Jump to content

Prośba o identyfikacje silnika 2 cylindrowego


Spuki
 Share

Recommended Posts

Witam,

Udało mi się wejść w posiadanie silnika na zdjęciach. Znam się trochę na silnikach klasycznych, ale mam kilka pytań.

Co to za silnik? Spociłem internety i nie znalazłem nic podobnego, custom?Jaka ma pojemność? Sadzę że jest 2 taktowy, ale ręki nie dam sobie uciąć dlatego proszę o przeniesienie w razie czego.

Chciałbym uruchomić go na sucho, widzę że poniżej ma ssanie, drugie to gaz, ale czy do ssania nie powinno być jakiegoś filtra przeciwpyłowego? Wydaje mi się, ze jest to pełny zestaw aby uruchomić silnik. Nie wiem czy powinienem go rozbierać, jak nie wiem jaki to model i czy dostane do niego uszczelki, nie mówiąc o tym, że nie wiem jaki olej powinien być użyty. Jakiego paliwa mogę użyć do "suchego rozruchu", kiedy nie potrzebuje póki co mocy (zabijcie jeżeli grzeszę, a pewnie to robię, ale czy można spróbować uruchomić go na np. benzynie ekstrakcyjnej)?? Widzę, że wyjście na zasilanie ma 3 żyły do czego jest ta trzecia, są jakieś schematy elektroniczne?

Jaka średnica śmigła powinna być dobra, jak je poszukiwać?

Jaka jest w ogóle wartość takiego zestawu?

Nie zabijcie za tyle pytań, jestem tym typem, który już pisze oprogramowanie pod układ sterowania, a nie wiem czy to wszystko będzie działać ;)

post-20585-0-97030600-1503434852_thumb.jpgpost-20585-0-59293100-1503434861_thumb.jpgpost-20585-0-47472300-1503434870_thumb.jpgpost-20585-0-73034600-1503434878_thumb.jpgpost-20585-0-94963000-1503434886_thumb.jpgpost-20585-0-15532400-1503434896_thumb.jpg

 

Link to comment
Share on other sites

To jest najprawdopodobniej HH100T
http://cyclonetoy.en.china.cn/selling-leads/detail,1083451920,HH100T-Twin-Cylinder-100CC-Gas-Engine.html
Producent pisze że śmigło 28x8
Do czujnika halla (to z trzema przewodami) podpinasz zapłon.Z zasilaniem tylko pamiętaj o odpowiednim napięciu 4.8V-6V. To nie może być 2S li-po, najlepiej pakiet 5v z 4 akumulatorków AA!

Jeśli do zasilania zapłonu masz 3 przewody a nie 2 to nie patrz na ten 3, on do niczego nie służy. 
Mieszanka (30-40):1 olej dwusuw i benzyna zwykła 95 oktanów. 
Tylko ostrożnie z tym bo to nie jest zabawkowy silniczek!!!
Zanim zaczniesz cokolwiek robić przygotuj sobie porządne stanowisko (hamownię) i pamiętaj że to ma prawie 10hp, Obejrzyj sobie kilka filmów z odpalania takich silników,
nie koniecznie takiego samego, ale też boxera modelarskiego i zobaczysz jak i co, żebyś się nie przestraszył!
Oczywiście zaznaczam że ekspertem w tej dziedzinie nie jestem i na temat szczegółów muszą się już inni koledzy wypowiedzieć, Ale mam nadzieję że na większość pytań odpowiedziałem.

Link to comment
Share on other sites

To nie jest ani RCGF ani HH ani SV...

 

To jest pierwsza generacja silnikow XYZ - powstala z polaczenia dwoch silnikow 26ccm - z roku ok 2008.

Zdradza go kwadratowa glowica ze skosnymi zebrami:

https://www.aliexpress.com/item-img/XYZ-26C-26CC-Gasoline-Engine-Petrol-Engine-for-RC-Airplane/32810718677.html?spm=a2g17.10010108.1000017.1.3fda74d31SkyDe

 

Sa tez zaslepki na jednej stronie cylindra (przeciwnie do mocowania tlumika) - normalnie w tym miejscu mocowane byly gazniki w wersji jednocylindrowej. 

 

Dodatkowo patrzac na rozmiary gaznika i swiec zaplonowych w porownaniu z reszta silnika (korpus/glowice) nie wyglada to na wiecej niz na wspomniane 52cm3... Obecnie XYZ robi nowsza wersje 53ccm.

 

Edit - no i wtedy moc nie 10HP ale cos ok 5 - 5.5Hp.

Zalecane smigla:  20*8 22*8 22*10

 

Edit 2:

 

Oczywiscie instrukcja obslugi tez jest:

https://hobbyking.com/media/file/120806134X222553X51.pdf

 

Edit3:

 

Chociaz niebieski korpus rzeczywiscie moze wskazywac na silnik serii SV - ale tez stary (o 2012 r):

Link to comment
Share on other sites

Dziękuje za odpowiedź!
 

Zastanawiam się nad śmigłem, widze że mocowanie jest na jedną śrubę centralną i 4 w pierścieniu, nie widziałem takiego np. w sprzedazy na forum. Ma ktoś może coś na sprzedaż.

Mam akumulator żelowy 6v, jest blisko wartości granicznej, ograniczać to elektronicznie? Co do podstawy już zbudowana. Będzie jeszcze dodatkowo umocowana, nie chcę wypadku. Co do wlotu powietrza, naprawde nie daje się tam filtra? Jak w takim razie zabezpieczało sie silnik podczas np. lądowania i startu?

Link to comment
Share on other sites

Akumulator 6V jest w sam raz. 

 

Filtra sie nie daje - chociaz byla dyskusja na forum czy warto go dawac. Silnik w 90% zamocowany jest pod maska modelu. I nie latamy z piaszczystych plaz - zazwyczaj z trawiastych lub betonowych pasow startowych. 

 

Co do smigla - to co producent silnika to inny sposob montazu - kupujesz smiglo i wiercisz pod swoj silnik. 

Niestety bedziesz musial dorobic sobie brakujaca podkladke.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli nie startujesz z plaży to filtr jest nie potrzebny.Co do zasilania to kup pakiet 4,8V 1500mAh i będzie git.Te cylindry występowały w jakiś chińskich kosach więc i uszczelki można znaleźć.Na szybko można dorobić pod cylinder z pudełka po butach lub teczki na akta.Co do śmigła to są w sprzedaży z centralnym otworem a resztę wiercisz i mocujesz tylko na tych czterech bocznych śrubach.

Najlepiej poproś jakiegoś modelarza z Poznania żeby pomógł ci ogarnąć temat bo trochę widzę że błądzisz we mgle.

Link to comment
Share on other sites

Wiem, ze błądzę ;)

Na razie skupiam się nad oprogramowaniem do maszyny, bo to umiem, co do reszty, czytam sporo.

Ideą jest zrobienie stabilnego samolotu, na którym mógłbym zamontować kamerę. Układ sterowania (elektronika) praktycznie mam, problemem jest aerodynamika, ale jako inżynier podejmę wyzwanie :)

Link to comment
Share on other sites

Najwięcej będzie tam elektroniki (to już mam) kamera bedzie obrotowa, dodatkowo bedzie miała zoom (to praktycznie tez mam) wraz z akumulatorem troche to waży, dodatkowo paliwo aby to troche polatało. To powoduje, duże wymaganie dotyczące udźwigu. Samolot mam byc nastawiony na długotrwałaośc i stabilnośc lotu a nie wyszukane manewry.Powiedzmy ze to bedzie amerykański reaper dla biednych :)

 

Dodam, ze jest to sztuka dla sztuki, chce sie nauczyć aerodynamiki i pokazać że umiem, niz jakiś konkretny cel. Dodatkowo planuje zrobić system przesyłania poleceń inny niż klasyczny :)

Link to comment
Share on other sites

Wszystko co chcesz osiagnac mozna zrobic kosztem 3-5x mniejszym niz to co sobie obecnie zakladasz. Przy takich rozmiarach koszty niestety rosna wykladniczo - duzy platowiec, duze serwa, zapewnienie zasilania, pewny link RC itd itp, i niestety nie bedzie to zabawka a margines na bledy bedzie baaardzo maly. Jeden blad - i masz kupke gruzu, a przy tej masie to moze sie skonczyc nieciekawie. No i startowac bedziesz musial z dedykowanego pasa itd itp. No i do tego jeszcze nauka aerodynamiki??? Czy dobrze zmierzyles sily na zamiary? To tak jakbys do nauki jazdy samochodem kupil sobie czolg... nie dosc ze drogi to jeszcze niebezpieczny dla innych.

 

Szacuje ze na caly projekt w tej skali bedziesz potrzebowal ok 5 - 8 kPLN (wlaczajac w to wydatki, ktore juz poniosles). Gdybys natomiast poszedl w mniejsze elementy stosowane obecnie w modelach FPV i naped elektryczny to pewnie zamknalbys sie w 2kPLN na gotowo. Ludzie sprzedaja gotowe talony, pinguiny itd w kwocie do 2kPLN - wystarczy do nauki, a potem mozesz zmienic odpowiednie komponenty.

 

Jak to mawiaja moje dzieci - chyba cos nie pykło...

Link to comment
Share on other sites

Jak najbardziej zgoda. Zdaje sobie sprawę, z tego, ze maszyna może byc niebezpieczna, miejsce do testów mam, to odludzie. Przetestowałem wiekszosc rozwiązań na dronach więc co nie coś wiem, ale również wiem, zę nie ma to nic wspólnego z aerodynamiką, tam wszystko da sie załatwić kilkoma liniami kodu. Przejscie na płatowiec jest dużym krokiem i nie zkałdam, zę wzbije się to od razu zakładam na to nawet kilka lat ( wtakim okresie czasu kasa nie bedzie problemem). Dodatkowo układy ekeltroniczne robię sam, oraz wydrukuje części (robiłem to z dronem). Dlatego, podchodzę do tego raczej na spokojnie, chce zobaczyć czy silnik działa, zobaczyć kulturę pracy pomierzyc zużycie paliwa, energii elektrycznej itd. Nawet widziałem, że chińczyki sprzedają gotowe kadłuby, nie chciałbym z tego korzystać, ale widze ze jest to możliwe - godzi o to, zę jak nie ogarnę aerodynamiki to nie bede na siłe się za nią brał. 

 

PS, dodatkowo napewno zakupie jakis model elektryczny do nauki, to będzie niezaleznie.

Link to comment
Share on other sites

Bartek. wstawiam Ci model dwusilnikowego (elektryk) Gemini mojego kolegi Andrzeja. Jest to pełne FPV latający na długich dystansach.

Przy rozpiętości 3 m waży tyle (lub mniej) co Twój silnik;

post-8532-0-63383800-1503577579_thumb.jpg

post-8532-0-83158000-1503577709_thumb.jpg

Lata genialnie.

Link to comment
Share on other sites

Wow!

Nie ukrywam, ze moim fetyszem jest samo budowanie, dlatego najbardziej interesuje sam proces a nie rezultat. Traktuje to jako hobby naucze się sporo. Jakbym dorwał jeszcze 3 identyczne to w tydzień zmontowałbym mega drona :) Samoloty to inna bajka. Dlatego z szacunkiem podchodze jako newbe i mam zamiar się trochę nauczyć, szczególnie, ze interesują mnie tematy lotnictwa. Np zbudowałem silnik impulsowy tylko po to, żeby zobaczyć czy się da. Aż kusi żeby przymocowac do tego skrzydła, ale z powodów bezpieczeństwa nigdy tego nie zrobie, to juz jest naprawde pójście po bandzie. Mam drukarkę 3d, elektronikę, silnik i dobre checi, co wyjdzie zobaczymy :). A silnik ma moc większą niz mały motor więc jak przegram zrobię motohulajnogę :)

 

Swoją drogą silnik ma 5,5 hp, flyer braci wright miał 12, jak sobie to uświadomiłem, to troszeczkę zacząłem podchodzić do niego z szacunkiem

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.