sagitt Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 WItam, nabyłem silnik Turnigy Aerodrive i w komplecie jest taki pierścień z zaciskiem na imbus, do czego on służy? Zaznaczyłem go kółkiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Jak zgubisz pierścień blokujący , który jest na osi silnika to możesz go tym zastąpić . I to całe zastosowanie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Nie. Ten pierścień wykorzystujemy, gdy chcemy zamontować silnik odwrotnie, tzn. wirnikiem do przodu (często stosowane mocowanie w samolotach). Przesuwasz wał do przodu, zostawiająć z tyłu kawałek tego wału do zamocowania tego pierścienia. Zabezpiecza on wówczas wirnik przed wysunięciem (by nie odleciał razem ze smigłem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagitt Opublikowano 17 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Czyli zamiast tego segera który jest na osi, bo żeby przesunąć oś trzeba segera zdjąć, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 jak mocujesz silnik przed wręgą to dajesz piastę mocowaną na śrubki , seger zostaje tego pierścienia nie montujesz. Możesz go zastosować zamiast segera jak byś wymienił oś silnika na inną . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek Piękoś Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Nie. Ten pierścień wykorzystujemy, gdy chcemy zamontować silnik odwrotnie, tzn. wirnikiem do przodu (często stosowane mocowanie w samolotach). Przesuwasz wał do przodu, zostawiająć z tyłu kawałek tego wału do zamocowania tego pierścienia. Zabezpiecza on wówczas wirnik przed wysunięciem (by nie odleciał razem ze smigłem). Wał się przesuwa, czy przekłada? Pytam nie bez przyczyny, bo to rodzi różne konsekwencje. Przy przesuwaniu odpada nam użycie segera, a wał się "skraca" o grubość pierścienia, źle rozumuję? Ja w Turnigy D3536 wał przekładałem - wysunąłem, obróciłem o 180st. i wsunąłem z drugiej strony wykorzystując pierścień segera. Żadnego pierścienia z imbusem nie miałem i nie było takiej potrzeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bubu2 Opublikowano 17 Maja 2017 Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2017 Ta tulejka jest stosowana na wałach, które nie mają nacięcia do pierścienia. Do silników z nacięciem ta tulejka nie jest dołączana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sagitt Opublikowano 19 Maja 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2017 Do mojego akurat była dołączona, mimo że na wale jest nacięcie i siedzi pierścień. Ale myślę że sprawa jest już jasna, dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi