Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Połówki statecznika pionowego   zamknięte w waku- worku  pomalutku dochodzą do siebie. 

 

 

 

attachicon.gifIMG_1362.JPG

Dawałeś jakąś przekładkę (cienki Herex, balsa), czy to sam czysty laminat?

Opublikowano

Dawałeś jakąś przekładkę (cienki Herex, balsa), czy to sam czysty laminat?

Witaj!

 

      Zastosowałem HEREX 1mm i tkaninę  szklaną 50 g./m2.  Gotowy statecznik  ze sterem kierunku zawiasami , dżwigarami  i żebrami  waży 85 g.

Opublikowano

Przy tej skali (1:6) waga statecznika jest naprawdę niewielka. Czekam na ciąg dalszy. :)

Gorzej jest za statecznikiem poziomym  , bo gotowy waży 390g.  Dzisiaj wieczorem wyciągam z formy drugi statecznik pionowy.

Opublikowano

Gorzej jest za statecznikiem poziomym  , bo gotowy waży 390g.  Dzisiaj wieczorem wyciągam z formy drugi statecznik pionowy.

Bo pewnie statecznik poziomy zalaminowałeś w całości tkaniną szklaną, no chyba że się mylę?

Całość usterzenia robi wrażenie. Będzie demontowalne, czy wkleisz na stałe?

Opublikowano

Bo pewnie statecznik poziomy zalaminowałeś w całości tkaniną szklaną, no chyba że się mylę?

Całość usterzenia robi wrażenie. Będzie demontowalne, czy wkleisz na stałe?

Statecznik  poziomy  pokryty jest papierem japońskim  a ster wysokości  coveralem. Statecznik będzie demontowalny, z przodu język sklejkowy  z tyłu śruba M-4. Gdy będzie problem z wyważeniem modelu to będę musiał wykonać nowy lżejszy st.  poziomy-  lżejszy ale mocny  bo niesie on na końcach   dwa pionowe z serwami , a nie chciałbym  żeby połamał się w locie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Przyszła pora na podwozie. Zaczynam od wykonania owiewek. Najpierw kopyto  . Szkielet  ze sklejki  3mm wypełnienie ze styroduru, a potem  szlifowaaaanie, laminat , szpachlówka  i znowu szlifowaaaaanie. A na koniec same przyjemności  warstwa końcowa lakieru , polerka i formowanie.

 

 

post-6784-0-17600800-1522009190_thumb.jpg

 

 

 

post-6784-0-57310600-1522009227_thumb.jpg

 

 

 

 

post-6784-0-18225600-1522009257_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

 Owiewka koła  pokryta   tkaniną szklaną 80 g. na żywicę epoksydową , w celu utwardzenia powierzchni , a po wyschnięciu  wstępnie poszpachlowana szpachlówką poliestrową .

 

 

 

post-6784-0-84524200-1522351500_thumb.jpgpost-6784-0-94387200-1522351538_thumb.jpg

 

 

 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dzisiaj  zalaminowałem połowę formy

 

 

 

post-6784-0-92821500-1523560984_thumb.jpg

Najpierw  położyłem dwie cienkie warstwy żelkotu.

 

 

post-6784-0-36015500-1523561169_thumb.jpg

Następnie wypełniłem kąty masą szpachlową zrobioną z żywicy pyłu al.i bawełny,  potem całość powlekłem cienką warstwą żywicy.

 

 

post-6784-0-13785000-1523561433_thumb.jpg

Wylaminowałem   kilka warstw grubej tkaniny szklanej , na końcu przykleiłem wzmocnienie i podpórki.

 

 Teraz musi dwa dni  dojrzewać. ;)

 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

No w laminatach jesteś szpenio  :P .

Czy podwozie gł. będzie amortyzowane czy na sztywno?

Jeśli amortyzowane, ciekawi mnie jaki masz pomysł na fartuchy osłaniające amortyzator.  :)

Opublikowano

Witaj Wojtku !

 

Oczywiście podwozie będzie amortyzowane .  Po wylaminowaniu owiewki w miejscu  gdzie był fartuch ochronny   wytnę niepotrzebny

fragment   laminatu  i zastąpię go   fartuchem wykonanym w formie  z materiałów elastycznych typu: silikon,  plasti dip,  poliuretan i  t .p. Trzeba będzie poeksperymentować

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.