Skocz do zawartości

Extra 300 58" firmy Extreme Flight w wersji Elektro


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 245
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Wybaczcie, że może odgrzewam starego kotleta, ale ostatnio i mnie już znudziło babranie się w tym paliwie, regulowanie silnika itp. Postanowiłem więc przerobić swoją Extre na elektro. Planuje takie wyposażenie:

- silnik Turnigy Aerodrive SK3 - 4250-500kv 1350W do tego śmigło powiedzmy 15x8

- regulator Turnigy Brushless ESC 85A w/ 5A SBEC

- akumulator 5S 3000mAh np. Turnigy 3000mAh 5S 30C lub coś z Turnigy Nanotech

 

I jeszcze jedno, jak uważacie, bezpieczniej będzie dać osobnego BEC-a do zasilania elektroniki czy wystarczy ten w regulatorze?

Ponieważ nie mam z elektrykami za bardzo doświadczenia prosiłbym o wszelkie cenne uwagi i rady. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką wage modelu przewidujesz?

Ja w swoim SU mam pakiet 5s 4000mAh, waga do lotu 2.75kg

Najpierw miałem silnik 42-50 650kv (ten co Krzysiu Halicki ma/miał w yaku) ale się rozklekotał :) Sam :(

Teraz mam jakiś Emax GT i na śmigle 15x8 bierze coś chyba około 80A.

 

Przemyśl zasilanie na 6s, zawsze to mniejsze prądy - mniejszy aku potrzebny.

W moim zestawie latam 7min 3D o ile to 3D można tak nazwać :)

Wydaje mi się, że na 42-50 było by ciut więcej ale nie zdążyłem tego sprawdzić (trenerkowy lot przy oblocie na 1 aku wyciągnałem 15min :D ).

 

Nie żebym znów coś zachwalał (inni polecili więc powtarzam), warto kupić BEC Castle Creations 10A. Bardzo malutki, przy 4 serwach cyfrowych się nawet nie grzeje. :)

Jak ja kupowałem to trafiłem go chyba za 70zł (ostatnia sztuka w sklepie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaką wage modelu przewidujesz?

Ja w swoim SU mam pakiet 5s 4000mAh, waga do lotu 2.75kg

Najpierw miałem silnik 42-50 650kv (ten co Krzysiu Halicki ma/miał w yaku) ale się rozklekotał :) Sam ;)

Teraz mam jakiś Emax GT i na śmigle 15x8 bierze coś chyba około 80A.

 

Przemyśl zasilanie na 6s, zawsze to mniejsze prądy - mniejszy aku potrzebny.

W moim zestawie latam 7min 3D o ile to 3D można tak nazwać :)

Wydaje mi się, że na 42-50 było by ciut więcej ale nie zdążyłem tego sprawdzić (trenerkowy lot przy oblocie na 1 aku wyciągnałem 15min :D )

 

 

Waga modelu to ok. 2,4 kg może nawet mniej jakby domek z prętów węglowych zrobić.

Co do zasilania, to pakiet 6S będzie już chyba za duży i za ciężki, a o wagę głównie mi się rozchodzi. Czas lotu wystarczy żebym na pakiecie polatał te 6 minut, wolę krótszy czas lotu na rzecz wagi niż na odwrót. Jeżeli się mylę to mnie poprawcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zastosuj 5s tak jak mówiłeś poprzednio, pojemność 3000mAh też powinna być OK.

Jak dla mnie to ten silnik to mała rakieta. Nie wiem dokładnie ile waży Yak Krzyśka, celuje w 2.2kg więc będziesz zadowolony.

 

może nawet mniej jakby domek z prętów węglowych zrobić.

Weź pod uwagę wyważenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zalezy jakie śmigło chce zastosować 5s to dużo dla tego silnika, więc przy większym kv i śmigle dużej średnicy łyknie sporo prądu.Do 3D lepiej jak włoży większą średnice śmigła i uzyska ten sam ciąg przy niższych obrotach na niższym kv.Trzeba tylko uważać żeby kv nie było za niskie, bo może się okazać , że średnica śmigła i skok będzie za duży do modelu.Miałem tak z Pulso 4120/20 gdzie duży ciąg uzyskałem dopiero przy 17x10 dla modelu 1,5m, a pow wymienia pakietu na 6s 16x8 wystarcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko który lepiej wziąć wersję 500kv czy 350kv ?

 

ja bym bardziej obstawał za tym silnikiem:

 

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=18171

 

można go już zasilić 6S i dać mniejsze śmigło.

 

planuję go kupić na wiosnę jako eksperyment i alternatywa SK 4250 650Kv który mam w yaku 55 HAIKONG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a bym bardziej obstawał za tym silnikiem:

 

http://www.hobbyking.com/...idproduct=18171

 

można go już zasilić 6S i dać mniejsze śmigło.

 

Tylko jaki wtedy pakiet 2450mAh starczy ? Chodzi mi o to, żeby w miarę lekko to wszystko wyszło. Silnik z paliwem ważył mi ok 700g, zakładając napęd elektryczny chciałbym zjeść jeszcze niżej z wagą :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może polecę Ci mój zestaw napędowy silnik Pulso 4120/20 pakiet 2650mah 6s, smigło APC E 16x8 czas lotu do 9 min model 1,55m waga 2.25kg.Zapas mocy duży, silnik zimny można zastosowac nawet 17x10

 

http://www.modelmotor.pl/pulso-x4120-20-285g-kv465.html

 

http://turborc.pl/index.php?products=product&prod_id=2632

 

http://www.modelmotor.pl/pulso-dlu-100a-2-6-cele-li-pol-opto.html

 

http://www.arthobby.pl/index.php?page=8&prod_id=973

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Panowie, udało mi się zdobyć jeszcze silnik Turnigy SK 4250 650kv do mojej Extry. W związku z tym mam pytanie, jaki do tego silnika zastosować regulator, zastanawiam się nad tym:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__10331__Turnigy_Brushless_ESC_85A_w_5A_SBEC.html ewentualnie jak budżet pozwoli to myślałem nad Pulso http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=8_247_348&products_id=3851

Drugie moje pytanie, to jakie zasilanie dać? W temacie o Yaku z Haikonga widziałem, że do tego silnika większość stosowała akumulatory 5S 3000mAh lub coś w tych okolicach. Ja zastanawiam się czy nie można by dać np. 6S 2650mAh. Boję się tylko żeby nie usmażyć tego silniczka. Może ktoś coś doradzi ?

 

EDIT 17.01.2012

Linki już poprawione, powinny teraz działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Linki nie działają.

Co do zasilania możesz dać 6s i śmigło 14x6 albo 14x7 do tego regulator 70A. Prądy będziesz miał coś w okolicach 60-70A i ciąg ok 5kg.

Na 5s podobnie tylko wtedy będziesz musiał dać większe śmigło 15x7 albo 15x8.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

70A wystarczy dla tego silnika, nie będzie się mocno grzać ? Pytam bo nie miałem wcześniej styczności z tym silnikiem, a będzie to mój drugi w życiu napęd elektryczny :D Skłaniam się właśnie bardziej ku 6S, w razie awarii silnika można zastąpić go np. Emax - em z serii GT, a one już wymagają przeważnie 6S. Teraz tylko jaką pojemność, na 5S widzę, że koledzy z forum używają 3000mAh, to przy 6S myślę dać 2600mAh, czy jeszcze mniejszy aku. Wystarczy, żebym na pakiecie zrobił lot 7-8 minutowy. Wytrawnym pilotem 3D też nie jestem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.