przema436 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 Jeszcze jest fs91 ale to już chyba za dużo jak na taki model prawda? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 30 Stycznia 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 No, trochę tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przema436 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2018 To w takim razie wezmę 70 dziękuję za szybką odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przema436 Opublikowano 15 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Dzisiaj dotarł do mnie silnik ASP z HK (wczoraj zamówiłem o 12 a dzisiaj o 13 był kurier z paczka). Pytanie czy mam silnik najpierw rozkręcić aby sprawdzić czy nie ma opiłków po obróbce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 15 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Dzisiaj dotarł do mnie silnik ASP z HK (wczoraj zamówiłem o 12 a dzisiaj o 13 był kurier z paczka). Pytanie czy mam silnik najpierw rozkręcić aby sprawdzić czy nie ma opiłków po obróbce? Dobrą praktykś jest rozebranie go i przejrzenie oraz ewentualne umycie np w benzynie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przema436 Opublikowano 15 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2018 Czyli odkręcić krater i dekielek zaworów czy głowice też ściągnąć? Jak wygląda sprawa z uszczelkami? Nie są "jednorazowe"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Odkręć tylna pokrywę korpusu silnika, pokrywy zaworów, kolanko wydechu. Najpierw dokładnie obejrzyj wszystko, a jeśli chodzi o wnętrze cylindra to przez wydech wlej ewentualnie ( podkreślam ewentualni) trochę benzyny i wylej. Wszystko dokładnie osusz, powycieraj. Jeśli nie masz doświadczenia w obsłudze i składaniu silników to radziłbym nic więcej nie robić. To powinno wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przema436 Opublikowano 16 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Doswiadczenie w składaniu silników mam ale nie modelarskich A opłukać silnik zwykłą benzyna czy modelarską? Piotr jeszcze mam jedno pytanie, czy zastosowałes łoże silnika które było w zestawie z modelem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 No ale nie masz w modelarskich. Ja elektryczne też robię i choć w szkole średniej uczyłem się kilka lat elektroniki i elektromechaniki to nawet nie próbowałem sam tylko musiałem się tego nauczyć od kolegów z forów modelarskich. Za rozkładanie i składanie pierwszego spaliniaka zabrałem się po wielu konsultacjach i rozmowach z moimi kolegami posiadającymi ogromne doświadczenie. Płukaj zwykłym paliwem lub benzyną z olejem. Myślę, że to nie ma wielkiego znaczenia, choć niektórzy mówią, że benzyna może uszkodzić uszczelki, ale nie sądzę aby tak było. Najważniejsze abyś go dobrze potem wysuszył i przed złożeniem jeszcze raz dokładnie obejrzał newralgiczne miejsca. Tak zastosowałem to łoże. Na początek przyłóż je do ściany , potem ułóż jakoś silnik w odległości określonej w instrukcji ( od ściany ogniowej do ścianki piasty śmigła), zaznacz miejsca na otwory mocowania silnika. Pamiętaj, że to trzeba zrobić precyzyjnie. jeśli będzie potrzebny inny wykłon to zawsze można go skorygować na śrubach mocujących łoże podkładkami między łożem a ścianą. Nie wiem jak w twoim silniku jest szeroki korpus silnika, być może trzeba będzie w ścianie nawiercić nowe otwory...... U mnie chyba nie było takiej potrzeby, ja miałem łoże o regulowanej szerokości. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przema436 Opublikowano 16 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Dziękuję za cenne informacje. Dzisiaj zrobię przymiarke silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 16 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2018 Acha. Pamiętaj o uszczelnieniu wężyków paliwowych. na króćcach przy zbiorniku paliwa , na wlewie paliwa i króćcu obok iglicy. Wiązanie drucikiem to niezbyt dobry pomysł bo łatwo uszkodzić , nadciąć wężyk . Lepsze są tzw trytki lub odpowiednie zaciski. Poza tym wężyk musi mieć odpowiednia średnicę wewnętrzną, tak aby wchodził ciasno , najlepiej taka jak średnica wewnętrzna króćca przy iglicy. Same wężyki też trzeba sprawdzić, miałem kiedyś w jednym dziurkę niemal niezauważalną gołym okiem i zastanawiałem się jak to możliwe ze mi ciągle z wężyka kapie paliwo ...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przema436 Opublikowano 10 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2018 Mam jeszcze pytanie,jakie smiglo założyć podczas docierania? Wraz z silnikiem dostałem instrukcję i jest tam napisane,że zalecają śmiało 13x8,ale nie podczas docierania. W instrukcji silnika magnum fs80 jest jasno napisane,że podczas docierania używać śmigła 13x6. Niby magnum i Asp to ten sam produkt,i teraz nie wiem czy dac 13x6 zalecane przez magnum podczas docierania czy 13x8 zalecane przez Asp podczas normalnej eksploatacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pietka Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Akurat przy docieraniu na hamowni , moim osobistym zdaniem, skok śmigła nie ma wielkiego znaczenia. Byc może, że koledzy z forum mają inne zdanie ale ja opieram swoje na praktycznych doświadczeniach. Mniejsze obciążenie na śmigle o mniejszym skoku w praktyce nie daje zauważalnych zmian w pracy , trudno jest ocenić wpływ realny mniejszego skoku na proces docierania silnika. Uważam, że jeżeli pilnuje się dobrego smarowania ( przelanie silnika) i nie dopuszcza do przegrzania silnika, to czy na mniejszym czy większym skoku proces docierania odbędzie się prawidłowo. Wiele jest tzw. szkół docierania. Ja osobiście docieram wg instrukcji producenta, ale też zdarzało mi się docierać w locie. Mam kilkanaście różnych silników i po wielu docierkach uważam, że 4 suwy trzeba jednak docierać na ziemi, zaś dwusuwy można w locie, ale raczej te o mniejszych pojemnościach. Benzynowe docieram zawsze na ziemi. Na koniec: nawet jeśli silnik jest dotarty to pozostałe elementy jak regulacja, paliwo, dobór świecy czy poprawny montaż instalacji paliwowej muszą być zgrane jednocześnie. Inaczej nawet najlepiej dotarty silnik będzie sprawiał kłopoty. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przema436 Opublikowano 11 Marca 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Dzięki Piotr za szybką odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 11 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2018 Moi nie forumowi koledzy stosują zasadę - docierasz na takim na jakim latasz. Ja też tak robię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robert.pilot Opublikowano 12 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2018 Moi nie forumowi koledzy stosują zasadę - docierasz na takim na jakim latasz. Ja też tak robię. Popieram. Ja tak samo robię... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przema436 Opublikowano 23 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Listopada 2018 Koledzy,odświeżam temat. Myślę nad zmianą silnika zarowego na elektryczny. W instrukcji jest napisane że wystarczy 800W pytanie ile kv. Jak myślicie jaki silnik by się nadawał ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Jeśli model waży 3 kg to wystarczy wielkości 4250 o 650 obrotach /Volt i zasilanie 4S 3600 mAh . Jak chcesz mocniej to 4260 600 obrotów na Volt i zasilanie 5 S . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przema436 Opublikowano 24 Listopada 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Model wraz z silnikiem zarowym 4t i całym osprzętem bez paliwa waży ok 3600. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leszek-bart Opublikowano 24 Listopada 2018 Udostępnij Opublikowano 24 Listopada 2018 Jak 3600g to lepszy będzie 4260 i zasilanie 5S . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi