Andych Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Opublikowano 31 Sierpnia 2008 Jest tam wystarczająco miejsca na silnik 35mm średnicy? Edit: Poczytałem instrukcję, nawet producent zaleca silnik 35mm i to faktycznie, niezłe kobyłki :faja: , np: Himax 3516.
samolocik Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Dosyć ciekawą propozycją do modelu jest ten silnik -> http://www.pjs.cz/product_info.php?cPath=1&products_id=49 cena 39 EUR + transport Ja prawdopodobnie zamontuję Axi 2814/20 + 3xA123 1000mAh. Jeszcze jedno pytanie, jak z lądowaniem? Czy potrzebuje dużo miejsca? Czy warto podlaminować skrzydła aby sie nie rysowały przy lądowaniu? Jeżeli ktoś by się wybierał z Blizzardem na zbocze to poproszę o info na forum. Jeżeli będę miał chwilę to chętnie bym dołączył oczywiście własnym środkiem transportu. Powinienem poskładać model do piątku, w najgorszym wypadku w wersji szybowcowej :-)
rapier Opublikowano 1 Września 2008 Autor Opublikowano 1 Września 2008 Na zbocze to a sie wybieram 12-14 wrzesnia na durbaszke. Moim zdaniem nie warto laminowac spodu. TAk jak mowilem material jest bardzo twardy w porownaniu do EG i wczesniejszych modeli. No ale jak kto woli
Raffik Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 no i zas mam dylemat... bo mi tym "speedem" narobiles ochoty... a jeszcze piszesz ze sztywniejszy to juz wogole... pieknie sie prezentuje (ladna sylwetka)... tylko co na to zona powie (moja)? :shock:
samolocik Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 OK, prawdopodobnie będę mógł byc na Durbaszce w sobotę 13-go ok. 10tej lub 11tej na parę godzin. Nigdy tam nie byłem, czy da się podjechać do schroniska samochodem, czy trzeba dojść pieszo? W internecie jest coś o dojściu pieszo od strony Jaworek. Będę latał na kanale 79. Pozdrawiam Piotr
rapier Opublikowano 1 Września 2008 Autor Opublikowano 1 Września 2008 niestety godzinny marsz z Jaworek piechotka ale po fajnej szutrowej drodze.
samolocik Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Godzinny marsz... Rozumiem, aby polatać trzeba sobie na to zasłużyć :-) W takim razie wyjadę godzinkę wcześniej z Krakowa.
rapier Opublikowano 1 Września 2008 Autor Opublikowano 1 Września 2008 godzinny marsz do schroniska a potem jeszcze z 30 min na najlepsze miejsze do latania No ale tak jak piszesz na to sobie trzeba zasluzyc
samolocik Opublikowano 1 Września 2008 Opublikowano 1 Września 2008 Sprawdziłem w instrukcji. Standardowe wyposażenie tj. silnik + aku zalecane do Blizzarda waży 238g, wyposażenie do tuningu 324g. czyli jest trochę miejsca na manewry. PS. Blizzarda i silnik już zakupiłem :-) Piotr
samolocik Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 No i pierwszy "problem". Blizzard ma bardzo ładnie wykonaną wręgę pod silnik, z tym że otworki są pod rozstaw śrubek 25mm a w mom AXI 2814/20 jest rozstaw 16 i 19mm :shock: czeka mnie wycięcie wręgi i wstawienie nowej, ponieważ oryginalna jest tak mocno ażurowana, że o nawierceniu nowych nie ma mowy...
rapier Opublikowano 4 Września 2008 Autor Opublikowano 4 Września 2008 ponieważ oryginalna jest tak mocno ażurowana, że o nawierceniu nowych nie ma mowy... A mnie sie udalo nawiercic :DW kazdym razie silnik nie wyskoczy A i tak czeka mnie przesiadka na mocniejszy naped
samolocik Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Zrozumiałem i przyjmuję wyzwanie. W sobotę zaczynam wiercić Ale jak się nie uda to laminat już czeka 8)
samolocik Opublikowano 11 Września 2008 Opublikowano 11 Września 2008 Prace postępują wręga nawiercona. Na szczęście plastik, z którego wręga jest wykonana się nie wykrusza, bardzo ładnie poddaje się wierceniu. Serwa HS-55, które nabyłem mają o ok. 3cm za krótkie kabelki sygnałowe, a że nie mam ochoty ich sztukować i bawić się w podcinanie styropianu w skrzydłach aby pomieścić zgrubienia po łączeniu kabli będę musiał zakupić HS-65HB o dłuższych kablach. Jeżeli ktoś szuka informacji o długości kabelków w serwach Hitec to można je znaleźć na stronie www.hitecrcd.com w "spec sheet" załączonych do opisu każdego serwa. Wiele czasu spędziłem na znalezieniu odpowiednio chudego pakietu aby zmieścił się w kadłubie i nie zahaczał o kabelki przylutowane do złączki Multiplexa wklejonej w górną część kadłuba. Mój pakiet ma wymiary 20x33x105 wagę ok. 150g i pojemność 1500mAh. Pomimo dobrych wymiarów wystające kable zasilające przysparzają trudności w umieszczeniu pakietu w odpowiedniej pozycji, ale jest to wykonalne. Odbiornik będę musiał zamocować przed sklejeniem połówek kadłuba ponieważ po sklejeniu jest to możliwe tylko jeżeli kabelki przedłużające serwa są dłuuugie. Mma też uwagi do zawiasów. Chodzą trochę ciasno, nawet po delikatnym nasmarowaniu. Hm, może do soboty skończę model. Piotr
rapier Opublikowano 11 Września 2008 Autor Opublikowano 11 Września 2008 Mma też uwagi do zawiasów. Chodzą trochę ciasno, nawet po delikatnym nasmarowaniu. O jakich zawiasach mowisz????Przeciez w blizardzie nie ma zadnych zawiasow ktore moznaby smarowac !!!!! W kadlubie natomiast jest tyle miejsca ze 2 takei pakiety by weszly
samolocik Opublikowano 11 Września 2008 Opublikowano 11 Września 2008 Mówiąc zawias miałem na myśli podwójną plastikową dźwignię i aluminiowy wałek z ośkami wsadzanymi w otworki ramion dźwigni, gdzie w środku wałka jest owtorek na bowden i śrubkę go blokującą. Co do małej ilości miejsca, to jest tak, że jest go dużo ale jak przyjdzie umieścić pakiet LiPol to nagle okazuje się, że parę rzeczy przeszkadza w jego umieszczeniu, np. wystające zaczepy pokrywy kabiny, wystające kable ze złączki Multiplex, obniżający się kadłub. Postaram się zrobić zdjęcie. Być może problem jest tego typu, że na razie próbuję umieścić pakiet zgodnie z instrukcją Multiplexa, czyli pod skrzydłem. Być może w końcowej konfiguracji okaże się, że nie trzeba go tak mocno wpychać do kadłuba i wtedy z przeszkód zostaną co najwyżej zaczepy kabinki. Co do serw niestety okazało się, że długości kabelków podane w internecie przez producenta mają się nijak do wymiarów rzeczywistych, czyli pozostaje mi przedłużyć kabelki o 2-3 :| Pozdrowienia Piotr
rapier Opublikowano 11 Września 2008 Autor Opublikowano 11 Września 2008 No to juz Ci powiem ze jak dajesz silnik mniejszy niz zalecane 35mm srednicy to pakiet masz zaraz pod pokrywa a nie pod skrzydlem tak wiec nie wklejaj odbiornika z tylu
samolocik Opublikowano 11 Września 2008 Opublikowano 11 Września 2008 Dziękuję Arku za wskazówkę. Silnik mam 35mm AXI 2814/20 waga ok. 106g. Spróbuję poskładać wszystko na sucho i zobaczyć gdzie wyjdzie położenie akumulatora. W stosunku do maksymalnej wagi wyposażenia mam zapas ok. 70g więc jest szansa, że będzie sporo przed skrzydłem. Pozdrowienia Piotr
samolocik Opublikowano 12 Września 2008 Opublikowano 12 Września 2008 Skrzydło już zrobiłem. Pozostało tylko wzmocnienie sklejonego kadłuba, przyklejenie stateczników i montaż wyposażenia. Jeżeli nie wyskoczy nic nieprzewidzianego to powinieniem zdązyć do soboty Cieakawe czy ładna pogoda tez zdąży
Andych Opublikowano 18 Września 2008 Opublikowano 18 Września 2008 Arek, jak umieściłeś serwa w skrzydłach, HXT900 są grubsze od płata, więc nadwyżka wystaje na górze czy pod spodem? Samolocik, jaka waga wyszła w twojej konfiguracji z A123? Czy ten silnik nie ma za małych obrotów do takiego pakietu? Filmik jak startuje Blizzard: http://pl.youtube.com/watch?v=e_fQgkr81sk&feature=related
rapier Opublikowano 18 Września 2008 Autor Opublikowano 18 Września 2008 u mnie serwa wystaja od spodu...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.