Wojciech Wiatr Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Do obcinania używam piłki oscylacyjnej, najlepiej z nowym ostrzem ale i tak nie da się uniknąć włosków kevlarowych, które trzeba zatrzeć papierem ściernym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Anluk Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 A jakiej grubosci są te płytki węglowe z których robisz półki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Nie są to płytki węglowe a sklejka zalaminowana z jednej strony tkaniną węglową. Pod baterie użyłem sklejki #1mm a na półkę pod serwa sklejki #2mm. Zrobiłem tak dla wyglądu a przy okazji jest sztywnej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Kwietnia 2018 Tak trochę w ramach eksperymentu zrobiłem statecznik metodą styrodur + fornir dla sprawdzenia w jakiej masie się zmieszczę i jak długo mi to zajmie. Ogólnie waga wyszła ok bo 70 g w porównaniu do 120 g wersji laminatowej. Czasowo wychodzi na to samo z tym, że przy "fornirowym" jest jak dla mnie mniej dłubania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 No tak. Fornir w postaci surowej na pewno daje mniej dłubania. Przy wykończeniu na gotowy do lotu sprawa już nie jest tak zachecająca ale nadal warto. Jednak braknie tego "full laminat" w opisie . Dla pojedynczych egzemplarzy wiadomo styro a więcej forma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2018 Na full laminat musiał bym robić i skrzydła laminatowe a to raczej będzie hybryda laminat + styropian + fornir. Tak myślę że stateczniki laminatowy da się zrobić do 100 g max. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Dzisiaj udało się zrobić próbę wytłoczenia kabinki. Użyłem vivaka 1mm. Będę musiał popracować jeszcze nad kopytem, bo niby jest gładkie ale po odciśnięciu na materiale pojawia się delikatna struktura tkaniny. Postaram się to wyprowadzić ale vivak jest dość oporny na polerowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Za cienka warstwa żywicy na kopycie pokrytym tkaniną . Miałem to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2018 Też tak myślałem, że jest za cienka warstwa. Spróbuję pomalować kopyto kilka razy lakierem i wypolerować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 4 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2018 Plany na weekend majowy były większe ale udało się coś pogrzebać. Usterzenie poziome ustawione, owiercone, stery wycięte, zawiasy wstępnie ustawione. Uprzedzam pytanie o śruby które zastosowałem, docelowo będą śruby poliamidowe M4. Zakres wychyleń +/- 25 st przy szczelinie między sterem a statecznikiem 0,6 mm ale raczej aż takiego zakresu nie będę musiał używać. C.D.N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 16 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2018 Ciąg dalszy zmagań z modelem, mimo dużych braków czasowych udało się coś podłubać. Dopasowałem klapki podwozia. Dokonała się też kastracja z wersji szybowcowej do elektro. Bałem się trochę jak to wyjdzie w całości ale jest całkiem nieźle. Zrobiłem też ramkę do owiewki i skleiłem to w końcu do kupy. Prace przy kadłubie zbliżają się do końca, następny etap to skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 18 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2018 Pogoda nie za ciekawa, więc jest czas na prace przy modelu. Na warsztat poszły skrzydła a dokładnie rdzenie. Wycięte zostały miejsca na dźwigary. Będą one wykonane z rowingu węglowego. Wkleiłem rurkę na bagnet. C.D.N Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 25 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2018 Prac przy skrzydłach ciąg dalszy. Trochę tak w skrócie bo watek staje się nudnawy. Skrzydło prawe posklejane do kupy czyli wklejona rurka do bagnetu, w laminowane dźwigary z rowingu węglowego, wzmocnienia rdzenia pod fornir no i sam fornir. Skrzydło lewe w trakcie klejenia. Teraz tylko wyciąć lotki, otwory na serwa, miejsca na hamulce no i dorobić końcówki. Wagowo wyszło 500g/ skrzydło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 26 Maja 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2018 Drugie skrzydło sklejone więc nie mogłem się powstrzymać aby poskładać model. Pracy jeszcze sporo ale widok całości motywuje do działania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 22 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Czerwca 2018 Mała aktualizacja postępów przy modelu. Dopasowane i wklejone hamulce 250 mm. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Klos Opublikowano 23 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 Wojtek, Czy mozesz powiedziec w jaki sposob unikasz zapadania sie forniru w skrzydle jak na zdjeciu? A Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 23 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Czerwca 2018 Witam, w takich miejscach stosuję tkaninę szklana 110g/m2, pasek na całej długości kanału na kable serw. Przesączam żywicą pasek tkaniny na folii, kładę na rdzeń i potem wszystko zamykam fornirem na mokro. Laminuję też "łatki" w miejscach gdzie przewiduje miejsca na serwa. Postępy z dzisiaj czyli wycięte lotki. Szczelina od góry na lotce 0,6 mm na całej długości. Lotki będą zawieszone na trzech zawiasach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BRoman Opublikowano 24 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Czerwca 2018 Dobrą metodą- celem uniknięcia zapadnięć -jest wykonanie kanału na kable skośnie do słojów forniru. Najczęściej jest to możliwe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dariusz Dudzik Opublikowano 28 Czerwca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Witam dlaczego nie zrobiłeś zawiasów od razu jak w laminatach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojciech Wiatr Opublikowano 28 Czerwca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2018 Witam, nie robiłem jak w laminatach bo to nie laminat ale wiem że można. Robiłem tak lotki w poprzednich moich modelach i wszystko działa jak należy więc nie kombinuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi