Skocz do zawartości

BRISTOL SCOUT-C II


pebis

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Oryginalnego drut z zestawu nie wykorzystałem, ze względu na to, iż był źle wygięty a prostowanie i wyginanie go ponownie nie miało sensu.

 

Pisząc o drucie stalowym miałem na myśli DRUT STALOWY POWLEKANY MIEDZIą :!: I TO MIEDź NIE TRZYMA SIę STALI . Odrywa się wraz z cyna pozostawiając gołą stal. Chciałem sobie po prostu uprościć życie.

prt.jpg

No niestety. Nie zawsze droga na skróty jest krótsza.

Opublikowano

Na podwoziu widzę drut stalowy nie powlekany miedzią,więc możesz go polutować,miedziowany też możesz lutować usuwając miedz.Obawiam się ze klei przy pierwszym lekkim uderzeniu podczas lądowania puści.

Opublikowano

Podwozie jest z zestawu - drut stalowy. Tu nie kombinowałem. Oczyszczenie, kwas, drut miedziowy z zestawu i lutowanie. Trzyma mocno. Testy przy lądowaniu muszą poczekać.

Ten miedziowany pręt użyty został jako element mocujący górne skrzydło.

Klejone są poprzeczki po owinięciu nitką. Te maja bardziej "ozdobne" znaczenie , choć cały układ się też ładnie usztywnił.

Opublikowano

Witam kolegów spalinowców.

Wreszcie przymiarka silnika. :jupi:

Do wycięcia będzie tylko osłona metalowa silnika i wszystko się ładnie zmieści.

DSCF0026.jpg

Po żywiołowej dyskusji na temat zbiornika na stronie z Bristolem Marexa, dojrzała koncepcja u mnie jego zamocowania. Jest w trakcie obróbki. Foto niebawem.

 

PS Zmiany w wyglądzie strony forum na piątke z plusem dla admina.

Opublikowano

Piotrze nie masz moze fotek centropłata górnego skrzydła? chciałbym zerknąć dokładniej co i jak zrobiłeś, może masz gdzies jakies foteczki? prosilbym na bartek.uszacki@gmail.com

Opublikowano

Po dość burzliwej dyskusji :arrow: Bristol Scout na temat montażu zbiorników :roll: :lol: :? :idea: ,

przedstawiam moją koncepcję :crazy: .

 

 

Zbiornik5.jpg

 

Zbiornik4.jpg

 

Na foto widoczny, nie zamontowany, pakiet aku 5x1200, bo być może będzie elementem potrzebnym do wyważenia i zmieni miejsce

 

Zbiornik2.jpg

 

 

.

Zbiornik1.jpg

 

 

Zbiornik7.jpg

Układ jest na tyle sztywny, że zastanawiałem się nad wykorzystaniem przedstawionego przez Marex-a zabezpieczenia, ale w końcu postanowiłem zastosować opaskę zaciskową, zabezpieczającą przed jego wysuwaniem się.

 

]zbiornik0.jpg

 

Po zbiorniku kolej na gaz i regulacje wysokich obrotów:

 

Gaz1.jpg

 

Żeby ułatwić doprowadzenie cięgła gazu odwróciłem o 180 stopni gaźnik w stosunku do ustawień fabrycznych. Do rozpatrzenia ew. złożenie przedłużki giętkiej do tłumika i umiejscowienie go w osi pod podwoziem. Tylko gdzie ją dostać?

 

Gaz2.jpg

 

Serwa gazu, steru kierunku i wysokości.

 

Gaz3.jpg

Opublikowano

W sumie Piotrze bardzo podobnie do mojego rozwiazania. Ja nie przestawiałem gaznika, natomiast musiałem podgiąć kolanko wylotowe, bo mi tłumik trafiał wprost w goleń podwozia. Znajomy blacharz bez problemu zrobił mi to grzejąc miejscowo gazowym palnikiem. Teraz tłumik wychodzi idealnie równolegle do osi podłużnej modelu. Pakiecik dam mu taki 4x2000-2500, bo bez problemu za małe pieniadze można kupić np. Sanyo w "Nie dla idiotów". No to chyba wkrótce oklejanie, prawda? :D

Opublikowano

Marku.

 

Jak widzisz na foto, mój tłumik też ma "problemy". Pomysł z podgięciem rury wylotowej podoba mi się, zwłaszcza jak dziś usłyszałem cenę przedłużki giętkiej do tłumika, która miałaby go zastąpić (połowa ceny silnika - no bez przesady :crazy: ). Adres sklepu pominę.

 

Dzięki MOTYLOWI za propozycje z RIKU. Cena jest do zaakceptowania w przeciwieństwie do tej cytowanej wyżej. Musze tylko sprawdzić średnicę gwintów, a jeśli nie będą się zgadzać podegnę to co mam sposobem gospodarczym w domu.

 

Po namowie jednego z kolegów modelarzy zacząłem stosować pakiety z 5 aku. Oczywiście w sytuacjach gdzie pozwalają na to max. napięcia proponowane przez producentów serw i odbiorników :!: . Do tej pory się to sprawdza. Większa pojemność, to więcej lotów bez doładowywania, trzeba więc popatrzeć u tych co "nie dla idiotów". Masz rację.

I skoczyć po folię.

 

Suma sumarum, myślę, że nasze rozwiązania sprawdzą się w locie. Ciekawe tylko jaka będzie waga naszych konstrukcji :?:

Opublikowano

Mój będzie "pancerny", już to czuję w ręce. Wagi takiej precyzyjnej jeszcze się nie dorobiłem i nawet nie chcę myśleć ile będzie ważył. Za to, jak wsadzę pakiet, to bez niczego powinien być wyważony. Tak mi to teraz wychodzi...Zamierzam tymczasowo przełożyć do niego pakiet z Kanara /czeka go naprawa/ i poregulować wszystkie serwa. Będę też mógł zacząć myśleć o odpaleniu silnika i zaczęciu docierania. Czekam też na lepszą pogodę, bo musze to robić na zewnątrz budynku. Foty zaraz po akcji! :D

Opublikowano

Pebis - nie masz podpisu więc nie wiem jakim imieniem zwracać się do Ciebie. Nie wiem czy dobrze zrozumialem Ciebie czytając iż zastosujesz pakiet 5celowy gdyż to większa pojemność - a to bezpieczniejsze latanie. rozumiem, że chodzi o pakiet odbiornika więc piąta cela zwiększy tylko napięcie pakietu a nie pojemnosć :wink:

Opublikowano

5 aku daje oczywiście większe napięcie.

Porównywałem wartość moich aku - 1200, z pojemnością Marka - 2000-2500. On polata dłużej :!:

Piotr

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.