Deem Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Najwygodniej i najczyściej i jednym ruchem, jak pisał Fokker , tankujesz. … i wygodnie opróżniasz zbiornik z resztek paliwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaziuk Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Ja już to miałem w koszyku: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46&products_id=2374 jednak doczytałem, że tylko do benzyny. Modele nic o tym nie piszą, ale z nimi jestem w stanie wojny... :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Być może są i do benzyny ale my mówimy o metanolu i linki do takich podawalismy ;D Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaziuk Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Jestem już bliski płaczu, bo tego nie rozumiem. Czy jeśli stosujemy ten zawór, to 3-króćcowy zbiornik ma sens? A bez tego zaworu - w zbiorniku 3-króćcowym, jeśli tankujemy przez przewód tankowania, to trochę paliwa, pomimo odpowietrzania w tłumik, nie leci i tak niepotrzebnie w gaźnik? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzegorzp Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Wszystkie zbiorniki są 3króćcowe, niektóre mają zaślepione jedno wyjście na króciec. Ten zawór o którym mówi Fokker ma wbudowany zaworek który przy tankowaniu odcina "drogę" do gaźnika. Mi osobiście nie podoba się cięcie przewodu do gaźnika dla tego proponowałem Ci wcześniejsze rozwiązanie to o którym pisał Milko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Deem Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Czy jeśli stosujemy ten zawór, to 3-króćcowy zbiornik ma sens? W zbiorniku 3 rurkowym, na jeden należy najzwyczajniej założyć kawałek wężyka z zaciśniętym końcem lub srubka M3 A bez tego zaworu - w zbiorniku 3-króćcowym, jeśli tankujemy przez przewód tankowania, to trochę paliwa, pomimo odpowietrzania w tłumik, nie leci i tak niepotrzebnie w gaźnik? A jeśli nawet poleci kilka kropel to co najwyżej nie będziesz przed odpaleniem zasysał. I tak napełnia się zbiornik z zamkniętą przepustnicą więc możliwość wlania się paliwa do gaźnika jest znikome. Martwisz się problemami które przy eksploatacji silnika nie są istotne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaziuk Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Wiem, że martwię się na zapas... :? Więc co będzie wygodniejsze, czystsze i mniej stresujące przy tankowaniu standardową butelką: 1) 3-króćcowy zbiornik z wężykiem od króćca tankowania wyprowadzonym na zewnątrz w sposób: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46&products_id=3591 2) 3-króćcowy zbiornik z króćcem tankowania zaślepionym, a w wężyk gaźnika wstawionym i wyprowadzonym na zewnątrz: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46&products_id=705 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Kaziuk bo przekombinujesz !!!! Zakładaj zawór o którym Ci pisaliśmy czyli Twoja wersja 2 To naprawdę czystość ,wygoda i możliwośc opróżnienia zbiornika po lotach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaziuk Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Dzięki, tak zrobię. Powiedz mi jeszcze, bo ze zdjęcia nie widzę, a chcę kupić od razu 3 sztuki... - Czy da się ten zawór wyprowadzić i przymocować przez laminat 1mm? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
choina Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Jeżeli masz zbiornik z trzema wlotami to polecam pierwszą opcję, tanio i praktycznie. Co innego gdyby zbiornik miał dwa króćce, wtedy ten zawór będzie potrzebny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaziuk Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 - Czy zawór: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46&products_id=705 da się wyprowadzić przez laminat 0,5mm (osłona silnika) na zewnątrz (jak samochodowy wlew paliwa)? - Czy łatwo go będzie (chyba siłą woli) zamontować w osłonie silnika przy jej zakładaniu na model (no i w drugą stronę...)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
instruktor Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 ja mocuję takie zawory na kątowniku duralowym (właśnie ok 1 mm) do wręgi . W moim Kratku widać punkt na masce tam mam wlew paliwa http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4698&postdays=0&postorder=asc&highlight=skrzynka+stsrtowa&start=15 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaziuk Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Przepraszam Wszystkich, ja może dam zdjęcie samolotu: http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2235,at-6-texan-60-arf-phoenix-model Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Makieta Texana? To ma być Twój pierwszy model? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaziuk Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Drugi. Pierwszym jest http://mixmodel.esco.pl/product_info.php?products_id=927&osCsid=fea59cca5241bcc24bbb9d9d8b63113e Kiedyś latałem na uwięzi. Znaczy moje samoloty... :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 A ile masz nalotu na tym Cub-ie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaziuk Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 ja mocuję takie zawory na kątowniku duralowym (właśnie ok 1 mm) do wręgi. W moim Kratku widać punkt na masce tam mam wlew paliwahttp://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4698&postdays=0&postorder=asc&highlight=skrzynka+stsrtowa&start=15 Czyli tam u Ciebie wlew jest osadzony wgłębi, pod pokrywą silnika? A ile masz nalotu na tym Cub-ie? Zero... Ale ćwiczę na FMS. Wiem do czego zmierzasz, ale jak coś rozwalać, to niech przynajmniej wlew paliwa ma elegancki... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Koniecznie zrób zdjęcia przed oblotem,będziesz miał pamiątkę jeżeli pójdzie coś nie tak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaziuk Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Sadysta. A czy nie na tym to polega, że jak się nie wywrócisz, to się nie nauczysz? A Twoje początki jakie były? A ja się zawezmę i nie rozwalę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janusz P. Opublikowano 21 Września 2008 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2008 Wlew paliwa możesz spokojnie zrobić na osłonie laminatowej silnika i jak zastosujesz przeżroczyste przewody paliwa to nawet nie musisz sciągać wężyka z tłumika aby podczas tankowania widzieć kiedy masz pełno tylko obserwuj przy tankowaniu wężyk , który podłączony jest do tłumika i jak zobaczysz że paliwo się przedostaje przez niego to masz pełno a po odpaleniu z tłumika po prostu wyleci troszkę mieszanki, która się przedostała podczas tankowania bo przy częstym sciąganiu wężyk się niestety przełamuje no i brak ciśnienia w zbiorniku nie trudno. Wiem to bo sam tak robię i to się sprawdza w praktyce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.