JADAR62 Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 Model zainsporował mnie w dniu ukazania się planów modelarskich Nr 76. Dla mnie do dziś po prostu piękny projekt kadłuba i nadbudówki. Jako nastolatek zacząłem planować i .... rozpocząłem jego budowę. Niestety szybko priorytetem stały się inne czynności i obowiązki. Teraz, po latach postanowiłem wrócić do budowy, choć czasu wcale nie mam więcej. Planuję zbudować model zdalnie sterowany. Nie spodziewam się, że będzie to idealna redukcja, ale coś mocno zbliżonego. Chodzi dla mnie głównie o miłe spędzenie części wolnego czasu. Model ma mieć dużo elementów zdalnie sterowanych. A jak wyjdzie okaże się z czasem. Dużo czerpię z blogu Pana Cezarego, który zbudował bardzo piękny model, tak, że jestem pod wrażeniem. Dobry wzór do naśladowania . Czasami coś wrzucę na forum, aby podzielić się tym co już zbudowałem. Czasami o coś zapytam i może znajdę wsparcie. Na pewno będę potrzebował kogoś do rozrysowania instalacji elektrycznej, bo sam nie dam rady. Poprzedni model budowałem 40 lat (może w nowym wątku się podzielę, ale to inna bajka), więc i tym razem nie liczcie na szybkie ukończenie i częste relacje. Poniżej na zdjęciach: 1. Plany Modelarskie z 1976 roku 2. Kondycja kadłuba listewkowego opartego na wręgach po 40 latach - całkiem nieźle się zachował biorąc pod uwagę, że przeleżał w piwnicy i nikt o niego nie dbał. Nawet się nie zwichrował. Może trochę kornikom zasmakował. Potrzeba jeszcze powycinać wręgi i wyżłobić rufę. 3. Kadłub po nałożeniu kolejnej warstwy szpachli epoksydowej Bosman 1 i w trakcie przygotowania do laminowania 4. Wał napędowy 6 mm ze śrubą Raboesch M5 120 mm (powinna być 124 mm) i sprzęgłem JUMBO 6 mm, schemat i po zbudowaniu. 5. Napęd będzie stanowił silnik TYTAN 775 od Traxxas Summit 1:10 i przekładnia od Traxxas e-revo 1:10. Gdy obroty śruby okażą się niewłaściwe zmienię przełożenie poprzez założenie innej pary kół zębatych. Teraz są 18T i 65T. Póki co nie sprawdzałem jakie są obroty. Mocy nie powinno zabraknąć. 6. Zasilanie 2 pary 2 x LiPo 7,4V 7600 mAh poprzez regulator obrotów Traxxas EVX-2. Pozostałe odbiory będą zasilane z oddzielnego akumulatora żelowego 12V małej pojemności. 6. Aparatura CARSON 14CH, ale może w przyszłości ulegnie zmianie na FUTABA FX z racji na większą liczbę dostępnych kanałów Mam również skompletowaną większość wyposażenia elektrycznego i materiałów. Więc do dzieła Detale skompletuję głównie w necie. Zdjęcia ciąg dalszy. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 Życzę powodzenia w budowie tego pięknego holownika. Wagą konstrukcji nie musisz się przejmować - model ma bardzo dużą wyporność. Pozdrawiam i zasiadam na widowni w pierwszym rzędzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebka34 Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 O kurde piękna śruba ,jak i cały model powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
mike217 Posted January 2, 2018 Share Posted January 2, 2018 Fajny wał ale ta smarownica mogła by być lutowana srebrem a nie klejona.. Powodzenia w budowie Link to comment Share on other sites More sharing options...
JADAR62 Posted January 2, 2018 Author Share Posted January 2, 2018 Podszlufuję i będzie dobrze . Nie bawiłem się w luty, jako, że będzie to i tak niewidoczne. Rurka weszła tak pasownie, że nawet klej nie był potrzebny. Mała wskazówka. Firma RABOESCH nazywa śruby odwrotnie - lewa to kiedyś prawa, a prawa to kiedyś lewa, mimo, że w ofercie sklepu jest wszystko poprawnie. Stąd po zamówieniu prawej otrzymałem lewą (zdjęcie poniżej). Problemem jest, że nawet śruba prawa ma prawy gwint zamiast lewego. Będę musiał zamocować na klej do gwintów, aby śruby nie zgubić. Może być potem tylko trudno rozmontować. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mjs Posted January 3, 2018 Share Posted January 3, 2018 Ciekawa oferta pojawiła się w sieci, kadłub z laminatu, może by pasował? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JADAR62 Posted January 3, 2018 Author Share Posted January 3, 2018 Chyba pomyliłeś temat z działem - Giełda -. Polecam. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JADAR62 Posted January 7, 2018 Author Share Posted January 7, 2018 Aktualnie nie mam możliwości zająć się budową fizyczną modelu, ale to nie znaczy, że można nic nie robić. Zabrałem się za najtrudniejszy dla mnie element - podłączenia elektryczne. Poniżej załączam kilka schematów i nie wiem co odpowiedniego wstawić w miejsce ?????. Silniki to małej mocy mikro silniczki, do napędu radaru, kabestanu itp. Bardzo proszę o pomoc i z góry dziękuje. Wcześniej zaproponowany OPTO SP 06 spełni swoją rolę, ale nie wiem czy też w tym przypadku gdy, ma być realizowane przez jeden kanał, ale przełącznik jest trzy pozycyjny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JADAR62 Posted January 8, 2018 Author Share Posted January 8, 2018 Zastosuję: 1 - regulator obrotów nawrotny 2 - regulator obrotów nawrotny 3 - Carson switch 2CH lub 4CH 4 - Carson switch 2CH lub 4CH Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebka34 Posted January 8, 2018 Share Posted January 8, 2018 A jaki to jest regulator obrotów nawrotny? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pawel4090 Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Sebka, na pewno wiesz koledze zapewne chodziło o regulator dwukierunkowy. Ty zgrywusie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kaczma2 Posted January 9, 2018 Share Posted January 9, 2018 Coś te schematy mało szczegółowe. Słabo opisane. Co to na niebiesko i dlaczego stałe obroty silnika skoro mają się zmieniać. Do zasilania odbiornika dać 5V (4x aku 1,2V) lub 4xAA alkaliczne, żeby nie przekroczyć 6V. Diody nie wszędzie się nadają bo świecą do przodu a lampy pozycyjne potrzebują świecenia na boki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JADAR62 Posted January 14, 2018 Author Share Posted January 14, 2018 Powyższe schematy są stworzone do rozważań teoretycznych. Stałe obroty silnika będą np, do napędu windy kotwicznej, kabestanu, obrotu armatki, szperacza, itp. W tym przypadku zastosuję regulator dwukierunkowy. Silnik z przekładnią ma na wyjściu 30 obrotów, więc regulacja nie jest potrzebna. Zmienne obroty do napędu pomp wodnych i podzespołów wytwornicy dymu. Te regulatory będą jednokierunkowe. Ten led świeci dookoła. http://www.quartel.nl/webshop/productdetails.php?id=RO1673 Poniźej elementy jakie planuję zastosować: Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebka34 Posted January 14, 2018 Share Posted January 14, 2018 Skąd taki pomysł by nie dawać na jednostkę napędową zmiany regulacji prędkości. Będzie ciężko pływać. Tzn. podejście do portu wyjście z portu , manewry prezentacja sprzętu. . Brakuje Ci potencjometrów w apce ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
JADAR62 Posted January 14, 2018 Author Share Posted January 14, 2018 Na napęd główny jest EVX-2 - i będą oczywiście zmienne obroty. Tylko do urządzeń pomocniczych (jak wyżej) nie będzie regulacji. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JADAR62 Posted January 14, 2018 Author Share Posted January 14, 2018 Nie ma w tym opisie mowy o napędzie głównym. Ale dobrze, że już wszystko się wyjaśniło. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JADAR62 Posted February 11, 2018 Author Share Posted February 11, 2018 Kilka zdjęć elementów pokładu w trakcie budowy. Materiał PCV twarde i miękki. Bulaje i tratwy zakupione. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Senior Posted February 12, 2018 Share Posted February 12, 2018 Zapowiada się piękny model Atlasa II - powodzenia w dalszej budowie. Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
JADAR62 Posted February 18, 2018 Author Share Posted February 18, 2018 Kolejne elementy Drzwi do pomieszczenia CO2 Elementy pokładowe i ich zamknięcia Pojemnik na akumulatory Odpowietrzenia pokładowe - potrzebnych 17 sztuk KAdłub z wyciętymi wręgami. Oj nie było łatwo. Kotwice Koła ratunkowe Ustalanie pochwy dla wału śrubowego. Ściągacz do mocowania odbijacza dziobowego i rufowego Wiadra Szakle Dzwon Bloczki Koło sterowe Link to comment Share on other sites More sharing options...
sebka34 Posted February 18, 2018 Share Posted February 18, 2018 Gdzie wychaczyłeś takie kotwicę ? ja do swojego wycieczkowca szukam już jakiś czas i nie znalazłem. W modelmastają ale one są za małe dla mnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts