TooM Posted April 2, 2017 Share Posted April 2, 2017 Nie mogę znaleźć parametrów silnika ax 4005q . Chciałbym go zastąpić innym łatwiej dostępnym silnikiem zasilanym 6S .Pomóżcie! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dziobak Posted April 3, 2017 Share Posted April 3, 2017 https://hobbyking.com/en_us/ax-4005-650kv-brushless-quadcopter-motor.html. U ciebie jest literka Q, to chyba chodzi o obroty Kv:960 rpm / v .Tak jest w AX-4008D, ktory ma 620rpm/v, a z literą Q ma 960 rpm/v Link to comment Share on other sites More sharing options...
TooM Posted April 5, 2017 Author Share Posted April 5, 2017 Dzięki. Jednak dalej brak mi elementarnych informacji.Daniel Lux z DE próbował do L 161 w skali 1/12 zielonych silników turnigy 4008 D oraz Q , 4006 Q , jednak najlepiej do wymogów regulaminu ACES dopasował się 4005Q . Bez problemów chodził na 6S a obroty x skok były zgodne z regulaminem no i czas lotu na regulaminowych pakietach wystarczał na całą walkę. Prąd miał na poziomie 30A,śmigło APC 8x4 wyprzedzenie 18. Niestety w HK silnik ten zniknął z oferty i trzeba kombinować czym go zastąpić. Link to comment Share on other sites More sharing options...
japim Posted April 6, 2017 Share Posted April 6, 2017 Stepan Dokoupil z 3D lab print do swoich drukowanek stosowal na poczatku silnik rozmiaru 4008-620 kV pod smiglo 9/6 Tutaj jest fajny guide: https://3dlabprint.com/wp-content/uploads/2016/11/userguide_Spitfire_MkXVI.pdf Sa silniki 4006-620kV: https://pl.aliexpress.com/item/F07808-Tarot-4006-620KV-Multiaxial-Brushless-Motor-TL68P02-for-Multi-axle-Copters-Multicopters-DIY-RC-Drone/32662916838.html Jest tez ciupke wiekszy silnik 4108-620kV GARTT (ostatnio kupilem 2 mniejsze silniki tej firmy i jestem bardzo pozytywnie zaskoczony jakoscia): https://pl.aliexpress.com/item/GARTT-ML4108-620KV-Brushless-Motor-For-Multi-rotor-Multicopter/32241510881.html Wracajac do samego poboru pradu to jakos bardzo duzy - ciekaw jestem co to za regulaminowe pakiety 6s, ktore przy obciazeniu 30A daja regulaminowy czas walki... Aby wylatac 7 minut w klasie 2.5cm3 to nominalny ciagly prad z pakietu 6S musi byc na poziomie 15.5A (40wh/6/3.7 = 1800mAh -> 7 mint walki -> A = C/t = 1.8Ah/(7min/60min) = 15.5A). Dla klasy 3.5 (50Wh) - 19A, dla .25 (67Wh) - 25.8A. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TooM Posted April 7, 2017 Author Share Posted April 7, 2017 30 A mierzyliśmy cęgami Graupnera więc niekoniecznie jest to prawda ,no i był to prąd max .Daje to jednak rozeznanie bo nie było to 10 A czy 12. Tak więc wyliczony przez ciebie prąd 19A całkiem możliwe że pobierał w locie . Pakiet miał 2200 mAh 6 S, a więc dalej szukam parametrów 4005Q lub takiego silnika bo na nim latał rewelacyjnie. Te Gartt wyglądają ciekawie i jeszcze jak piszesz są dobrej jakości ,no,no. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts