Jump to content

Recommended Posts

Już na nowy sezon szykuje maszynę do frywolnego polatania.

Na razie wczoraj wyciąłem kadłub nową maszyna "Laser hande made  ver.6"

Tnie bez opalania krawędzi, ale trochę szlifowania potem jest. :)

A dziś poskładałem to do takiej formy.

Jutro jadę po balsę i folię.

 

post-10-0-03077800-1509319098_thumb.jpg

 

post-10-0-28073300-1509319111_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kibicuję  :) . Tempo prac iście szatańskie - w listopadzie oblot  ;) ? Mój też jest w technologii "made by laubzega".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Folii niestety nie kupiłem bo szarej srebrnej nie było.

Za to przywiozłem paczkę balsy chyba łącznie ze 25 rożnych desek plus aktywator.

 

Wyciąłem ster kierunku i obłożyłem go balsa ,dokończyłem keson i zabrałem się za przednią część kadłuba.

 

Tak to teraz wygląda.

 

post-10-0-96014200-1509404187_thumb.jpg

 

post-10-0-55606500-1509404190_thumb.jpg

 

post-10-0-97702700-1509404192_thumb.jpg

 

post-10-0-60795300-1509404194_thumb.jpg

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No Tomku jestem pod wrażeniem :) Fajnie to wygląda, dorwałeś chyba jakieś dobre plany?

Pod jaki silniczek planujesz model?

Z racji powrotu do fruwania i utrudnionej logistyki też zastanawiałem się nad dwupłatem :)

Pozdrawiam,

Marek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szybko ci to idzie Tomaszu,tym bardziej ,że walczysz na dwa fronty.Z tego co pamiętam kilka lat wstecz popełniłeś już Ultimata ,miałeś jakieś problemy z pomalowaniem folii ,musiałeś ją skalpować -dobrze kojarzę ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Adam

Tak to te same plany , ale kilka lat doświadczenia robi swoje i nie będę ukrywał że wykonanie tego i tamtego to przepaść.

Na przykład taka informacja , że na to co na dole na zdjęciach widać zużyłem 50 CA średniego i 50 gęstego i może z 15g-20 wikolu.

Na tamtego to pewnie same stery wylałem tyle cjaka :)

A tak przy okazji to będzie mój 3 już ultimat z tych planów.

Z drugiego byłem bardzo zadowolony i będąc tu we Francji z chęcią sobie znowu polatam tego typu modelem.

A jak się uda zaciągnąć skrzydła, masę i kabinę z Polski, to będę miał bardzo szybko zakończona budowę :)

Kadłub się nie zachował, poległ w jakimś kraszu już dość dawno :(

 

To co na zdjęciach poniżej waży dokładnie 1120g.  (1,1 kg)

Zostało oszlifować w trójkąt natarcie steru kierunku, wyciąć miejsce na zawiasy i gotowy do oklejania.

Spływ zostanie kwadratowy. Wiem , że to nie aerodynamicznie , ale będzie mocniej działać ( przynajmniej gdzieś się tak doczytałem , że nie jest to zbyt ładne ale za to skuteczne przy akrobacji bardziej niż ster zwężający się do spływu na 0)

Silnik jeszcze nie wybrałem, wszystko zależy od masy jaka wyjdzie gotowego modelu.

Malowanie niebiesko szare redbull (metalic)

Choć Sebastian namawia mnie na żółto-czarnego bratlinga.

Jak nie ściągnę skrzydeł to będzie bratling, a jak ściągnę to redbull ,bo są już w kolor oklejone.

post-10-0-32397100-1509486721_thumb.jpg

 

post-10-0-13664600-1509486727_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czy ja wiem, po tylu latach dłubania w małych i dużych a nawet w takich 1:1 , to samo jakoś tak wychodzi.

Do tego jeszcze od czasu do czasu Sebastianowi pomogę przy Mesiu., Ale to już drobiazgi , typu docisnąć balsę przy oklejaniu kadłuba gdzieniegdzie.

Mieszkając we Francji , a rodzina w Polsce, ma plusy i minusy, ale czas wolny mam w 100% dla siebie , więc jak chce dłubać 6 czy 7 godzin , to dłubie.

 

Ultimat dostał podwozie, dokończyłem ster kierunku, łącznie z zawiasami.

W 70% skończyłem stery wysokości.

Teraz waży ok. 1500g.

Wag podaję orientacyjnie , bo ważyłem na raty.

Fotki nie zrobiłem, jutro zakończę stery i złoże w całość to wrzucę fotkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przy kadłubie zostało położyć kilka listewek balsowych, zrobić odciągi i domek.

Jak się uda ściągnąć maskę i kabinkę , to by było tyle, można oklejać.

Jak nie to trzeba będzie zrobić od nowa maskę i kabinę, będzie więcej roboty.

 

To co widać waży 1760 g.

 

post-10-0-94000500-1509654869_thumb.jpg

 

post-10-0-27231500-1509654873_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś dorobiłem domek i okleiłem szarą-srebrną folia ,niestety góra czyli niebieski metalic będzie dopiero pod koniec przyszłego tygodnia.

Dawno nie oklejałem modeli folią ,bo na początku roku B-25 , a na dodatek już nie pamiętam kiedy robiłem to żelazkiem do prasowania, a nie modelarskim, ale wyszło przyzwoicie i jestem zadowolony.

Całość ze sterami waży 2kg

 

post-10-0-88513300-1509833160_thumb.jpg

 

post-10-0-62190100-1509833165_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niewiele dziś popracowałem ,ale coś tam zrobiłem.

Dokończyłem oklejanie szara folią stery i na razie tyle, niebieska folia ponoć ma być w czwartek , może nawet piatek.

Więc na razie tygodniowa przerwa w pracach nad ultimatem.

 

Stery są założone do góry nogami :)

O ile można znaleźć nogi w sterach ??? ;)
post-10-0-36043500-1509918803_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podwozie główne zostawiasz jak na zdjęciach - koła wysunięte do przodu względem mocowania goleni do kadłuba? Tak jest trudniej o kapotaż, ale niezbyt zgodnie z oryginałem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi to Robert kompletnie nie przeszkadza. Jak bym robił makietę to bym miał problem, a tak ma lekkie, węglowe podwozie i na tym mi najbardziej zależy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozumiem. Też mam niemakietowo. Ty masz możliwość obrócenia goleni względem kadłuba i uzyskania bardziej makietowego wyglądu (choć może być trudniej przy lądowaniu). Ja mam golenie proste i u mnie nic by to nie dało. Bardziej byłem ciekaw motywu przy wyborze kierunku montażu. Ciekawy jestem, jak Ci wyjdzie wagowo kadłub z pełnym wyposażeniem. Ja raczej nie mam się czym chwalić, choć Ultek wyważony bez grama dodatkowego balastu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nawet się nad tymi nie zastanawiałem, zawsze jak mam możliwość dać do przodu to daje takie do przodu.

Też mam aluminiowe proste które pasuje do Ultimata ,ale zostało w pudełku.

Co do lądowania to przy Ultimacie, wystarczyły by 2 druty jako stojak do odbierania modelu z zawisu :)

Co do wagi to na razie prace zostają wstrzymane, ciągle nie wiem, czy wyjadę do Polski i zwlokę graty, czy będę wszystko robił na nowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziś wyskoczyłem po folie do sklepu pod Paryżem.

Zdążyłem okleić tylną część kadłuba i stery.

 

wyszło tak:

 

post-10-0-50469900-1510354560_thumb.jpg

 

post-10-0-66384900-1510354602_thumb.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dorobiłem klapkę pod przyszłą wieżyczka w kadłubie , dostęp do zbiornika paliwa będzie ułatwiony.

Zamontowałem serwa wysokości i dokończyłem oklejanie kadłuba.

Waga wszystkiego co mam to ok.2400g.

No ale nie ma kabinki, maski, silnika i całej instalacji nie licząc 2 serw na ogonie i 1 na kierunku.

Myślę, że się w 7kg zmieszczę ,ale to się jeszcze okaże :)

 

post-10-0-90976100-1510521102_thumb.jpg

 

post-10-0-53204800-1510521107_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Będzie dobrze. SK z pierwszej wersji a kolory z drugiej. Pamiętam, że coś o tym SK mówiłeś że w wersji 2giej będzie lepiej pracował z tym odciążeniem, to czemu teraz powrót do wersji pierwszej?

 

post-4712-0-93861700-1510560572_thumb.jpg

 

post-4712-0-43217100-1510560676_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.