TooM Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Opublikowano 2 Kwietnia 2017 Nie mogę znaleźć parametrów silnika ax 4005q . Chciałbym go zastąpić innym łatwiej dostępnym silnikiem zasilanym 6S .Pomóżcie!
dziobak Opublikowano 3 Kwietnia 2017 Opublikowano 3 Kwietnia 2017 https://hobbyking.com/en_us/ax-4005-650kv-brushless-quadcopter-motor.html. U ciebie jest literka Q, to chyba chodzi o obroty Kv:960 rpm / v .Tak jest w AX-4008D, ktory ma 620rpm/v, a z literą Q ma 960 rpm/v
TooM Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2017 Dzięki. Jednak dalej brak mi elementarnych informacji.Daniel Lux z DE próbował do L 161 w skali 1/12 zielonych silników turnigy 4008 D oraz Q , 4006 Q , jednak najlepiej do wymogów regulaminu ACES dopasował się 4005Q . Bez problemów chodził na 6S a obroty x skok były zgodne z regulaminem no i czas lotu na regulaminowych pakietach wystarczał na całą walkę. Prąd miał na poziomie 30A,śmigło APC 8x4 wyprzedzenie 18. Niestety w HK silnik ten zniknął z oferty i trzeba kombinować czym go zastąpić.
japim Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Opublikowano 6 Kwietnia 2017 Stepan Dokoupil z 3D lab print do swoich drukowanek stosowal na poczatku silnik rozmiaru 4008-620 kV pod smiglo 9/6 Tutaj jest fajny guide: https://3dlabprint.com/wp-content/uploads/2016/11/userguide_Spitfire_MkXVI.pdf Sa silniki 4006-620kV: https://pl.aliexpress.com/item/F07808-Tarot-4006-620KV-Multiaxial-Brushless-Motor-TL68P02-for-Multi-axle-Copters-Multicopters-DIY-RC-Drone/32662916838.html Jest tez ciupke wiekszy silnik 4108-620kV GARTT (ostatnio kupilem 2 mniejsze silniki tej firmy i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakoscia): https://pl.aliexpress.com/item/GARTT-ML4108-620KV-Brushless-Motor-For-Multi-rotor-Multicopter/32241510881.html Wracajac do samego poboru pradu to jakos bardzo duzy - ciekaw jestem co to za regulaminowe pakiety 6s, ktore przy obciazeniu 30A daja regulaminowy czas walki... Aby wylatac 7 minut w klasie 2.5cm3 to nominalny ciagly prad z pakietu 6S musi byc na poziomie 15.5A (40wh/6/3.7 = 1800mAh -> 7 mint walki -> A = C/t = 1.8Ah/(7min/60min) = 15.5A). Dla klasy 3.5 (50Wh) - 19A, dla .25 (67Wh) - 25.8A.
TooM Opublikowano 7 Kwietnia 2017 Autor Opublikowano 7 Kwietnia 2017 30 A mierzyliśmy cęgami Graupnera więc niekoniecznie jest to prawda ,no i był to prąd max .Daje to jednak rozeznanie bo nie było to 10 A czy 12. Tak więc wyliczony przez ciebie prąd 19A całkiem możliwe że pobierał w locie . Pakiet miał 2200 mAh 6 S, a więc dalej szukam parametrów 4005Q lub takiego silnika bo na nim latał rewelacyjnie. Te Gartt wyglądają ciekawie i jeszcze jak piszesz są dobrej jakości ,no,no.
Rekomendowane odpowiedzi