Jump to content

Prośba przy doborze silnika spalinowego


AdamGsxR
 Share

Recommended Posts

Witam. Właśnie zakupiłem plany Messerschmitta BF 109 opracowane przez Deutschera Jagdeinsitera.

Wymiary modelu to 199,5 cm rozpiętości, 181 cm długości, przewidywana waga to około 9KG.

Zwracam się z prośbą do starszych kolegów o pomoc w doborze silnika a raczej jego pojemności. Silnik "ponoć przewidywany" do tego modelu to od 30 do 50 cm. Ja postawiłem na konstrukcję jednocylindrową tylko pojemność to mój problem. Ceny są porównywalne i różnica między 30 a 50 wcale nie jest duża. Silniki, które mnie interesują to RCGF 32 lub 56 (różnica pojemności ogromna a w cenie już nie - około 50$) lub DLE 30 albo 55.

Model może być już kolegom znany bo w 2009 roku budował go kolega Byczek a w 2017 roku kolega Coster, niestety w tych tematach nie było zbyt wiele o silnikach a raczej samej budowie modelu.

Pozdrawiam

Adam

Link to comment
Share on other sites

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Nie kupuj NGH. Silnik bardzo problemowy, niedopracowany konstrukcyjnie. Temat tego silnika, a raczej problemów był przecież tu na forum opisywany przez doświadczonych modelarzy.

Bf109 i waga 9kg (mam te same plany). Będę go robić dopiero po skończeniu Tiger Motha'a o rozp 3000mm. Przyjrzyj się silnikowi Os Max GF40, Roto 35 4T - ten może być trochę za słaby. Z mocniejszych w jeszcze rozsądnej pojemności Valach VM 60. Tyle o czterosuwach. Dwusuwy; te które wymieniasz będą ok.

Przy pojemności 56cc 2T Twój Bf109 będzie prawie pionowzlotem.

Link to comment
Share on other sites

"Nie kupuj NGH. Silnik bardzo problemowy, niedopracowany konstrukcyjnie. Temat tego silnika, a raczej problemów był przecież tu na forum opisywany przez doświadczonych modelarzy."

Pawle, możesz doprecyzować? Jesteś 1szą mi znaną osobą na forach polskich i zagranicznych, wypowiadającą się tak radykalnie źle o tym silniku.

 

Przyjrzyj się silnikowi Os Max GF40, Roto 35 4T - ten może być trochę za słaby.

Z testów jakie przeprowadza na YT niejaki Brian Winch wynika, że Roto35fs jest nieco mocniejszy od os gf40.

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za sugestie. Ale zostanę przy 2 - takcie. Czy 30 -32 cm poradzi sobie?? Chodzi mi o to że będę wcześniej ustalał otwory dla osadzenia silnika bo jak wręgi będą wklejone nie będę miał możliwości tego zrobić(w tych planach silnik jest cofnięty). Dlatego póki czas chcę go dobrać.

Link to comment
Share on other sites

Spróbuj do tego modelu założyć NGH 38 W 4 Takcie, lepiej brzmi niz 2T, tym bardziej, ze to do BF109.

Właśnie posłuchałem jak brzmi i mam dylemat czy nie zakładać 4T. Cena jest całkiem przyzwoita i akceptowalna bo nie całe 300 ojro

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie zacytować doświadczonego kolegę Henryka S. :

"Miałem taki silnik w Fokkerze 2,6 m , bardzo ładnie pracował , ale tylko przez 6 miesięcy , zrobiły się luzy na korbowodzie i rozgrzał się do takiej temperatury że stopiło się kolanko wydechowe.

Silnik został odesłany do Hin , uznali mi reklamację i przysłali nowy , nawet go nie rozpakowałem został sprzedany."

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Paweł, jestem na bank pewny ze nie miales i nawet nie widziales tego silnika, wiec nie bardzo rozumiem Twoje stanowisko.

Henia sytuacje akutrat znam;) pogadaj z Nim.

Na reklamacje ida tez inne motory, te z wyższej pólki tez, elektronika itd, to nie argument.

 

Co do wyboru, owszem mozlżna kupic Roto, Valach itd, tylko to 2 albo 3 razy wiecej niż caly model razem z radiem a przy tej skali wątpie w takie inwestycje.

 

Adam, na forum byl NGH za małe pieniadze poszukaj w dziale Gielda.

 

Z lotniczym pozdrowieniem

 

Michal

 

Edit 1209: literówki

Link to comment
Share on other sites

Pozwolę sobie zacytować doświadczonego kolegę Henryka S. :

"Miałem taki silnik ..

Faktycznie, zapomniałem o tym, co pisał Henryk. -_-;)

Nie zmienia to jednak faktu, że Twoja, Paweł, bardzo krytyczna opinia bazuje na jednostkowym doświadczeniu i to kogoś innego.

Warto brać czyjeś doświadczenia pod uwagę, ale robienie z tego uogólnienia i to dość radykalnego to wprowadzanie w błąd potencjalnych nabywców, m. in. mnie :), bo ten silnik mam na celowniku od dawna i zbieram o nim info.

W dodatku porównujesz ten silnik z OS gf sugerując, że jest słabszy, a nie jest to prawdą.

Link to comment
Share on other sites

Faktycznie, zapomniałem o tym, co pisał Henryk. -_-;)

Nie zmienia to jednak faktu, że Twoja, Paweł, bardzo krytyczna opinia bazuje na jednostkowym doświadczeniu i to kogoś innego.

Warto brać czyjeś doświadczenia pod uwagę, ale robienie z tego uogólnienia i to dość radykalnego to wprowadzanie w błąd potencjalnych nabywców, m. in. mnie :), bo ten silnik mam na celowniku od dawna i zbieram o nim info.

W dodatku porównujesz ten silnik z OS gf sugerując, że jest słabszy, a nie jest to prawdą.

Wskaż proszę, w którym miejscu porównuję moc Os Maxa GF z NGH...........

Link to comment
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za sugestie. Ale zostanę przy 2 - takcie. Czy 30 -32 cm poradzi sobie?? Chodzi mi o to że będę wcześniej ustalał otwory dla osadzenia silnika bo jak wręgi będą wklejone nie będę miał możliwości tego zrobić(w tych planach silnik jest cofnięty). Dlatego póki czas chcę go dobrać.

Jeżeli zostaniesz przy dwutakcie to 32 cm3 w zupełności wystarczy. Z pojemnością i mocą nie ma co przesadzać. Na forum jest wątek Radka Oleksego dot. Hurricana 2,2m i tam zastosowany był silnik 33cm3, który sobie znakomicie radził.

Link to comment
Share on other sites

Jeżeli zostaniesz przy dwutakcie to 32 cm3 w zupełności wystarczy. Z pojemnością i mocą nie ma co przesadzać. Na forum jest wątek Radka Oleksego dot. Hurricana 2,2m i tam zastosowany był silnik 33cm3, który sobie znakomicie radził.

Pit, wielkie dzięki za pomoc. Teraz tylko czy rcgf czy dle ale to podobna półka cenowa więc i jakość zapewne zbliżona. Jeżeli któryś z kolegów miał do czynienia z tymi silnikami to proszę o opinię. Pozdrawiam. Adam

Link to comment
Share on other sites

Pit, wielkie dzięki za pomoc. Teraz tylko czy rcgf czy dle ale to podobna półka cenowa więc i jakość zapewne zbliżona. Jeżeli któryś z kolegów miał do czynienia z tymi silnikami to proszę o opinię. Pozdrawiam. Adam

Miałem RCGF26 i miło nie wspominam. Straszne wibracje i problemy z regulacją. Ale z drugiej strony nie brakuje modelarzy, którzy bardzo sobie chwalą te silniki. Tak się składa, że też stoję przed zakupem silnika i wiele wskazuje na to, że wybiorę ROTO (czeski silnik w cenie porównywalnej do RCGFa).

Link to comment
Share on other sites

Oczywiście masz rację, chodziło o Roto.

Reszta moich uwag - bez zmian.

 

Zostawmy. Autor wątku ma już chyba jasność co do wyboru. :)

Bartku! Nic bardziej mylnego:) Bardzo się cieszę, że można liczyć na Waszą pomoc, a gdyby wszyscy byli jednakowego zdania życie byłoby....nudne:)

Link to comment
Share on other sites

... nie pisać w powietrze . 

Może, panie Tomku. Tylko co to znaczy "nie pisać w powietrze"?

Uprzedzając pana odpowiedź: nie muszę mieć silnika, żeby zdobywać i mieć o nim wstępną wiedzę, pozwalającą na trafiony zakup i ustrzeżenie się błędów przy np: docieraniu.

I nie muszę mieć silnika, żeby przytaczać czyjeś doświadczenia pomagając jeszcze komuś innemu podjąć decyzję o kupnie. A akurat o niektórych modelach NGH i ROTO zebrałem ostatnio sporo informacji od użytkowników i to takich, którzy sroce spod ogona nie wypadli;).

A jak już będę miał własny, to z pewnością się podzielę wrażeniami :)

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.