radziu45 Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Witam . Mam pytanie co do odbiornika GR12l czy można go stosować z silnikami benzynowymi , chodzi mi o to że ma jedną antenę i będzie iskrownik na pokładzie modelu . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek_lodz Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2017 Witam . Mam pytanie co do odbiornika GR12l czy można go stosować z silnikami benzynowymi , chodzi mi o to że ma jedną antenę i będzie iskrownik na pokładzie modelu . Cześć, te odbiorniki ogólnie mają o połowę mniejszy zasięg od pełno-zasięgowych np GR-16 czy GR-24. Ale mimo to producent podaje dosyć duży zasięg sięgający 2000 metrów. Powiem Ci szczerze mając zarówno mx-16 oraz teraz mz-18 nigdy nie miałem problemu z zasięgiem ale też nigdy nie latałem z iskrownikiem na pokładzie.... Ja osobiście gdybym miał benzynę czyli rozumiem, że będzie to stosunkowo duży model to chyba odżałowałbym na tego chociaż gr-16. Jego cena i tak jest kilkakrotnie jak nie kilkunastokrotnie mniejsza niż cena kompletnego modelu. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Kolega, w niedziele na pikniku w Chodziezy, powiedział mi że do ładnego, drozszego modelu lepiej dwuwasty odbiornik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
samolocik Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 A co mówi instrukcja obsługi odbiornika? W instrukcji nie ma podanych żadnych ograniczeń natomiast są opisane dobre praktyki dotyczące obsługi, czyli np. ustawienie fail safe i kontrola zasięgu przed lotem. Jest również sekcja "Uwagi" poświęcona zakłóceniom, która mówi, iż w specyficznych przypadkach mogą wystąpić zakłócenia i w takich przypadkach należy zadbać np. o odseparowanie obwodów odbiornika od obwodu urządzenia zakłócającego, zwiększenie odległości pomiędzy odbiornikiem a źródłem zakłóceń, zasięgnięciem porady u technika radio / RTV Czyli nie ma przeciwwskazań do benzyny ale w przypadku wystąpienia zakłóceń które powinny zostać wykryte przed lotem podczas prób naziemnych należy przeciwdziałać jak opisano w uwagach. • NOTEThis equipment has been tested and found to comply with the limits for a Class B digitaldevice, pursuant to Part 15 of the FCC Rules. These limits are designed to providereasonable protection against harmful interference in a residential installation. Thisequipment generates uses and can radiate radio frequency energy and, if not installedand used in accordance with the instructions, may cause harmful interference to radiocommunications.7. SAFETY APPROVAL067811- This equipment’s aerial must be at least 20 cm from any person when the systemis in use. We therefore do not recommend using the equipment at a closer rangethan 20cm.- Ensure that no other transmitter is closer than 20cm from your equipment, in orderto avoid adverse effects on the system’s electrical characteristics and radiationpattern.- The radio control system should not be operated until the Country setting hasbeen set correctly at the transmitter. This is essential in order to fulfill the require-ments of various directives - FCC, ETSI, CE, KC and etc. Please refer to theinstructions for your particular transmitter and receiver for details of this procedure.- Check all working systems and carry out at least one full range check on theground before every flight, in order to show up any errors in the system and themodels programming.CAUTIONHowever, there is no guarantee that interference will not occur in a particular installation. Ifthis equipment does cause harmful interference to radio or television reception, which canbe determined by turning the equipment off and on, the user is encouraged to try to correctthe interference by one or moreof the following measures:- Reorient or relocate the receiving antenna.- Increase the separation between the equipment and receiver.- Connect the equipment into an outlet on a circuit different from that to which the receiveris connected.- Consult the dealer or an experienced radio/TV technician for h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Witam . Zasięg mniejszy to wiem ale wizualnie to 500 m to chyba max co da rade coś widzieć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamm Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Witam . Zasięg mniejszy to wiem ale wizualnie to 500 m to chyba max co da rade coś widzieć . Pod warunkiem że nie wpadniesz kiedyś na pomysł na FPV. Mam MZ24 z GR18 i GR24 gdzie zasięg jest niby 4km. Tak naprawdę to gdy telemetria pokazała wysokość 160m to model był już tak mały że się trochę wystraszyłem bo trudniej było określić która strona samolotu jest która. Jeśli masz już ten odbiornik to zrób testy z włączonym ogranicznikiem zasięgu i jeśli będzie OK to w drogę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TeBe Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2017 Mogę zabrać do Piły kilka modeli GR i zrobimy se testy na lotnisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Czekam na pogodę bo teraz pada śnieg jak się może kiedyś wypogodzi to jadę na lotnisko i testuję . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Kwietnia 2017 Dziś zrobiłem testy naziemne i jest ok nic się nie dzieję to myślę że można lecieć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi