Skocz do zawartości

Ventus 2cx 450cm z TopModel


Quant

Rekomendowane odpowiedzi

Dzięki za podpowiedzi - w przypadku braku blisko zbocza i braku wyciągarki lub holownika na zawołanie jest to chyba jedyna opcja polatania dużym modelem. Jacku czy startujesz modelem z ręki? Czy jest to wykonalne dla jednej osoby? Aktualnie mam Ka-8B 3.85m i start "jednoosobowo" to bajka, a jak lekko powiewa to model sam z ręki leci. Mam nadzieję że z Ventusem nie będzie dużo trudniej, choć jak piszesz model lubi szybkość a przy starcie jej nie ma za dużo chyba że śmigło zrobi odpowiedni wiatr.

 

Czy Ventus z silnikiem nie za dużo waży?

 

Czy ten silnik nie jest za mocny ? - 1.5kW to strasznie dużo ale może tak trzeba...

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej model jeszcze przed oblotem. Właśnie kupiłem od Tiechnera Startwagen 5 do startów Ventusem. Początkowo przymierzałem się do startów z ręki, stąd dałem mocniejszy silnik w celu łatwiejszego startu. Jednak masa modelu i pękaty kadłub utrudnia pewne utrzymanie modelu w jednej ręce. Ale napewno kiedyś spróbuję takiego startu, póki co pierwsze starty i regulacja modelu odbędą się za pomocą wózka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No może to jest i sposób bo faktycznie kadłub ma dość pękaty choć jak pisałem K8 startuje z ręki. U mnie jest trawa więc nie będzie łatwo. Czy możesz podesłać link do tego wózka? Może to ułatwi sprawę na początek?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki Jacku - ceny są takie jakie są

 

Roman może pochwalisz się co to jest za 40 zł i jak wygląda?

 

W sumie urządzenie jest dość proste i zbudowanie czegoś takiego nie wymaga wielkich nakładów. Potrzebne jest trochę sklejki i 4 kółka... Może nawet ze styroduru dało by się coś podobnego wyciąć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym forum pokazywałem ale gdzie i kiedy ? A mięsa prawie już nie jem-to pamiętam...

 

Mniej więcej finalna postać. Nakrętki motylkowe ściskają wszystko w całość.

 

Przy krawędzi natarcia pionowo dołożyłem rurkę fi 8 alu tak by była wyższa od natarcia jakieś 25 mm.

Podcięcie w sklejce jest za płytkie. Kąt podcięcia tak dobrałem by ogólny kąt natarcia był około -2 st co pozwoliło rozpędzić zespół bez przedwczesnego "odlotu" modelu.  A i tak na pełnej mocy (1700W) domiksowałem wysokość w dół by bardziej się rozpędzał na ziemi niż rwał w górę i.... łamał śmigła...

Startuję oczywiście bez klap.

post-14536-0-72811300-1502124978_thumb.jpg

post-14536-0-33939300-1502125352_thumb.jpg

post-14536-0-93646900-1502125426_thumb.jpg

post-14536-0-25464000-1502125478_thumb.jpg

post-14536-0-32512100-1502126162_thumb.jpg

post-14536-0-79124900-1502126211_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś ma takiego Ventusa z założonym silnikiem z przodu? Jak to się sprawuje i czy warto założyć silnik? Jeśli tak to jaki silnik?

 

Pozdrawiam

 

Wojtek

Witam,

w hangarze przy lotniczej stoją dwa odpowiednie modele z silnikiem benzynowym z przodu,myślę że one mogą rozwiązać Twój problem.Pilatus i Morava czekają a linka holownicza też się znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.