Jump to content

Graupner MX16s


magnez
 Share

Recommended Posts

Czy jest możliwa współpraca nadajnika Graupner MX 16S 35 MHz z  odbiornikiem 35 MHz Hitec HFD 06MN podwójna przemiana ?.

Pytam bo odbiorniki Hiteca z pojedyncza przemianą pracują poprawnie a z podwójną nie lub nie wiem jak ustawić.

Link to comment
Share on other sites

Współpracują tylko do odbiornika z podwójną przemianą musi być inny kwarc niż do pojedynczej.

Odbiornik ma kwarc z podwójną przemianą ale nadajnik Graupner MX16S to przecież synteza i częstotliwość

ustawiam na radiu tylko jak ustawić podwójna przemianę ?.

Link to comment
Share on other sites

W nadajniku (miałem ten nadajnik w rekach kilka lat temu) chyba nie ustawiasz nic oprócz numeru kanału. Nadajnika nie interesuje jaka jest przemiana w odbiorniku tylko odbiornik musi mieć kwarc najlepiej dedykowany do danego odbiornika bo różne firmy miały różne częstotliwości pośrednie .Może jest uszkodzony odbiornik albo kwarc. Dobrze by było sprawdzić ten odbiornik z innym nadajnikiem czy jest sprawny. 

Link to comment
Share on other sites

W nadajniku (miałem ten nadajnik w rekach kilka lat temu) chyba nie ustawiasz nic oprócz numeru kanału. Nadajnika nie interesuje jaka jest przemiana w odbiorniku tylko odbiornik musi mieć kwarc najlepiej dedykowany do danego odbiornika bo różne firmy miały różne częstotliwości pośrednie .Może jest uszkodzony odbiornik albo kwarc. Dobrze by było sprawdzić ten odbiornik z innym nadajnikiem czy jest sprawny. 

Dzięki za pomoc faktycznie kwarc nie kontaktował po przeczyszczeniu końcówek kwarcu i dobrym osadzeniu w gnieździe odbiornik zadziałał.

Teraz super działa czyli wszystko OK.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Mam pytanie, jak w tej aparaturze ustawić hamowanie lotkami w górę a klapami w dół na drążku gazu? Próbuje robić jak w instrukcji ale mi nie wychodzi. Poza tym w instrukcji jest opisana metoda, w której gaz otwiera się ściągając drążek do siebie a hamulce odwrotnie. A ja bym wolał, by gaz otwierał się normalnie do przodu, a po przyciśnięciu przycisku fazy lotu "lądowanie" na tym samym drążku gazu, miał hamulce z klap i lotek również wychylane drążkiem gazu do przodu.

Link to comment
Share on other sites

Hey,

 

Co do pierwszego pytania, mam tak:

 

base setting -motor C1 NO

                    - 2ail/2flaps

 

wing mixer       

                           

brak-elev -40%   C1

brak-flaps +80% C1

brak-aile  +40%  C1

 

I smiga (oczywiscie wartosci przykladowe z mojego radia). Drag w pozycji od siebie - klapy i lotki na zero. Drag sciagany - motyl sie otwiera.

Tez probowalem zmienic, bo mi nie pasowalo ale cos mi nie wyszlo. dalem spokoj i sie przyzwyczailem. 

 

Co do drugiego pytania. Mialem kiedys w jakiejs gazecie modelarskiej opis jak to zrobic, ale po kilku probach dalem spokoj. Skoro pisali to sie da. Jak odkopie ta gazete to moze sprobuje i napisze.

Link to comment
Share on other sites

Mam pytanie, jak w tej aparaturze ustawić hamowanie lotkami w górę a klapami w dół na drążku gazu? Próbuje robić jak w instrukcji ale mi nie wychodzi. Poza tym w instrukcji jest opisana metoda, w której gaz otwiera się ściągając drążek do siebie a hamulce odwrotnie. A ja bym wolał, by gaz otwierał się normalnie do przodu, a po przyciśnięciu przycisku fazy lotu "lądowanie" na tym samym drążku gazu, miał hamulce z klap i lotek również wychylane drążkiem gazu do przodu.

 

W MX16Hott w opcji "Motor at C1" jest ustawienie 'no/inv'. To załatwia sprawę. Nie wiem czy w MX16s jest tylko 'no' czy jest również 'no/inv'.

Link to comment
Share on other sites

Jutro postaram sie odkopac model i zobaczyc jat to dziala. To jest akurat szybowiec bez motoru. Nie wiem w tej chwili czy z ustawieniem "motor on" tez zadziala. Z tego co pisalem wczesniej wynika, ze powinno.

U mnie butterfly nie ma zadnego powiazania z fazami. W kazdej mozna go uzyc. MX16S o ile pamietam nie pozwala na rozne ustawienia (np: expo, dual,mixery itp w zaleznosci od fazy).

Link to comment
Share on other sites

Więc próbowałem robić wg. instrukcji, ale jednak coś nie zadziałało, bo jak mam włączony silnik to motylek na drążku przepustnicy też działa a nie powinien. Jak wyłączam działanie silnika przełacznikiem(mikser) to motylek działa sam bez silnika. Zagmatwane to strasznie. Nie wiem czy nie zrobie silnika na pokrętle a motylka na drążku gazu. A i miałeś rację, fazy lotu nie mają tutaj wpływu na te miksery.

Link to comment
Share on other sites

Wlasnie przestudiowalem rozdzial instrukcji w dwoch jezykach obcych. Jutro moze sprobuje zaatakowac, sledzac krok po kroku.

ps: kiedys, przed laty, jak juz pisalem, tez probowalem i mi nie wyszlo i poddalem sie. Moze teraz...

Link to comment
Share on other sites

Cześć

Pełna konfiguracja silnik/hamulec, jest pięknie opisana krok po kroku w polskim tłumaczeniu instrukcji, "Sterowanie silnikiem elektrycznym i konfiguracja motyla (crow)
przy użyciu drążka kanału 1"
str 127, przykład nr4.

Miałem, używałem, działa na 100%. Najważniejsza uwaga do w/w - dla poprawnego ustawienia, podczas tworzenia modelu w nadajniku wybieramy - "szybowiec bez silnika". Tylko wtedy mamy dostępny na liście mixer Hamulec, który wykorzystujemy w programowaniu.

Kierunek działania drążka dla silnik/hamulec oczywiście jest do ustawienia - "od siebie" lub "do siebie" - co kto lubi  :) 

 

Pozdrawiam

Krzysiek.

Link to comment
Share on other sites

Ja mam polską instrukcję ale mi coś nie wychodziło. Nie wiem czy tworząc model ustawiłem na szybowca bez silnika. Będę jeszcze próbował, dzięki za potwierdzenie, że idzie to ustawić.


Przy tworzeniu modelu w aparaturze na 100% dałem samolot/szybowiec. Miksery się pojawiają. Tylko coś robię źle.
Link to comment
Share on other sites

Dziala. Tzn. Nie tak jak bym chcial, ale tak jak pisza w instrukcji (pelny gaz do siebie). 

 

Jaki byl problem w moim przypadku? Przy modelu bez silnika aktywowalem miksy manetka gazu. W przypadku modelu z silnikiem trzeba w menu wing mix aktywowac miksy hamulec-lotki/klapy za pomoca tego samego przelacznika, ktory wczesniej przypisales jako aktywujacy mode butterfly.

 

Probuj. Pisz jakby cos...

Link to comment
Share on other sites

Witajcie. Działa tak jak piszesz, że pełny gaz do siebie. Próbowałem to przerobić, żeby było pełny gaz od siebie ale nie wychodzi :( . Problem polega na tym, że  sam silnik można przerobić żeby uruchamiać gaz od siebie, ale przy dolnym położeniu drążka gazu uruchamiając miksy przełącznikiem, motylek jest maksymalnie wychylony. Kristoferbp może pamiętasz jak to przerobić, kierunki działania tych mikserów?

Link to comment
Share on other sites

Cześć Piotr.

Niestety moja pamięć jest zawodna.... :(  Dopiero po opisie Waszych problemów, uzmysłowiłem sobie że, będąc użytkownikiem MX16S (a było to kilkanaście lat temu) też miałem dylemat z kierunkiem działania drążka kanału 1 przy konfiguracji Silnik/Butterfly. Nie znalazłem wtedy rozsądnego rozwiązania, na forach były pomysły przelutowania kabelków na potencjometrze kanału 1, jednak nie zdecydowałem się na taki krok.

Niewiele później, stałem się posiadaczem nowszego modelu MX16 HoTT i problem sam się rozwiązał  :) . Graupner prawdopodobnie zauważył prośby użytkowników i wprowadził przy ustawieniu K1 opcję: no/inv - bez silnika, odwrócony (pisał o tym Jurek). Programowo odwraca się kierunek działania drąga K1. Jest to powielone we wszystkich późniejszych aparaturach Graupnera. 

Teraz używam serii MZ i tam też oczywiście można programowo ustawiać kierunek działania drążka w czasie tworzenia opcji Silnik/Butterfly.

Jeżeli wprowadziłem kogoś w błąd - przepraszam

 

Pozdrawiam

Krzysztof.

Link to comment
Share on other sites

Sprytnie, choc popsules radio ;) . Takie bylo oryginalne, niemieckie...

 

Sprawdzales czy programujac inny "normalny" model z silnikiem, wystarczy tylko zmienic kierunek/zrobic revers serwa zeby wszysto dzialalo. I czy pojawia sie ostrzezenie "za duzo gazu"?

Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.