luckylong Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Mam regulator Jeti Advant Plus 18A (2-3 Li-po). Nie wiem czy on pasuje do: _A123 13,2V 2300 mAh - 4 cell LiFe - SharkPOWER 280g. Wielkie dzięki za odpowiedź!
hubert_tata Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 W trybie Nixx powinien działać. 10 naładowanych Nixx to mniej więcej 4 naładowane LiFe. Co do odcięcia, to ma 0,9V/celę Nixx, czyli 9V, co daje 2,25V na celę LiFe - też do wytrzymania. PS W trybie Lipo z odcięciem też nie powinno być problemu (3V na celę Lipo, to też 9V), tylko nie wiem, jak zareaguje na w pełni naładowany pakiet LiFe - zepsuć się nie zepsuje, tylko czy nie ma jakiegoś zabezpieczenia ?
Irek M Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Ćwiczyłem to na pakiecie 4s i regulatorze TP 30. Silnik odcinany był przy wartości ok 9V.
luckylong Opublikowano 4 Września 2008 Autor Opublikowano 4 Września 2008 Dziękuję za odpoweidź, jednak nadal nie wiem na 100% czy A123 13,2V 2300 mAh - 4 cell LiFe można bezpiecznie podpiąć do regulatora Jeti Advant Plus 18A
Marcin Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Regulator Dualsky ustawiony na pakiet Li-po. Pakiet zasilający 4s Li-Fe. Wpelni naladowane Life wykrywał jako 4s Lipo i odcinał przy full gazie. Po zmianie na NiXX zero problemow. Tutaj bedizesz miał podobnie - proponuję dać zasilanie na NiXX i latać.
hubert_tata Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Dziękuję za odpoweidź, jednak nadal nie wiem na 100% czy A123 13,2V 2300 mAh - 4 cell LiFe można bezpiecznie podpiąć do regulatora Jeti Advant Plus 18A A o co się boisz, o regulator czy pakiet? Co Twoim zdaniem może się uszkodzić?
Irek M Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Sprawdzając ustawienie na lipo i Nixxx dowiesz się przy jakim napięciu odcina pakiet. Może też ma znaczenie czy regulator i silnik są na 2-3 cele lipo czy nie. Gdy swój pakiet 4cele Fe podłączyłem do regulatora na 2-3cele silnika - dzwonek - napędzanego przez 2-3 cele lipo to silnik zaczął kopcić!!!!!! Na innym reglu do chyba 5 cel lipo wszystko jest ok i własnie na nim robiłem próby odcięcia napięcia.
luckylong Opublikowano 4 Września 2008 Autor Opublikowano 4 Września 2008 Dokładnie tak: mam: -Regulator Jeti Advant Plus 18A -2 Silniki - Dzwonek i Emax (wszystko 2-3 Li-Po). To jak podłączę 4 cell LiFe to chyba silnik albo regulator może się spalić. ?
Irek M Opublikowano 4 Września 2008 Opublikowano 4 Września 2008 Musisz upewnić się do ilu cel max obsługuje regulator i silnik. W moim opisanym przypadku tylko uzwojenie silnika - dzwonka zaczęło kopcić, a sam silnik był baaaardzo gorący. Regulator nie był gorący.
hubert_tata Opublikowano 9 Września 2008 Opublikowano 9 Września 2008 Musisz upewnić się do ilu cel max obsługuje regulator i silnik Regulator Jeti Advance 18A Plus jest do 3 lipol i 10Nixx Napisałem: W trybie Nixx powinien działać. 10 naładowanych Nixx to mniej więcej 4 naładowane LiFe. Co do odcięcia, to ma 0,9V/celę Nixx, czyli 9V, co daje 2,25V na celę LiFe - też do wytrzymania. PS W trybie Lipo z odcięciem też nie powinno być problemu (3V na celę Lipo, to też 9V) Silnika w tym przypadku bym nie mieszał, on nie wie czym jest zasilany, bardziej czuje co ma na osi Z mojej strony EOT
Raffik Opublikowano 9 Września 2008 Opublikowano 9 Września 2008 ze sie tak dopne do watku bo sklaniam sie ku LiFe coraz bardziej... czy wogole sa jakies regulatory ktory maja juz wbudowana obsluge LiFe? nie chodzi mi o kombinacje tylko X * NiXX/LiPo to X * LiFe... ktos widzial juz moze gdzies takie cos?
Irek M Opublikowano 9 Września 2008 Opublikowano 9 Września 2008 Hubert - zasygnalizowałem tylko, iż mój silnik TP-2408-21 zaczął strasznie dymić gdy podłączyłem 4cele LiFe. Lepiej byłoby gdybym nie wspominał o tym? A czy to jest 'mieszanie w to" silnika czy nie - nie interesuje mnie. Sam zainteresowany nich podejmie decyzję.
n6210 Opublikowano 9 Września 2008 Opublikowano 9 Września 2008 Raffik kiedyś szukając regulatora do helidła znalazłem jakiś regulator z obsługa LiFe, ale firmy ni epomne i to raczej ewenement. Dużo łatwiej znaleźć programowalne napięcie odcięcia na konkretną wartość
Raffik Opublikowano 9 Września 2008 Opublikowano 9 Września 2008 Dużo łatwiej znaleźć programowalne napięcie odcięcia na konkretną wartość mozna prosic o linka/nazwe jakiegos przykladowego?
meteor Opublikowano 10 Września 2008 Opublikowano 10 Września 2008 Hextronic np. ma programowane odcięcie
darek.3333 Opublikowano 3 Marca 2009 Opublikowano 3 Marca 2009 Hubert - zasygnalizowałem tylko, iż mój silnik TP-2408-21 zaczął strasznie dymić gdy podłączyłem 4cele LiFe. Lepiej byłoby gdybym nie wspominał o tym? A czy to jest 'mieszanie w to" silnika czy nie - nie interesuje mnie. Sam zainteresowany nich podejmie decyzję. Bardzo dobrze , że o tym kopceniu napisałeś. Nie napisałeś jednak w jakiej fazie zaczął kopcić. Czy tylko jak podłączyłeś i silnik jeszcze nie ruszył czy jak dałeś gaz do oporu? Zastanawiam się czy np nie ładować do oporu pakietu 4S li-fe np do 3,1V/celę to miałby podobne napięcie do 3S li-pol i wtedy może nic by nie kopciło a pakietowi chyba wyszłoby to raczej na zdrowie takie nie nabijanie do końca?
zzradek Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 Ja bym poszedł raczej w stronę zastosowania mniejszego śmigła, tak żeby nie przekroczyć maksymalnego prądu na silniku i na pewno się nie skopci.
darek.3333 Opublikowano 4 Marca 2009 Opublikowano 4 Marca 2009 W zasadzie mam nadzieję , że skoro wytrzymuje regulator podłączenie 4S Li-Fe to silnikowi można tak dobrać parametry pracy aby też to wytrzymał.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.