sagitt Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 WItam, nabyłem silnik Turnigy Aerodrive i w komplecie jest taki pierścień z zaciskiem na imbus, do czego on służy? Zaznaczyłem go kółkiem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszek-bart Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Jak zgubisz pierścień blokujący , który jest na osi silnika to możesz go tym zastąpić . I to całe zastosowanie . Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Nie. Ten pierścień wykorzystujemy, gdy chcemy zamontować silnik odwrotnie, tzn. wirnikiem do przodu (często stosowane mocowanie w samolotach). Przesuwasz wał do przodu, zostawiająć z tyłu kawałek tego wału do zamocowania tego pierścienia. Zabezpiecza on wówczas wirnik przed wysunięciem (by nie odleciał razem ze smigłem). Link to comment Share on other sites More sharing options...
sagitt Posted May 17, 2017 Author Share Posted May 17, 2017 Czyli zamiast tego segera który jest na osi, bo żeby przesunąć oś trzeba segera zdjąć, tak? Link to comment Share on other sites More sharing options...
leszek-bart Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 jak mocujesz silnik przed wręgą to dajesz piastę mocowaną na śrubki , seger zostaje tego pierścienia nie montujesz. Możesz go zastosować zamiast segera jak byś wymienił oś silnika na inną . Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bartek Piękoś Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Nie. Ten pierścień wykorzystujemy, gdy chcemy zamontować silnik odwrotnie, tzn. wirnikiem do przodu (często stosowane mocowanie w samolotach). Przesuwasz wał do przodu, zostawiająć z tyłu kawałek tego wału do zamocowania tego pierścienia. Zabezpiecza on wówczas wirnik przed wysunięciem (by nie odleciał razem ze smigłem). Wał się przesuwa, czy przekłada? Pytam nie bez przyczyny, bo to rodzi różne konsekwencje. Przy przesuwaniu odpada nam użycie segera, a wał się "skraca" o grubość pierścienia, źle rozumuję? Ja w Turnigy D3536 wał przekładałem - wysunąłem, obróciłem o 180st. i wsunąłem z drugiej strony wykorzystując pierścień segera. Żadnego pierścienia z imbusem nie miałem i nie było takiej potrzeby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bubu2 Posted May 17, 2017 Share Posted May 17, 2017 Ta tulejka jest stosowana na wałach, które nie mają nacięcia do pierścienia. Do silników z nacięciem ta tulejka nie jest dołączana. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sagitt Posted May 19, 2017 Author Share Posted May 19, 2017 Do mojego akurat była dołączona, mimo że na wale jest nacięcie i siedzi pierścień. Ale myślę że sprawa jest już jasna, dziękuję za wszystkie odpowiedzi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts