Skocz do zawartości

SZD-48-3 Jantar Std.3 skala 1:5


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Był pod ręką :) , akurat tyle ile trzeba było na kadłub więc został użyty. Chciałem też sprawdzić jak wyjdzie z wagą i zmieściłem się w 450 g przy bardzo dużej sztywności kadłuba. Czy to dużo czy mało zobaczymy, mój cel to ok 3 kg modelu gotowego do lotu w wersji z napędem i chowanym podwoziem.

Opublikowano

Oś na pewno zrobię z materiału klasy 8.8, tylko nie jestem pewien czy ma być 4 czy 5 mm, przyjdzie koło to będę robił. Waga konstrukcji to 65 g. Materiał na boki to laminat węglowy 3,5 mm, zawieszenie koła dural 1,5 mm oraz rurki duralowe 5x1 rozwiercane wiertłem 3,2 i gwintowane pod śruby M4. Takie samo podwozie mam w Jantarze 1 i sprawuje się bardzo dobrze.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wyszło bardzo zgrabnie i przede wszystkim lekko.
Czy podwozie jest Twojej konstrukcji ? czy wzorowałeś się na podobnym wykonaniu.
Pytam dlatego bo jak akurat mam nieco inny model podwozia.

 

Opublikowano

Wagowo wyszło naprawdę przyzwoicie.
Ja też mam konstrukcję z internetu, ale myślę o jej odchudzeniu oczywiście

w granicach rozsądku. Widzę że koło masz takie samo. Zastanawiam się czy nie

wpakować łożyska w piastę bo akurat mam takowe zbędne, kryte z dwóch stron

w dodatku z otworem na oś 4mm.

Opublikowano

Ja takich łożysk nie posiadam. Zastanawiałem się przy pierwszym podwoziu czy nie dać takich łożysk ale uznałem, że jest to przerost treści nad formą. Tyle co to kółko się kręci na dobiegu po lądowaniu to raczej jest zbędna kombinacja. No ale każdy ma swoje pomysły no konstrukcję modelu.

Opublikowano

Bogdan, jak chcesz dodać łożysko to lepszym pomysłem jest tulejka z teflonu i po kłopocie. 

Opublikowano

Bogdan, jak chcesz dodać łożysko to lepszym pomysłem jest tulejka z teflonu i po kłopocie. 

Grzegorz masz rację, prostsze rozwiązanie a równie skuteczne.

Oczywiście nie upieram się, takie luźne rozmyślanie.

Opublikowano

Czajan przepraszam ale tu się bardzo mylisz teflon na oś dynamicznego koła to żadne rozwiązanie. fosfor brąz coś z peeków a nawet mosiądz o wiele lepiej zdają egzamin teflon jest bardzo miękki na osie w urządzeniach wirujących bez obciążeń bocznych można stosować .Władek

Opublikowano

Ja stosuję najprostsze rozwiazanie: koło + oś + smar i wszystko działa więc nie widzę powodu do takich hi-tech rozwiązań jak tuleje, łożyska itp. Ale każdy robi jak mu pasuje.

Opublikowano

Zastanawiałem się jak przymocować bowden steru kierunku do kadłuba w środku i wymyśliłem takie uchwyty.

post-490-0-94858100-1522264641_thumb.png

 No i drukarka poszła w ruch.

post-490-0-37264500-1522264688_thumb.jpg

post-490-0-51041300-1522264714_thumb.jpg

 Podstawa ma wymiar 10x10 mm, dla pewności osadzę bowden na kropli kleju.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ciąg dalszy prac nad modelem, udało się wkleić podłogę pod baterię

post-490-0-69678300-1523648110_thumb.jpg

 

oraz półkę na serwo chowanego podwozia i steru kierunku.

post-490-0-75941800-1523648234_thumb.jpg

 

Przetestowałem tez uchwyty na bowden steru kierunku (widoczne po lewej stronie).

post-490-0-55399600-1523648394_thumb.jpg

 

Pod półką na serwa wkleiłem kawałek sklejki do zamocowania odbiornika.

Jak by komuś się przydało https://www.thingiverse.com/thing:2860760

 

C.D.N.

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Węgla jak widać nie brakuje :D. Dzisiaj udało się poszperać przy kółku ogonowym.

post-490-0-47144400-1523733256_thumb.jpg

post-490-0-75311500-1523733310_thumb.jpg

 

Przy okazji montowania bowdena do kierunku w kadłubie okazało się że dźwignia serwa jest trochę za krótka, więc trzeba było zrobić odpowiedniej długości. Okazało się też, że amelinium da się pomalować :P

post-490-0-97741300-1523733737_thumb.jpg

I tak małymi kroczkami do przodu.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.