JADAR62 Opublikowano 15 Lipca 2018 Autor Opublikowano 15 Lipca 2018 Pojemnik na baterię do zasilenia odbiorów pomocniczych: Podłączenia przy silniku. Wentylatorki będą załączane termostatem. Wytłumienie podstawy napędu. Jak znajdę lepszą matę tłumiącą to wymienię.
JADAR62 Opublikowano 16 Lipca 2018 Autor Opublikowano 16 Lipca 2018 Meblowania ciąg dalszy: a tak wygląda pod napędem: jeszcze odloty od dystrybutorów i jeden odlot do armatki wodnej. Wężyki jeszcze nie dotarły, jak również jedna pompka spryskiwacza. Skończy się więc na przygotowaniach. Użyte wężyki silikonowe - 10x14, 6x10, 5x8. Kolanka 10mm, filtry wodne 10mm. 1
JADAR62 Opublikowano 17 Lipca 2018 Autor Opublikowano 17 Lipca 2018 Podłączenie odlotów do dystrybutra rufowego: i kolej na próbę wodną: przerwę w trakcie proszę przeskoczyć, bo jest ciąg dalszy Nie sprawdziłem dystrybutorów wcześniej, a to był błąd. Wydawały się wystarczająco uszczelnione fabrycznie. Będę musiał je zmodyfikować. Mam nadzieję, że drugi o-ring + gęsty smar silikonowy spełni zadanie. Do tego chińskie zaciski pękają: Echhhh, mało sukcesów dzisiaj, ale dużo nauki. Ważne, że rozdzielacze wody działają tak jak powinny. Obawiałem się, że wypływ wody nie będzie laminarny. 2
kaszalu Opublikowano 18 Lipca 2018 Opublikowano 18 Lipca 2018 Czyli ... "Płyń po jeziorach i bajorach, sław imię swego konstruktora" !!!! Reszta to "pikuś" - powoli się dopieści !!!
JADAR62 Opublikowano 18 Lipca 2018 Autor Opublikowano 18 Lipca 2018 Skoro wody nabiera, to jakie to pływanie
kaszalu Opublikowano 18 Lipca 2018 Opublikowano 18 Lipca 2018 Testy, próby stoczniowe, szkolenie załogi, drobne poprawki - normalka !!! Ale na wodzie już stoi !!!
JADAR62 Opublikowano 18 Lipca 2018 Autor Opublikowano 18 Lipca 2018 Drugi o-ring rozwiązał problem. Przecieków wody nie ma i pozostała pełna regulacja. Smar jest tylko dla konserwacji.
JADAR62 Opublikowano 19 Lipca 2018 Autor Opublikowano 19 Lipca 2018 Dziś dotarły opony na odbijacze. Średnica 33 mm czyli 825 mm. Wyglądają całkiem naturalnie oraz kluzy cumownicze.
JADAR62 Opublikowano 22 Lipca 2018 Autor Opublikowano 22 Lipca 2018 Wytyczenie linii dla osadzenia stępek przechyłowych. Użyłem laserowej poziomicy krzyżowej. 1
JADAR62 Opublikowano 24 Lipca 2018 Autor Opublikowano 24 Lipca 2018 Dzięki dobrym radom kolegów z forum wymieszałem żywicę z aerosilem i powstała cudowna, niecieknąca masa. Tą masę nałożyłem na krawędzie pokładu, przyłożyłem sklejkę, obciążyłem, aby uzyskać profil wklęsły i operacja poziomowania pokładu została zwieńczona sukcesem. Teraz pozostaje obcięcie nadmiaru żywicy. W międzyczasie przygotowania do wykonania stępek przechyłowych. Ciągle w fazie ustawiania do prawidłowego nacięcia rowków w burtach, aby w nie wsunąć stępki. Zastanawiam się z czego je wykonać. Czy PCV po wklejeniu nie będzie mi pękało jak rurki? Czy może w związku z tym lepiej z aluminium grubości 1 mm. Hm.....
JADAR62 Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 W końcu po wielu dniach przygotowań mogłem rozpocząć wykonanie stępek przechyłowych. Najpierw wykonałem podstawę opartą na klinach, aby właściwie ustawić wysokość dziobu i rufy. Pomogło to w równym nacięcu poszycia. Potem szablon z PCV oraz właściwy profil z aluminium 2 mm. Teraz pozostaje wkleić obie strony. a tak wygląda od środka 1
Gość RomanX Opublikowano 25 Lipca 2018 Opublikowano 25 Lipca 2018 aż mi się gorąco zrobiło jak przeciąłeś kadłub nie można było wyciąć tych stępek z alu zostawiając takie wypusty jak na żółto zaznaczyłem i w kadłubie tylko wywiertać otwory i wsunąć ?
JADAR62 Opublikowano 25 Lipca 2018 Autor Opublikowano 25 Lipca 2018 Można było, ale tak jak zrobiłem wydało mi się i łatwiej i solidniej. Przecięte jest poszycie. Wręgi zostały w większości nietknięte. Samo dopasowanie takiego profilu nie byłoby dla mnie łatwe. A przy grubości 2 mm robić jeszcze wypusty, hm....
Gość RomanX Opublikowano 26 Lipca 2018 Opublikowano 26 Lipca 2018 czy łatwiej to nie wiem, ja zamiast lasera użyłbym cyrkla. a czy teraz aluminium nie będzie reagowało na zmiany temperatury powietrza i wody ? tam wzdłuż mogą powstawać ciągle pęknięcia i przecieki. oby to nie był titanic
JADAR62 Opublikowano 26 Lipca 2018 Autor Opublikowano 26 Lipca 2018 Żywica znakomicie zrekompensuje zmianę długości wstawki aluminiowej. Bez obaw - najpierw będą próby na płytkich akwenach pod pełną kontrolą.
skipper Opublikowano 26 Lipca 2018 Opublikowano 26 Lipca 2018 Darku, jeżeli jeszcze nie wkleiłeś tych elementów w szczeliny, rozważ ponowne wykonanie ich z dobrej sklejki wodoodpornej, może nawet sklejonych kilku warstw np. 1 mm do odpowiedniej grubości stępki. Prawie na pewno sklejka będzie wodooporna jezeli spoina pomiędzy warstwami będzie ciemnobrązowa. Na koniec cieniutki laminat epoksydowy, klejenie oczywiście też na epoksyd. Wtedy uzyskasz w miarę jednorodna konstrukcję poszycia modelu. Klejenie z kilku warstw ułatwi uzyskanie prostej, bardziej odpornej na wyboczenia stepki.
JADAR62 Opublikowano 26 Lipca 2018 Autor Opublikowano 26 Lipca 2018 Już wkleiłem :D Wklejanie stępek przechyłowych: Pobliskiej drukarni 3D dzięki uprzejmości profesjonalistów, zostały wycięte laserem kraty kingstonów. Zapewne jeszcze skorzystam z możliwości plotera.
Rekomendowane odpowiedzi