Skocz do zawartości

Smok paliwa w zbiorniku.


Gość Kaziuk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Jestem już bliski płaczu, bo tego nie rozumiem.

Czy jeśli stosujemy ten zawór, to 3-króćcowy zbiornik ma sens?

A bez tego zaworu - w zbiorniku 3-króćcowym, jeśli tankujemy przez przewód tankowania, to trochę paliwa, pomimo odpowietrzania w tłumik, nie leci i tak niepotrzebnie w gaźnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie zbiorniki są 3króćcowe, niektóre mają zaślepione jedno wyjście na króciec.

Ten zawór o którym mówi Fokker ma wbudowany zaworek który przy tankowaniu odcina "drogę" do gaźnika. Mi osobiście nie podoba się cięcie przewodu do gaźnika dla tego proponowałem Ci wcześniejsze rozwiązanie to o którym pisał Milko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jeśli stosujemy ten zawór, to 3-króćcowy zbiornik ma sens?
W zbiorniku 3 rurkowym, na jeden należy najzwyczajniej założyć kawałek wężyka z zaciśniętym końcem lub srubka M3

 

A bez tego zaworu - w zbiorniku 3-króćcowym, jeśli tankujemy przez przewód tankowania, to trochę paliwa, pomimo odpowietrzania w tłumik, nie leci i tak niepotrzebnie w gaźnik?

A jeśli nawet poleci kilka kropel to co najwyżej nie będziesz przed odpaleniem zasysał. I tak napełnia się zbiornik z zamkniętą przepustnicą więc możliwość wlania się paliwa do gaźnika jest znikome.

Martwisz się problemami które przy eksploatacji silnika nie są istotne!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że martwię się na zapas... :?

Więc co będzie wygodniejsze, czystsze i mniej stresujące przy tankowaniu standardową butelką:

1) 3-króćcowy zbiornik z wężykiem od króćca tankowania wyprowadzonym na zewnątrz w sposób: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46&products_id=3591

2) 3-króćcowy zbiornik z króćcem tankowania zaślepionym, a w wężyk gaźnika wstawionym i wyprowadzonym na zewnątrz: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46&products_id=705 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Czy zawór: http://www.modelemax.pl/product_info.php?cPath=11_46&products_id=705 da się wyprowadzić przez laminat 0,5mm (osłona silnika) na zewnątrz (jak samochodowy wlew paliwa)?

- Czy łatwo go będzie (chyba siłą woli) zamontować w osłonie silnika przy jej zakładaniu na model (no i w drugą stronę...)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mocuję takie zawory na kątowniku duralowym (właśnie ok 1 mm) do wręgi. W moim Kratku widać punkt na masce tam mam wlew paliwa

http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=4698&postdays=0&postorder=asc&highlight=skrzynka+stsrtowa&start=15

Czyli tam u Ciebie wlew jest osadzony wgłębi, pod pokrywą silnika?

A ile masz nalotu na tym Cub-ie?

Zero... Ale ćwiczę na FMS.

Wiem do czego zmierzasz, ale jak coś rozwalać, to niech przynajmniej wlew paliwa ma elegancki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlew paliwa możesz spokojnie zrobić na osłonie laminatowej silnika i jak zastosujesz przeżroczyste przewody paliwa to nawet nie musisz sciągać wężyka z tłumika aby podczas tankowania widzieć kiedy masz pełno tylko obserwuj przy tankowaniu wężyk , który podłączony jest do tłumika i jak zobaczysz że paliwo się przedostaje przez niego to masz pełno a po odpaleniu z tłumika po prostu wyleci troszkę mieszanki, która się przedostała podczas tankowania bo przy częstym sciąganiu wężyk się niestety przełamuje no i brak ciśnienia w zbiorniku nie trudno. Wiem to bo sam tak robię i to się sprawdza w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.