sagitt Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 WItam, nabyłem silnik Turnigy Aerodrive i w komplecie jest taki pierścień z zaciskiem na imbus, do czego on służy? Zaznaczyłem go kółkiem.
leszek-bart Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 Jak zgubisz pierścień blokujący , który jest na osi silnika to możesz go tym zastąpić . I to całe zastosowanie .
bubu2 Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 Nie. Ten pierścień wykorzystujemy, gdy chcemy zamontować silnik odwrotnie, tzn. wirnikiem do przodu (często stosowane mocowanie w samolotach). Przesuwasz wał do przodu, zostawiająć z tyłu kawałek tego wału do zamocowania tego pierścienia. Zabezpiecza on wówczas wirnik przed wysunięciem (by nie odleciał razem ze smigłem).
sagitt Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Opublikowano 17 Maja 2017 Czyli zamiast tego segera który jest na osi, bo żeby przesunąć oś trzeba segera zdjąć, tak?
leszek-bart Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 jak mocujesz silnik przed wręgą to dajesz piastę mocowaną na śrubki , seger zostaje tego pierścienia nie montujesz. Możesz go zastosować zamiast segera jak byś wymienił oś silnika na inną .
Bartek Piękoś Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 Nie. Ten pierścień wykorzystujemy, gdy chcemy zamontować silnik odwrotnie, tzn. wirnikiem do przodu (często stosowane mocowanie w samolotach). Przesuwasz wał do przodu, zostawiająć z tyłu kawałek tego wału do zamocowania tego pierścienia. Zabezpiecza on wówczas wirnik przed wysunięciem (by nie odleciał razem ze smigłem). Wał się przesuwa, czy przekłada? Pytam nie bez przyczyny, bo to rodzi różne konsekwencje. Przy przesuwaniu odpada nam użycie segera, a wał się "skraca" o grubość pierścienia, źle rozumuję? Ja w Turnigy D3536 wał przekładałem - wysunąłem, obróciłem o 180st. i wsunąłem z drugiej strony wykorzystując pierścień segera. Żadnego pierścienia z imbusem nie miałem i nie było takiej potrzeby.
bubu2 Opublikowano 17 Maja 2017 Opublikowano 17 Maja 2017 Ta tulejka jest stosowana na wałach, które nie mają nacięcia do pierścienia. Do silników z nacięciem ta tulejka nie jest dołączana.
sagitt Opublikowano 19 Maja 2017 Autor Opublikowano 19 Maja 2017 Do mojego akurat była dołączona, mimo że na wale jest nacięcie i siedzi pierścień. Ale myślę że sprawa jest już jasna, dziękuję za wszystkie odpowiedzi.
Rekomendowane odpowiedzi