BRoman Opublikowano 15 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Dla czego użyłeś tak wiele kewlaru ? Względy wytrzymałościowe chyba nie wchodzą w rachubę . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 15 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2018 Był pod ręką , akurat tyle ile trzeba było na kadłub więc został użyty. Chciałem też sprawdzić jak wyjdzie z wagą i zmieściłem się w 450 g przy bardzo dużej sztywności kadłuba. Czy to dużo czy mało zobaczymy, mój cel to ok 3 kg modelu gotowego do lotu w wersji z napędem i chowanym podwoziem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 No i miałem trochę czasu aby coś podłubać. Efekt to chowane podwozie. Koło w rozmiarze 62x22 uzupełni całość. C.D.N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Oś koła zrób z materiału a'la śruba 8.8 lub wyżej. Nie będzie kłopotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 17 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Jak wyszło wagowo ? Z czego robiłeś konstrukcję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 17 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2018 Oś na pewno zrobię z materiału klasy 8.8, tylko nie jestem pewien czy ma być 4 czy 5 mm, przyjdzie koło to będę robił. Waga konstrukcji to 65 g. Materiał na boki to laminat węglowy 3,5 mm, zawieszenie koła dural 1,5 mm oraz rurki duralowe 5x1 rozwiercane wiertłem 3,2 i gwintowane pod śruby M4. Takie samo podwozie mam w Jantarze 1 i sprawuje się bardzo dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 27 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Udało się wygospodarować nieco czasu i zabudować podwozie w modelu. Następny etap to półka na serwa i podłoga na baterie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Wyszło bardzo zgrabnie i przede wszystkim lekko.Czy podwozie jest Twojej konstrukcji ? czy wzorowałeś się na podobnym wykonaniu.Pytam dlatego bo jak akurat mam nieco inny model podwozia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 28 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Witam, wagowo całość wyszło 95 g. Konstrukcja jest zaczerpnięta z internetu i poddana modyfikacji dla wlasnych potrzeb. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Wagowo wyszło naprawdę przyzwoicie.Ja też mam konstrukcję z internetu, ale myślę o jej odchudzeniu oczywiście w granicach rozsądku. Widzę że koło masz takie samo. Zastanawiam się czy nie wpakować łożyska w piastę bo akurat mam takowe zbędne, kryte z dwóch stron w dodatku z otworem na oś 4mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 28 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Ja takich łożysk nie posiadam. Zastanawiałem się przy pierwszym podwoziu czy nie dać takich łożysk ale uznałem, że jest to przerost treści nad formą. Tyle co to kółko się kręci na dobiegu po lądowaniu to raczej jest zbędna kombinacja. No ale każdy ma swoje pomysły no konstrukcję modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czajan Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Bogdan, jak chcesz dodać łożysko to lepszym pomysłem jest tulejka z teflonu i po kłopocie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Bogdan, jak chcesz dodać łożysko to lepszym pomysłem jest tulejka z teflonu i po kłopocie. Grzegorz masz rację, prostsze rozwiązanie a równie skuteczne. Oczywiście nie upieram się, takie luźne rozmyślanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elpazo Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Czajan przepraszam ale tu się bardzo mylisz teflon na oś dynamicznego koła to żadne rozwiązanie. fosfor brąz coś z peeków a nawet mosiądz o wiele lepiej zdają egzamin teflon jest bardzo miękki na osie w urządzeniach wirujących bez obciążeń bocznych można stosować .Władek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 28 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Ja stosuję najprostsze rozwiazanie: koło + oś + smar i wszystko działa więc nie widzę powodu do takich hi-tech rozwiązań jak tuleje, łożyska itp. Ale każdy robi jak mu pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 28 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Zastanawiałem się jak przymocować bowden steru kierunku do kadłuba w środku i wymyśliłem takie uchwyty. No i drukarka poszła w ruch. Podstawa ma wymiar 10x10 mm, dla pewności osadzę bowden na kropli kleju. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2018 Ciąg dalszy prac nad modelem, udało się wkleić podłogę pod baterię oraz półkę na serwo chowanego podwozia i steru kierunku. Przetestowałem tez uchwyty na bowden steru kierunku (widoczne po lewej stronie). Pod półką na serwa wkleiłem kawałek sklejki do zamocowania odbiornika. Jak by komuś się przydało https://www.thingiverse.com/thing:2860760 C.D.N. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Mając taki kadłub to i tęgi mróz nie straszny ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2018 Węgla jak widać nie brakuje . Dzisiaj udało się poszperać przy kółku ogonowym. Przy okazji montowania bowdena do kierunku w kadłubie okazało się że dźwignia serwa jest trochę za krótka, więc trzeba było zrobić odpowiedniej długości. Okazało się też, że amelinium da się pomalować I tak małymi kroczkami do przodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Dawno miałem się spytac . Czym obcinasz tą tkaninę kewlar+ węgiel? Zawsze miałem kłopot z obcięciem kewlaru . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi