Jump to content

Pytanie o Li-Fe ?


luckylong

Recommended Posts

Posted

Mam regulator Jeti Advant Plus 18A (2-3 Li-po). Nie wiem czy on pasuje do:

 

_A123 13,2V 2300 mAh - 4 cell LiFe - SharkPOWER 280g.

 

Wielkie dzięki za odpowiedź!

Posted

W trybie Nixx powinien działać.

10 naładowanych Nixx to mniej więcej 4 naładowane LiFe.

Co do odcięcia, to ma 0,9V/celę Nixx, czyli 9V, co daje 2,25V na celę LiFe - też do wytrzymania.

 

PS

W trybie Lipo z odcięciem też nie powinno być problemu (3V na celę Lipo, to też 9V), tylko nie wiem, jak zareaguje na w pełni naładowany pakiet LiFe - zepsuć się nie zepsuje, tylko czy nie ma jakiegoś zabezpieczenia ?

Posted

Dziękuję za odpoweidź, jednak nadal nie wiem na 100% czy A123 13,2V 2300 mAh - 4 cell LiFe można bezpiecznie podpiąć do regulatora Jeti Advant Plus 18A ;)

Posted

Regulator Dualsky ustawiony na pakiet Li-po. Pakiet zasilający 4s Li-Fe. Wpelni naladowane Life wykrywał jako 4s Lipo i odcinał przy full gazie.

 

Po zmianie na NiXX zero problemow.

 

Tutaj bedizesz miał podobnie - proponuję dać zasilanie na NiXX i latać.

Posted
Dziękuję za odpoweidź, jednak nadal nie wiem na 100% czy A123 13,2V 2300 mAh - 4 cell LiFe można bezpiecznie podpiąć do regulatora Jeti Advant Plus 18A ;)

A o co się boisz, o regulator czy pakiet?

Co Twoim zdaniem może się uszkodzić?

Posted

Sprawdzając ustawienie na lipo i Nixxx dowiesz się przy jakim napięciu odcina pakiet. Może też ma znaczenie czy regulator i silnik są na 2-3 cele lipo czy nie. Gdy swój pakiet 4cele Fe podłączyłem do regulatora na 2-3cele silnika - dzwonek - napędzanego przez 2-3 cele lipo to silnik zaczął kopcić!!!!!! Na innym reglu do chyba 5 cel lipo wszystko jest ok i własnie na nim robiłem próby odcięcia napięcia.

Posted

:D Dokładnie tak: mam:

-Regulator Jeti Advant Plus 18A

-2 Silniki - Dzwonek i Emax (wszystko 2-3 Li-Po). To jak podłączę 4 cell LiFe to chyba silnik albo regulator może się spalić. ?

Posted

Musisz upewnić się do ilu cel max obsługuje regulator i silnik. W moim opisanym przypadku tylko uzwojenie silnika - dzwonka zaczęło kopcić, a sam silnik był baaaardzo gorący. Regulator nie był gorący.

Posted
Musisz upewnić się do ilu cel max obsługuje regulator i silnik

Regulator Jeti Advance 18A Plus jest do 3 lipol i 10Nixx

Napisałem:

W trybie Nixx powinien działać.

10 naładowanych Nixx to mniej więcej 4 naładowane LiFe.

Co do odcięcia, to ma 0,9V/celę Nixx, czyli 9V, co daje 2,25V na celę LiFe - też do wytrzymania.

 

PS

W trybie Lipo z odcięciem też nie powinno być problemu (3V na celę Lipo, to też 9V)

Silnika w tym przypadku bym nie mieszał, on nie wie czym jest zasilany, bardziej czuje co ma na osi :D

Z mojej strony EOT

Posted

ze sie tak dopne do watku bo sklaniam sie ku LiFe coraz bardziej...

 

czy wogole sa jakies regulatory ktory maja juz wbudowana obsluge LiFe?

nie chodzi mi o kombinacje tylko X * NiXX/LiPo to X * LiFe...

 

ktos widzial juz moze gdzies takie cos?

Posted

Hubert - zasygnalizowałem tylko, iż mój silnik TP-2408-21 zaczął strasznie dymić gdy podłączyłem 4cele LiFe. Lepiej byłoby gdybym nie wspominał o tym? A czy to jest 'mieszanie w to" silnika czy nie - nie interesuje mnie. Sam zainteresowany nich podejmie decyzję.

Posted

Raffik kiedyś szukając regulatora do helidła znalazłem jakiś regulator z obsługa LiFe, ale firmy ni epomne i to raczej ewenement. Dużo łatwiej znaleźć programowalne napięcie odcięcia na konkretną wartość :)

Posted
Dużo łatwiej znaleźć programowalne napięcie odcięcia na konkretną wartość :)

 

mozna prosic o linka/nazwe jakiegos przykladowego?

  • 5 months later...
Posted
Hubert - zasygnalizowałem tylko, iż mój silnik TP-2408-21 zaczął strasznie dymić gdy podłączyłem 4cele LiFe. Lepiej byłoby gdybym nie wspominał o tym? A czy to jest 'mieszanie w to" silnika czy nie - nie interesuje mnie. Sam zainteresowany nich podejmie decyzję.

 

Bardzo dobrze , że o tym kopceniu napisałeś. Nie napisałeś jednak w jakiej fazie zaczął kopcić. Czy tylko jak podłączyłeś i silnik jeszcze nie ruszył czy jak dałeś gaz do oporu? Zastanawiam się czy np nie ładować do oporu pakietu 4S li-fe np do 3,1V/celę to miałby podobne napięcie do 3S li-pol i wtedy może nic by nie kopciło a pakietowi chyba wyszłoby to raczej na zdrowie takie nie nabijanie do końca?

Posted

Ja bym poszedł raczej w stronę zastosowania mniejszego śmigła, tak żeby nie przekroczyć maksymalnego prądu na silniku i na pewno się nie skopci.

Posted

W zasadzie mam nadzieję , że skoro wytrzymuje regulator podłączenie 4S Li-Fe to silnikowi można tak dobrać parametry pracy aby też to wytrzymał.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.