Skocz do zawartości

MiniMag


a_skot

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

w piątek kupiłem i poskładałem MM. Na początek z silnikem Permax 400 z przekładnią 3:1 i śmigłem od EG :). W niedzielę udało się oblatać. Model przyjemny, radośnie wygląda a radocha z latania górnopłatem na kółkach niebywała :jupi: Do tej pory latałem EG +ray3530/14

Postanowiłem jednak dokonać małych zmian. TowerPro BM2408-21T już zamówiony. Przewiduję do niego pakiet 2s2200mAh. Jakiego czasu latania mogę spodziewać się na takim zestawie ze śmigłem 8x4? Jestem zupełnie nie "elektryczny" i nie umiem tego policzyć. :oops:

Przy okazji poproszę o wskazanie pomocy naukowych, które pozwolą nadrobić zaległości.

Posty na temat pakietów, oznaczeń, ładowania doboru podzespołow itd już przeczytałem i mniejwięcej zaczyna mi się to "kleić" ale wciąż nie wiem jak wyliczyć +/- czas latania jakiego można się spodziewać po danym zestawie.

 

Z góry dziękuję za pomoc

 

album_pic.php?pic_id=1476

 

MiniMag w akcji. Nie poszalał ale był dzielny :jupi:

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Witam. W ,,moje modele,, temat ,,hangar adama,, opisałem swoje przygody z MiniMagiem. Jest tam też o wyposażeniu. Model jest rzeczywiście świetny i na dodatek pancerny.

Pozdrawiam Adam.

Opublikowano

Dzięki ahaweto :) Piękna historia. Z pewnością zapamiętam ją na pierwsze loty po uploadzie bo może być różnie i Twoja historia z MM nieco mnie "studzi". Na standardowym napędzie MM nie zwariował ale na plecach udało się krótkie przeloty robić. Dodam jeszcze, że mimo wylatania 2 pakietów kreta nie było :mrgreen: Trenowałem też lądowania i model bez szwanku.

Podpowiesz mi może co z tym cczasem lotu i ew. jak to policzyć?

 

Dzięki

Opublikowano

Witam. Czasu lotu nie wyliczałem. Mam Optica i jest w nim zegar (licznik czasu pracy silnika) . Zacząłem od 8-miu minut, potem w każdym locie dodawałem po pół minuty. Metoda chałupnicza i prymitywna ale wiem że na pakiecie Loong Max 3S 1600mAh 15C (teraz latam na silniku KEDA22-10S, śmigło GWS 9x5) mój rekord to 14,5 min spokojnego latania.

Pozdrawiam Adam.

Opublikowano

Witam ponownie,

 

przyszedł czas na przeróbkę mojego MM. W związku z tym kilka pytań

 

a_skot możesz podać kilka cyferek? Grubość sklejki na wręgę, odległość lini cięcia dziobu oraz czy robiłeś jakiś skłon i wykłon jeśli tak to jaki?

 

Z góry dziękuję za podpowiedź

 

Pozdrawiam

Jacek

  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Pozwole sobie sie dolaczyc do teatu w imieniu kolegi. Nie bede zakładał nowego a dopisze sie do tego [bo innego nie ma, a mam/y zapytaniee]. Czy klapolotki zdadza egzamin w tym modelu ?

Opublikowano

Witaj,

 

dobre pytanie. Ja w swoim zrobiłem i nie widze szczególnej różnicy. Może coś nie tak zrobiłem a może to specyfika modelu?

 

Może ktoś z bardziej doświadczonych Kolegów podpowie. Z tego czytałem wcześniej na forum to wielu korzysta.

 

 

Dzięki

Opublikowano

Ja u siebie zrobiłem i uważam, że nie ma to najmniejszego znaczenia... ja nie odczułem żadnej różnicy... a tylko w czasie lądowania nie można pracować lotkami...

Być może ktoś ma inne odczucia, to jest są tylko moje wnioski z lataniem z klapami.

Opublikowano
a tylko w czasie lądowania nie można pracować lotkami...

 

Nie możesz/nie powinieneś ustawić w miksie klapolotek 100% klap :roll: zawsze ustawia się 60 - 70% klap, w ten sposób masz zawsze jakąś możliwość korygowania modelu lotkami przy otwartych klapach :wink:

Opublikowano

No tutaj się z Tobą zgodzę, co prawda nie miałem Minimaga ale Magistra i tam również nawet nie próbowałem ustawiać klapolotek, nie było takiej potrzeby.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

a_skot, jak zachowywał się ten samolot przy oryginalnym silniku i śmigle? Bo mój nie chce nawet się ruszyć z ziemi i mogę go puszczać tylko z reki. Nie wiem czy on już tak ma, czy coś robię źle... Pozwolę sobie zacytować moja odpowiedz z innego wątku:

 

Standardowy silnik Permax 400 bez przekładni nie nadaje się zupełnie do latania.

Nie da się wystartować z ziemi, chyba, że z asfaltu, choć i w to wątpię, jeśli go się nie popchnie. Przy rzucie z ręki poleci, ale też nie wysoko. Jest mułowaty i powolny. Pakiet to Li-Pol 2200 2S, także tutaj waga zbyt duża nie jest, cała reszta też jest standardem. Trochę się zawiodłem, bo wcześniejszy zestaw RTF z silnikiem 370 z przekładnia, a do tego kamerka z paluszkami latał w porównaniu z tym jak dziki.

 

Czy mógłby mi ktoś podać jakie macie napięcie na silniku przy maksymalnym wychyleniu drążka gazu? Ja osiągam 4.3V co wydaje mi się dość niskim napięciem. Akumulator mam w pełni naładowany, zresztą wyłączył by silnik przy napięciu progowym 6V. Aktualne napięcie na akumulatorze to prawie 8V, po jednym locie w miarę udanym i paru testach. Czemu zatem na silnik podawane jest tak niskie napięcie? W aparaturze nie ograniczałem nic. Te śmigiełko też jakieś mikre :) Ale rozumiem, że bez przekładni...

 

Aktualizacja

Powodem tego były zbyt cienkie przewody z regulatora do silnika.

To tak informacyjnie, żeby nie zniechęcać innych do tego modelu.

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie. Czy pakiet 3s 1300mAh będzie odpowiedni do tego modelu :?: Chciałbym kupić ze 3 sztuki (3 już mam z modelu ESA)

Pozdrawiam.

  • 2 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.