mayster8405 Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Tu chyba Jędrek ma rację, / miałem to napisać wcześniej/ kadłub będzie za "pancerny". Mogłeś boczki kadłuba skleić z dwu warstw balsy 1-ki z tym że wewnętrzna ażurowana, zamiast listew 3x3, dać 2x2 sosnowe wzdłużne a kratownicę balsa 2x2. Podobnie z płatami, po co żeberka 1.5 zamiast 1m/m , 1.5 tak- w centropłacie no i końcówka skrzydła żeby przy pokrywaniu folią czy japonką nie było fałd.Sklejeczka 0.6, 0.8 na pewno się by tu przydała do wzmocnienia jakiś węzłów.Takiej wielkości model musi być lekki i mocny. Nie przesadzajmy z tą "profanacją". Napewno gdyby w tym okresie balsa była ogólnodostępna, Wicherek na pewno by był w dużej części balsowy.Wicherkom modyfikowanym tylko dodaję uroku i aby ich było więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Henryk, sosnowe w takim małym modelu to chyba przesada. Z balsy średnio-twardej w zupełności wystarczą. Ewentualnie lipowe 2x2, tylko gdzie teraz listwy lipowe dostaniesz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 21 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Ciekawi mnie czy Ci się uda go oblatać , bo już była taki temat , ale umarł http://pfmrc.eu/index.php?/topic/47253-mikro-wicherek-25/ Do pierwszego lotu na pewno dojdzie,a czy będzie latał to się okaże. Nie mam zwyczaju zaczynać modelu po to aby go nie skończyć. Jak wspominałem wcześniej zrobiłem nowe skrzydła. Wydaje mi się że odniosłem mały sukces zmniejszając wadę. Nie dość że skrzydła przedłużyłem po 20 mm każde to sporo straciły na wadze. Wydaje mi się że teraz nie jest tragicznie.Poprzednie ważyły 9g. PS. Kadłub postaram się troszku odchudzić i coś z wagi mu spadnie.Ale to dopiero Przy sobocie dwa dni przerwy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 No cóż, jeśli chodzi o odchudzanie, to najlepiej podglądać mistrzów, ale to już prawdziwe hardcore. Np. Mike Stuart stosuje technikę "laminowanej balsy" do wykonywania chociażby żeberek (nie są wycinane wprost z płytki balsowej, jak to się najczęściej robi). Przykład modelu, w którym pierwszy raz to zastosował, to D.H.83 Fox Mot: Autor pisze, że żeberka w tym modelu "laminował" z balsy 2 x 0,8mm (1/32 cala) - rezultat widać na poniższej fotce: Mike podaje, że w ten sposób uzyskuje się bardzo lekki a wyjątkowo mocny szkielet. Górne skrzydełko ważyło niecałe 3 gramy przy rozpiętości ok. 74 cm (29 cali). Tylko ile przy tym roboty? Tak lekki model może latać naprawdę majestatycznie: D.H. Fox w locie - film 1 D.H. Fox w locie - film 2 ... a sama stolarka modelu wygląda niezwykle filigranowo (porównajcie z fotkami, które wrzuciliście wcześniej ): Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 22 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2017 Bardzo ładne modele ale to nie to co ja próbuję zrobić. A to jak to mówią gumówki, fakt można przerobić na inny napęd. No i przede wszystkim takie modele budują modelarze którzy mają lata,lata doświadczeń. A ja??? Ale jak na razie ja próbuję zbudować malutki model RC. Konstrukcja skrzydła bardzo ciekawa i praco chłonna. Kto wie jeżeli mnie to wciągnie to następne skrzydła może zrobię na ten przykład. A jak na razie kombinuję jak zrobić ten model aby był jak najlżejszy i tu potrzebował bym jakiś porad na przyszłość. Na chwilę obecną kompletuję wyposażenie które będzie w tym modelu. Zakładam że jeśli coś będzie nie tak To spróbuję zrobić coś innego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 23 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2017 Wracając do modelu.Stateczniki w zasadzie gotowe. Tak to wygląda. CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 24 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Jeżeli to kogoś zaciekawi to dalszy ciąg prac przy modelu. Największym problemem było skompletowanie wyposażenia do modelu. Ale o tym już nie myślę. Dzięki pomocy Wojtka [f -150] stałem się szczęśliwym posiadaczem najważniejszego wyposażenia modelu. Silnik regulator serwa waga widoczna na zdjęciu.Z wagi troszku ubędzie przewody są dość długie i o połowę mogę je skrócić. Jest jedna nie pewność. Jakie zamontować złącza np.konektor typu banan 2 mm czy coś mniejszego. Troszku podłubałem przy kadłubie.O ile to było możliwe troszku go od chudziłem. Przede wszystkim usunąłem troszku balsy no i po oszlifowaniu listewki nieco zmniejszyły wymiar.Mimo że przybyło kilka kilka drobiazgów waga się nie zmieniła. I tak to wygląda teraz Mam nadzieję że CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Daj coś mniejszego, niż banan 2mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 24 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 Zalutować bezpośrednio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 24 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2017 I tak chyba zrobię. Połączenie silnik regulator na stałe. Do podłączenia zasilania użyję konektorów JR męski - żeński. Ale mam jeszcze jedną nie wiadomą co do ustawienia silnika. Jaki ustawić skłon - wykłon w tym modelu i czy jest potrzebny w takim maluchu. Zrobić jak w modelu powiedzmy średniej wielkości 2-3 stopnie w prawo w dól czy tu nie ma takiej potrzeby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 25 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Co nieco usunąłem z regulatora. Długość przewodów dopasowałem do umiejscowienia w kadłubie i wszystkie skróciłem o jakieś 50 mm. Myślę że zdjęcia pokarzą więcej co jest zrobione niż opis. Waga przed zabiegiem. I po zabiegu.Może to nie wiele ale zawsze coś. Pozostaje jedna nie pewność. Jak ustawić wręgę silnika . Mam na myśli skłon i wykłon silnika w takim maluchu. PS.Mam nadzieję że CDN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mokrowski Opublikowano 25 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2017 Pozostaje jedna nie pewność. Jak ustawić wręgę silnika . Mam na myśli skłon i wykłon silnika w takim maluchu. PS.Mam nadzieję że CDN. Zacznij od 3 stopni dla jednego i drugiego. Myślę że to uspokoi tendencje do zadzierania oraz zakręt. Jeśli skłon będzie za duży, zmniejszysz chociaż ja "strzelam" że skłon do uspokojenia modelu będzie większy :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 27 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 Zanim zamontuję silnik w modelu postanowiłem zrobić kilka prób. Według producenta zalecane śmigła to 4x4 , 4,5 x 3 i zasilanie z pakietu 2-3S. W moim przypadku sprawdziłem silnik na 1S 380 mAh i na śmigłach jakie akurat miałem. Według mnie wynik kiepski. Jeżeli jestem w błędzie proszę o sprostowanie mojego myślenia. Tak to wygląda w moich testach. Śmigło 4x2,5 - ciąg 24g. Śmigło 5x3, 35g ciągu. Sprawdziłem też na śmigle 4x4,5 ale wynik był zbliżony do pierwszej próby. Poszukam i może gdzieś kupie śmigła zalecane do tego silnika być może wynik będzie lepszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 A ile C ma ten pakiet? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 Pewnie Andrzejowi chodzi o ten pakiet, o którym pisał TUTAJ , czyli 25-30C PS A co to jest za silnik i regulator - konkretnie (może pracować z 1S?)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
safari28 Opublikowano 27 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2017 Wynik taki prawdopodobnie pszez 1s. Spruboj na pakiecie 7,4 v moze to byc dowolny lipol 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rajaner Opublikowano 28 Czerwca 2017 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 A ile C ma ten pakiet? Dokładnie taki 25C. PS A co to jest za silnik i regulator - konkretnie (może pracować z 1S?)? Silnik taki jak tu i taki sam jak w modelu Citabria 60 cm.Regulator jak na zdjęciu. Silnik. https://www.bphobbies.com/view.asp?id=V450327&pid=I0740230 Wynik taki prawdopodobnie pszez 1s. Spruboj na pakiecie 7,4 v moze to byc dowolny lipol Tu się zgadza.Na pakiecie 2S na pewno byłby lepszy wynik, ale waga takiego pakietu to jakieś 20g. Andrzej [jędrek] masz taki sam silnik w swoim modelu. Cytuję: Ogniwo o pojemności 220mAh. Ciągu fizycznie nie mierzyłem, zawisu nie zrobię , trochę za mało, ale do lotu wystarczy. Jakie masz założone śmigło, bo w Twoim temacie na ten temat nic nie znalazłem. PS.Jaka minimalna pojemność pakietu 2S wystarczyła by do tego silnika? I jaki w przybliżeniu można by uzyskać czas lotu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 U mnie śmigło GWS 5x3. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ssuchy Opublikowano 28 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2017 Jak podają na BP Hobbies dla tego silniczka: 4.0x4.0 2S 4.4A 74g (2.6oz) 35W 4.5x3.0 2S 4.6A 88g (3.1oz) 36W 4.0x2.5 3S 4.2A 133g (4.7oz) 51W ... jak widać ponad 100g ciągu statycznego można wyżyłować z tego małego motorka, ale zasilanie 3S i 51W na nim to już pewnie hardcore (będzie się mocno grzał), no i ciężar akusa 3S dla takiego małego modelu mało zachęcający. Jędrek, czy to 5-calowe śmigiełko nie za bardzo go obciąża (pewnie spadają obroty, motorek żre prąd, a wcale może nie mieć większego ciągu niż z tymi 4-calowymi)? Andrzej (rajaner): Zakładamy że mamy aku 300mAh (2S) - czyli (teoretycznie ) przez godzinę możesz pobierać z tego akumulatora 300mA (0,3A) prądu. Ze śmigłem 4.5x3 (chyba najlepsze dla tego silniczka dla 2S - tak jak podają w necie) silnik pobiera z akumulatora 4.6A prądu. Robisz iloraz 4.6/0,3=15,3 - czyli ok. 15 razy większy prąd (więc pakiet nie może mieć mniej jak 15C - im więcej tym lepiej). Dzielisz 60min/15 = 4min - czyli możesz latać ok. 4 minut (przy pełnym ciągu). I na tym koniec teorii Pojemnośc nigdy nie jest taka jak podają (zawsze mniejsza z różnych względów), więc loty będą jeszcze krótsze (trzeba również pamiętać, że odbiornik i przede wszystkim serwa też jakiś prąd pobierają). Teoretycznie (praktyka to inna para kaloszy ) - przy pakiecie 2S 30C możesz użyć pojemności 150mAh (ok. 2 min lotu dla 4.6A pobieranego prądu) - przy pakiecie 2S 40C możesz użyć pojemności 100mAh (ok 1minuta 20sekund lotu) ... wszystko oczywiście przy założeniu, że te małe akumulatorki będą faktycznie "trzymały" napięcie przy takim obciążeniu (a z tym w realu może być różnie) Może coś w tym stylu: Turnigy Nano-Tech 2S 300mAh 35C (70C chwilowo) 27g (np. na RCManiak) Turnigy Nano-Tech 2S 260mAh 35C (70C chwilowo) 23g (producent się chwali, że te nano-techy mają ponad dwa razy mniejszą impedancję wewnętrzną, niż typowe LiPole) PS Andrzej (jędrek) będzie mógł napisać coś realnego jak polata Citabrią z tym nowym silniczkiem i zechce się z nami podzielić szczegółami praktycznymi (czyli napisać na ten temat coś więcej, niż tylko dwa słowa ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jędrek Opublikowano 29 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2017 Na 1s z tym śmigłem nic się nie dzieje z silnikiem. Czytam, czytam i zaczynacie mnie "przerażać" z tymi pomiarami ciągów. To są bardzo lekkie modele i niepotrzebny jest ciąg zbliżony do masy modelu, żeby polatać. Takimi modelami lata się tylko w prawie bezwietrznej pogodzie lub na hali. Ponadto to nie są wyścigówki. Mają latać powoli, majestatycznie. Citabrii nie oblatałem jeszcze z nowym napędem. Raz pogoda, a ponadto w tej chwili mam trochę inne problemy. Ale postaram się jak najszybciej oblatać i dam znać co i jak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi