Skocz do zawartości

Jak sprawdzić "pakiecik" ?


Norbert

Rekomendowane odpowiedzi

Zaraz zabieram się za szukanie miernika w czeluściach piwnicy i sprawdzę co pokazuje, czy w ogóle pokaże jakieś V...

Tak jak napisałem dron nawet na niego nie reaguje a ładowarka w której po podłączeniu sprawnego zapala się czerwona dioda i świeci aż do naładowania ( wtedy gaśnie ) również się nie zapala.

Sprawdzę miernikiem...jeśli nic nie wykaże to chyba pozostaje mi zdjęcie koszulki i szukania braku styku na kabelkach wewnątrz?

Jak kabelki okażą się dobrze zlutowane to by oznaczało że jest martwy...ale nowiutki i martwy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miernik pokazał 0

Ciut rozbebeszyłem i + jest urwany.

Zabrałbym się do lutowania od razu ale...czy ta srebrna koszulka/osłona z której wystaje dosłownie milimetr blaszki do której należy przylutować nie stanowi jakiegoś ryzyka przy lutowaniu? Na bank ciut cyny tam wyląduje bo nie mam mikroskopijnej lutownicy...

post-1520-0-96603500-1509566028_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale nie wykonalne.

Pakiecik jest tak malutki (2x1x0,5cm), że wystaje z niego ledwie 1mm blaszki. Fizycznie za małe by udało się odizolować.

Podjąłem jedną próbę lutowania i niestety cyna w ogóle nie trzymała się tej blaszki.

Wygląda to tak, że blaszki powinny być fabrycznie zgrzane "jeszcze wewnątrz pakietu".

Tutaj ewidentnie spaw nie trzymał i wysunął się z wnętrza "obudowy" pakietu.

Wsunąć go nie wykonalne i ryzykowne nie wspominając o zgrzaniu lub lutowaniu.

Biorąc pod uwagę, że sprzętem ma się bawić moja córka chyba sobie daruję i zutylizuję ten pakiecik. Dla świętego spokoju i bezpieczeństwa dziecka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

By nie zakładać nowego tematu to podpinam się pod ten . Dzisiaj otrzymałem przesyłkę  zamówioną w HobbyWOW z dwoma pakietami do "drona " . Chciałbym je jakoś sprawdzić . Czy coś im się stanie gdy naładuję je na maxa a potem rozładuję do 3,0V/ ogniwo ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozładowywanie do 3.0v to zabójstwo dla lipo

 

Dlaczego ? Wydaje mi się że  dopiero  zejście poniżej 3,0V/ ogniwo może uszkodzić pakiet . W takim razie po co w ładowarce dla Lipol jest tryb discharge ? O trybie storage i jego zasadności używania była już dyskusja i zdania są podzielone . Jedni używają tego trybu a drudzy w ogóle .

 

Chcę sprawdzić nowe pakiety czy nie rozjeżdżają się napięcia pomiędzy ogniwami poniżej 3,7V/ ogniwo ? Więc jak mam to zrobić ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już: http://pfmrc.eu/index.php/topic/72778-jak-obliczyć-czas-pracy-aku-lipo/page-3

Kup miernik -porządny. Albo podłącz zwykłego pikacza. Podłącz 200W w postaci silnika ze smiglem lub żarówek 12V i jedziesz do 3.3V na ogniwie pod obciążeniem. Albo masz odczyt na mierniku albo podłączasz do ładowarki i patrzysz ile weszło. Obciążając 5W w ładowarce i zjazd do 3V powie Ci jaka ma pojemność ale nadal nie będziesz wiedział jaką ma wydajność i pojemność realna do wykorzystania w warunkach pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było już: http://pfmrc.eu/index.php/topic/72778-jak-obliczyć-czas-pracy-aku-lipo/page-3

Kup miernik -porządny. Albo podłącz zwykłego pikacza. Podłącz 200W w postaci silnika ze smiglem lub żarówek 12V i jedziesz do 3.3V na ogniwie pod obciążeniem. Albo masz odczyt na mierniku albo podłączasz do ładowarki i patrzysz ile weszło. Obciążając 5W w ładowarce i zjazd do 3V powie Ci jaka ma pojemność ale nadal nie będziesz wiedział jaką ma wydajność i pojemność realna do wykorzystania w warunkach pracy.

 

Mam miernik skalibrowany do +/- 0,01V . Więc mogę podpiąć miernik . Jak w końcu jest z tą pojemnością ? Ważniejsze ile weszło ? Czy ile wyszło ?  Chodzi mi o to by sprawdzić czy nie rozjeżdżają się napięcia pomiędzy ogniwami poniżej 3,7V tak jak w tamtym opisywanym wcześniej pakiecie ?  Żarówka samochodowa 12V 21W  pobiera ok. 1,3A prądu .

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mirek - zdecydowanie nowe rozdanie. A może jednak deja-vu?

 

O odczyty z miernika chodziło mi o odczyty z takiego miernika: 

41EX23xC9IL._SL500_AC_SS350_.jpg

I odczytanie ile prądu wypompujesz z niego gdy najmniejsze napięcie na bipczyku o takim:

wholesale-lipo-battery-voltage-tester-vo

będzie wynosić 3.2V pod obciążeniem 200W (9 - 10 żarówek samochodowych). Dla symulowania zawisu Twojego nieszczęsnego dronika mogą to być 4 żarówki. Wtedy od razu dowiesz się ile mniej więcej czasu będziesz mógł wisieć na tym nowym pakiecie.

 

Gdy bipczyk zacznie wyć przy 3.2V/cele odpinasz żarówki i patrzysz na 2 ciekawe wartości: - ile energii wypompowały żarówki oraz jakie jest napięcie spoczynkowe bez obciążenia. Przy okazji możesz sobie sprawdzić jakie napięcie jest na pozostałych celach. No i dowiesz się ile mógłbyś latać gdybyś chciał wypompować pakiet do zera.

 

Od razu będziesz wiedział o ile oszukał Cie Chińczyk. Albo właściwie jaka jest realna pojemność do wykorzystania przy obciążeniu 200W (lub 80W) zanim pakiet zacznie ulegać zniszczeniu. Możesz sobie przy okazji notować napięcie  pojemność w funkcji czasu na kartce - aby zrobić przepiękny wykres. 

 

A jeżeli nie masz całkującego miernika prądu i napięcia (czyli pojemności) w jednym jak wyżej to dajesz mu 15 minut na ostudzenie i podłączasz do ładowarki. I sprawdzasz ile weszło do pełna.

 

Dlaczego tak?

Bo wystarczy, że chociaż jedno ogniwo spadnie do 3.2V i to oznacza koniec bezpiecznego latania. Jeżeli będziesz dalej rozładowywał pakiet poniżej tego napięcia to go zniszczysz - niezależnie od tego co Chińczyk napisał na obudowie.

 

Pojemność pakietu definiuje pojemność najsłabszego ogniwa.

 

Czy to co napisałem powyżej jest jeszcze dla kogoś nie zrozumiałe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwie żarówki samochodowe 12V  21W połączyłem ze sobą równolegle . Teraz mam obciążenie 3A czyli prawie 1C aku . Tak jak powiedziałeś wcześniej rozładuję aku do 3,3V/ ogniwo . Potem podepnę je pod ładowarkę i sprawdzę czy nie są rozjechane napięcia na ogniwach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopóki nie zrobisz DOKŁADNIE krok po kroku jak napisałem nie będę udzielał się więcej w tym temacie.Skoro przy 2 żarówkach masz 3.1A to daj 5 żarówek aby uzyskać ok 80 - 100W.  Inaczej to będzie dla wszystkich strata czasu. 

 

Od razu mogę Ci powiedzieć, że z dużą dozą prawdopodobieństwa jedno z ogniw będzie miało wyższe napięcie od pozostałych. Nawet w dobrych SLS czy Tattu przy rozładowaniu do 3.3V jedno ogniwo jest trochę wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba najprościej będzie obciążyć koptera tak by ważył dokładnie tyle co ze stockowym wyposażeniem . Potem zrobić autozawis i czekać do włączenia się alarmu mierząc czas czy jest te 15 - 20 min jak podaje producent  ? Czy nie ma ? Bo o to właściwie mi chodzi . Aku do tego koptera są jakie są .

 

Na to wygląda że alarm się włącza gdy napięcie aku pod obciążeniem dochodzi do 3,3V/ ogniwo . Mierzone bez obciążenia wyniosło 3,75 - 3,70V/ ogniwo .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.