Guest Kaziuk Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Skąd w niewielkim zbiorniku smok bierze paliwo w tej pozycji, że jego rurka idzie pionowo w dół? Przecież ona nie jest aż tak miękka... :? Mówię o przypadku, kiedy samolot w tym kierunku zwalnia.
Milko Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ale w zbiornikach na koniec tej rurki co jest w środku mocuje sie obciążenie, w ten czas rurka zawsze trzyma sie dna w każdej pozycji :wink:
Guest Kaziuk Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Chodzi mi o pozycję zbiornika, w której wężyk musiałby 'zawrócić'... Bo rozumiem, że zbiornik mocujemy wlotami rurek do przodu.
Irek M Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Temat już był omawiany i wyszło na to , że tylko jednemu lub trzem forumowiczom rurka z obciążeniem - ssakiem lub smokiem jak kto woli przy zwalnianiu modelu czy pikowaniu przesuwa sie do przodu. :devil: Normalnie zostaje ciągle na swoim miejscu. Siła odśrodkowa powoduje , że paliwo też nie"cofa się do przodu" :rotfl: lecz zostaje na swoim miejscu.
Guest Kaziuk Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Aleś mnie Irek znów ubawił :rotfl: Przepraszam, zabrakło mi cierpliwości by odnaleźć tego posta... Ale zbiornik mocujemy jak mówię? Bo 'fachowcem' to ja byłem, ale na uwięzi... A w związku z tym wszystkim, lepiej zrobić 3 rurkowy, czy 2? P.S. Wolę 'smok', bo przez jedno 's' :|
kojot Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Nie ma znaczenia. 3-cia rurka jest wygodna przy tankowaniu - nie musisz zdejmować przewodu z króćca w tłumiku. Większość fabrycznych zbiorników jest robiona pod trzy rurki.
Janek Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 nie musisz zdejmować przewodu z króćca w tłumiku ?? Raczej z gaźnika, a rurę z tłumika to dobrze zdjąć aby nie tankować tłumika i później silnika w środku też
Guest Kaziuk Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Rozumiem, zrobię 3 króćce (co za wyraz, o losie...). A jak uważacie, cybanty mimo ciasnej rurki są niezbędne?
Irek M Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Cy... co????????? :rotfl: Czasem stosuje się spreżynowe zaciski ale i bez niego przewód dobrze się trzyma. Dadam tylko - ale to pewnie wie każdy, że przewody paliwowe to z rurki silikonowej :mrgreen:.
Guest Kaziuk Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Cy...mbałnty :lol2: Wszystko ok, tylko bałem się, że silikon ciut puchnie i gala...recieje, jak pod wpływem etyliny się zdarza... :?
Irek M Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Tak sie dzieje z silikonem pod wpływem wszelkich benzyn i nitro zdaje się, ale do metanolu jest odpowiedni. Nie znajdziesz tu nikogo kto by używał czegoś innego.
Guest Kaziuk Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Ech, właśnie przymierzyłem przewód, który to miał mi dobrać sprzedawca silnika, no i o ile do silnika od wielkiej biedy pasuje, to na króćcach zbiornika (bez kryzy) lata. Napisane 6/3. Jaki to będzie o oczko mniejszy? Sorki że tak lamersko wypytuję, ale w sklepach handlarzyny najwyraźniej wyczuwają moje dyletanctwo i wciskają mi chyba zalegający chłam... :?
Janek Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 To daj cieńszą rurkę, grube węże tam gdzie inne przekroje są małe, nie dają nic poza zrywaniem strugi i bąblami. Poza tym potrafią spadać.
Guest Kaziuk Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Żebym ja jeszcze coś z tego skumał... Mniejszą, czyli o jakiej numeracji?
karlem Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 ...weź 5x2 albo mniejszy - przymierz na rurki
Irek M Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 6/3 oznacza 6mm śr. zewnętrzną i 3mm wewnętrzną. Mniejsze śr. wewn to 2mm i chyba 2mm z dodatkiem( 2,5mm). Popatrz na oferty internetowe to od razu sqmasz o co kaman :devil: .
Guest Kaziuk Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Tak, tylko wiesz, jak on napisał 6/3, to ja wcale nie wiem czy taką faktycznie mi dał. Więc nie mam wiarygodnego odniesienia. Zmierzyć nie umiem bo za miękkie. Może inaczej - króćce zbiornika mają Φ3, króćce silnika też Φ3, ale kryzy Φ4,5. Pasowałby chyba przewód o wewnętrznej Φ2,5. Są takie? Bo na kryzę chyba by nalazł... :? Zaraz się okaże że nie ma i to wszystko wyślę do sklepu, bo już cierpliwość no to normalnie no tracę... :cry:
klaps6 Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Napisane 6/3. Jaki to będzie o oczko mniejszy? Spasuje Ci pewnie 5/2 ( http://nastik.pl/przewod-paliwowy-silikonowy-2x15-p-198.html ) Wejdzie z wyraźnym oporem na króćce silnika i powinien być pewnie zamocowany do zbiornika. Dla pewności zabezpiecz wężyki na króćcach małą opaską zip. wciskają mi chyba zalegający chłam... :? Bez przesady, od biedy to by i ten wężyk dopasował. :wink:
Guest Kaziuk Posted September 16, 2008 Posted September 16, 2008 Haha, jest 2.5, tylko nie ma. Będę go szukał, bo 2 to podejrzewam przetnie kryza. Przesada przesadą - nie miał 2.5, to wcisnął 3, o który się potykają (o czym i ślady by świadczyły). Ja tam swoje wiem.
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.