tylko na górki i zbocza podczas sprzyjających warunków czyli wiatru. Nie ukrywam iż mam zamiar zajechać na jakieś zawody F3F choćby popatrzeć ;) chociaż mam obiecane przez Jurka że da polatać na bazach w przerwach czy na koniec zawodów ....

No i jeszcze nie wyobrażam sobie rzucić modelu bez silnika chociaż to pewnie obawy na wyrost.

Mam wrażenie że Toxic będzie i tak latał więcej choć kto wie .Podejrzewam że z obu będę prze zadowolony -z jednego już jestem na maxa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek da, tylko niech ten pieprzony wiatr wróci na nasze górki :lol:

Ja 5 miesięcy po moim pierwszym locie na zboczu (też toxikiem elektrykiem) pojechałem na zawody (jako uczestnik). Wtedy to pierwszy raz na bazach latałem :) Nie ma co się bać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też w to mocno wierzę -dziękuję Wojtek.

 

Na daną chwilę jest spory problem bo nie mogę zapłacić serw z paypala ,odrzuca na stronę sklepu że płatność niemożliwa  :huh:  .Kartą też nie ma opcji .Kasa jest na koncie,rzekomo zamówienie complete order i du...a.

Czekam na odpowiedż ze sklepu co jest grane .

 

Jurek nie boję się ,mogę mieć obawy że z przyzwyczajenia już nie będzie gaz i w górę, jak model zacznie "tonąć" ;) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed startem warto wypatrzeć dwa miejsca do lądowania. To normalne na górze, i to awaryjnie gdzieś niżej. Albo zapytać kogoś kto tam lata (to najlepsze źródło informacji). Choć miejsce "poniżej" bardzo rzadko się przydaje. Ale pamiętaj - musi bardzo słabo wiać żeby mieć takie problemy. Jeśli tak słabo wieje to się raczej nie lata (bo warunki nieregulaminowe czyli wiatr mniejszy niż 3m/s). Więc luzik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok , jedziemy dalej .

Odlałem balast do dziobu z lekkim nadmiarem  ,docelowa waga to ok 180 g więc trochę jest do zebrania/obcięcia ;) Lepiej mieć jakby miało braknąć...

 

20170213_172732.jpg

 

 

Dostałem także zalecane,optymalne dane ustawienia modelu i prezentują się tak

 

- ustawienie modelu - pomiar lotki i klap mierzony na połączeniu pomiędzy nimi

 

  środek ciężkości (edit) 94 mm od natarcia skrzydła, pomiar przy kadłubie

   lotka    góra           15mm
               dół              5mm

    
   klapa   góra           7mm
                dół             2mm
    


 usterzenie   góra     6mm
                        dół      5mm

 butterfly          klapa     max. około 70 stopni reszta doświadczalnie

                         lotka  góra    10mm

                         motylek   dół      3mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczymy ...

Z Toxikiem było podobnie ,najpierw "fabryczne" ustawienia potem co lot to korekty :) .

Chociaż Kazek w swoim elektro (Respekcie) lata na takich i jest zadowolony.

 

Olałem te serwa z USA ,będą niebawem z polskiej dystrybucji :rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.