Skocz do zawartości

Pfaltz E.IV skala 1/3


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś rano przed wyjściem na wakacje przygotowałem sobie front robót i przed chwilą skończyłem przyklejanie żeberek. Jak ja tego nie lubię...

a.jpg

b.jpg

c.jpg

d.jpg

  • Lubię to 2
Opublikowano

Wstępnie bryła zamknięta, jeszcze spływ i odcięcie części lotką zwane ? Za chwilę idę sprawdzić czy to zmieści się do samochodu ale już widzę, że raczej nie.

 

E D Y T A 

Pierwsza przymiarka. Jakoś na dworzu nie robi takiego wrażenia jak w domu.

20230718_140303[1].jpg

20230718_160316.jpg

20230718_160328.jpg

20230718_160341.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • Tytuł został zmieniony na Pfaltz E.IV skala 1/3
  • 2 lata później...
Opublikowano
12 minut temu, young napisał:

Nie za mały ? :))

Raczej nie, choć to trochę dziwny model (a może samochód?)

  

W dniu 18.08.2025 o 16:32, Irek M napisał:

Niestety do samochodu podwozie musi być odkręcone, stateczniki też.

A o kadłubie ze skrzydłami nic nie wspominał, czyli razem się zmieszczą...

Dziwny ten samochód (a może model)...

Opublikowano

Wczoraj mimo nie najlepszej pogody - zapowiadany deszcz - chciałem odpalić silnik. Trafiłem w okno pogodowe ale niestety nie udało się. Trochę zapomniałem czy dobrze to robię; przepustnica ssania zamknięta, a przepustnica główna ... i tu problem na ile otwarta już do rozruchu- trochę, w połowie czy trochę więcej niż w połowie. Musiałem ustawiać ją ręcznie bo odbiornik nie był zbindowany z nadajnikiem. mimo kręcenia śmigłem - rozruchu - nie było oznak, że coś się zaczyna dziać.

Opublikowano

Za to udało się raczej bez problemów zrobić to przed wczoraj czyli w niedzielę 🙂 Pokazuję w całości rozruch by nie było, że dla filmu odpalił za pierwszym razem. Próba dynamiczna raczej udana, linki nie luzowały się za bardzo mimo braku przeciwnakrętek - będą jutro. Bałem się o karabin czy znowu nie rozleci się od drgań ale jak widać na wysokich obrotach zero drgań.

Jedyne co poszło nie tak to oderwał się ... spaw goleni. Tak, tak, nie ta lutowana tylko spawana ale fakt , że była tylko " heftnięta" w trzech miejscach punktowo bo myślałem, że to wystarczy.

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

Czy linki nie są zbyt lekko naciągnięte?

Film tego dokładnie nie pokazuje ale miałem wrażenie że mocno drgają. Luzowanie jak sam pisałeś ogarniesz ale czy sam naciąg nie wymaga większej siły aby zabezpieczyć płat przed skręceniem?

Zwracam na to uwagę bo miałem ... i nadal mam z tym problem w moim Fokkerze. Tak duże i szerokie skrzydło jest bardzo podatne na siłę naciągu

ms

Opublikowano

Mirek, są dwa bagnety: główny fi 25mm i drugi 15mm. Sam płat jest sztywny - cięciwa 40 coś mm więc nawet gdybym chciał zrobić jak w oryginale zamiast lotek to chyba i tak by nie wyszło.

Co do linek, oglądając inne modele czy prawdziwe to wydawało mi się, że nigdy nie były naciągnięte do końca. A jeśli nawet to nie było dźwigarów jak w moim, znaczy bagnetów 🙂

To jest mój drugi Pfalz, pierwszy na ASP FS 80 i jakieś 190cm rozp naciąg miał sztywny bo bagnety miały z 6mm średnicy. Kółka łączniki, krętliki czy linki - wszystko wędkarskie miał nawet 60kg wytrzymałości , a jednak wyginały czy rwały się od twardego lądowania. Ale w tym jest inaczej, linki tylko by nie rozsunęło się. Druga sprawa to jak pisałem dużo wcześniej - aluminiowe bagnety. Ten fi 25 wypełniony pianką montażową - niedokładnie zresztą z dodatkowym płaskownikiem w środku. W fi 15 włożona druga rurka fi12 chyba. Jeśli trzeba wymienić na duralowe to jest czas na to, a może nie trzeba.

Opublikowano

Mam nadzieję, że sztywność płata i bagnetów okaże się wystarczająca.

W moim Fokkerze EIII zluzowanie górnej linki a podciągnięcie dolnej luźnej linki całkowicie zmieniło trajektorię lotu modelu. Szukałem rozwiązania problemów związanego z powolną ale stale dokuczającą rotacją, zwiększałem wykłon silnika i nic nie pomagało. Korekta kilku [mm] na linkach na tyle zmieniła układ końcówki skrzydła, że rotacja ustała. Gdy skrzydło jest wiotkie a naciąg aktywnie pracuje to trzyma skrzydło na odpowiednich kątach. Zmiana 2mm albo 3 mm długości linki może powodować dużą zmianę linii spływu a w konsekwencji istotnie wpływać na lot modelu.

 

Trzymam kciuki za udany oblot 👍

ms

Opublikowano

Ale Twój jest bez powiedzmy nośnych bagnetów? Tak miałe we wspomnianym mniejszym pfalz. I faktycznie jedną  linkę naciągniesz mocniej to flaczała przeciwna.

 

  • Haha 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.