Skocz do zawartości

BRISTOL SCOUT-C II


pebis

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Oryginalnego drut z zestawu nie wykorzystałem, ze względu na to, iż był źle wygięty a prostowanie i wyginanie go ponownie nie miało sensu.

 

Pisząc o drucie stalowym miałem na myśli DRUT STALOWY POWLEKANY MIEDZIą :!: I TO MIEDź NIE TRZYMA SIę STALI . Odrywa się wraz z cyna pozostawiając gołą stal. Chciałem sobie po prostu uprościć życie.

prt.jpg

No niestety. Nie zawsze droga na skróty jest krótsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podwozie jest z zestawu - drut stalowy. Tu nie kombinowałem. Oczyszczenie, kwas, drut miedziowy z zestawu i lutowanie. Trzyma mocno. Testy przy lądowaniu muszą poczekać.

Ten miedziowany pręt użyty został jako element mocujący górne skrzydło.

Klejone są poprzeczki po owinięciu nitką. Te maja bardziej "ozdobne" znaczenie , choć cały układ się też ładnie usztywnił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów spalinowców.

Wreszcie przymiarka silnika. :jupi:

Do wycięcia będzie tylko osłona metalowa silnika i wszystko się ładnie zmieści.

DSCF0026.jpg

Po żywiołowej dyskusji na temat zbiornika na stronie z Bristolem Marexa, dojrzała koncepcja u mnie jego zamocowania. Jest w trakcie obróbki. Foto niebawem.

 

PS Zmiany w wyglądzie strony forum na piątke z plusem dla admina.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dość burzliwej dyskusji :arrow: Bristol Scout na temat montażu zbiorników :roll: :lol: :? :idea: ,

przedstawiam moją koncepcję :crazy: .

 

 

Zbiornik5.jpg

 

Zbiornik4.jpg

 

Na foto widoczny, nie zamontowany, pakiet aku 5x1200, bo być może będzie elementem potrzebnym do wyważenia i zmieni miejsce

 

Zbiornik2.jpg

 

 

.

Zbiornik1.jpg

 

 

Zbiornik7.jpg

Układ jest na tyle sztywny, że zastanawiałem się nad wykorzystaniem przedstawionego przez Marex-a zabezpieczenia, ale w końcu postanowiłem zastosować opaskę zaciskową, zabezpieczającą przed jego wysuwaniem się.

 

]zbiornik0.jpg

 

Po zbiorniku kolej na gaz i regulacje wysokich obrotów:

 

Gaz1.jpg

 

Żeby ułatwić doprowadzenie cięgła gazu odwróciłem o 180 stopni gaźnik w stosunku do ustawień fabrycznych. Do rozpatrzenia ew. złożenie przedłużki giętkiej do tłumika i umiejscowienie go w osi pod podwoziem. Tylko gdzie ją dostać?

 

Gaz2.jpg

 

Serwa gazu, steru kierunku i wysokości.

 

Gaz3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie Piotrze bardzo podobnie do mojego rozwiazania. Ja nie przestawiałem gaznika, natomiast musiałem podgiąć kolanko wylotowe, bo mi tłumik trafiał wprost w goleń podwozia. Znajomy blacharz bez problemu zrobił mi to grzejąc miejscowo gazowym palnikiem. Teraz tłumik wychodzi idealnie równolegle do osi podłużnej modelu. Pakiecik dam mu taki 4x2000-2500, bo bez problemu za małe pieniadze można kupić np. Sanyo w "Nie dla idiotów". No to chyba wkrótce oklejanie, prawda? :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marku.

 

Jak widzisz na foto, mój tłumik też ma "problemy". Pomysł z podgięciem rury wylotowej podoba mi się, zwłaszcza jak dziś usłyszałem cenę przedłużki giętkiej do tłumika, która miałaby go zastąpić (połowa ceny silnika - no bez przesady :crazy: ). Adres sklepu pominę.

 

Dzięki MOTYLOWI za propozycje z RIKU. Cena jest do zaakceptowania w przeciwieństwie do tej cytowanej wyżej. Musze tylko sprawdzić średnicę gwintów, a jeśli nie będą się zgadzać podegnę to co mam sposobem gospodarczym w domu.

 

Po namowie jednego z kolegów modelarzy zacząłem stosować pakiety z 5 aku. Oczywiście w sytuacjach gdzie pozwalają na to max. napięcia proponowane przez producentów serw i odbiorników :!: . Do tej pory się to sprawdza. Większa pojemność, to więcej lotów bez doładowywania, trzeba więc popatrzeć u tych co "nie dla idiotów". Masz rację.

I skoczyć po folię.

 

Suma sumarum, myślę, że nasze rozwiązania sprawdzą się w locie. Ciekawe tylko jaka będzie waga naszych konstrukcji :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój będzie "pancerny", już to czuję w ręce. Wagi takiej precyzyjnej jeszcze się nie dorobiłem i nawet nie chcę myśleć ile będzie ważył. Za to, jak wsadzę pakiet, to bez niczego powinien być wyważony. Tak mi to teraz wychodzi...Zamierzam tymczasowo przełożyć do niego pakiet z Kanara /czeka go naprawa/ i poregulować wszystkie serwa. Będę też mógł zacząć myśleć o odpaleniu silnika i zaczęciu docierania. Czekam też na lepszą pogodę, bo musze to robić na zewnątrz budynku. Foty zaraz po akcji! :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pebis - nie masz podpisu więc nie wiem jakim imieniem zwracać się do Ciebie. Nie wiem czy dobrze zrozumialem Ciebie czytając iż zastosujesz pakiet 5celowy gdyż to większa pojemność - a to bezpieczniejsze latanie. rozumiem, że chodzi o pakiet odbiornika więc piąta cela zwiększy tylko napięcie pakietu a nie pojemnosć :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.