Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Trochę czasu upłynęło zanim wszystkie wsporniki trafiły na swoje miejsce. Bez pomalowanych zaworów nie dało się tego zrobić wcześniej.
post-20773-0-76321700-1549575833_thumb.jpg

post-20773-0-30163600-1549575840_thumb.jpg

post-20773-0-82053700-1549575844_thumb.jpg

 

Jak wspominałem wcześniej kolega Adam zobowiązał się wykonać nadbudówkę. I oto dziś dotarła paczka. Ale niespodzianka :D :D :D .

post-20773-0-46750900-1549575930_thumb.jpg

 

Przyznam, że na mnie robi to piorunujące wrażenie. Pełen szacunek dla jego pracy i jeszcze raz wielkie dzięki. Ech te nowe technologie i umiejętność ich wykorzystania w praktyce.

Opublikowano

Nie jestem co prawda modelarzem szkutniczym ale zaglądam tu od jakiegoś czasu z przyjemnością popatrzeć na postępy prac i powstające cudo.

Taka mnie dziś refleksja naszła, że będę nieco zawiedziony, jeśli na końcu nie zrobi Pan dla załogi miniaturowych schabowych z kapustą i ziemniakami na talerzach w pomieszczeniu załogi  :D

Opublikowano

Nie jestem wirtuozem kucharskim. Przeglądając inne relacje z budów, mógłbym łatwo wskazać modelarzy, którzy byli by w stanie wykonać nie tylko schabowego. Muszę niestety kolegę zawieść. Nie będzie wnętrza z mebelkami, gdyż będzie ono wypełnione elementami automatyki. Zapraszam na dalsze śledzenie wątku.

Opublikowano

Mechanizm obrotu i ruchu pionowego armatki wodnej...

 

zębatka od obrotu wieży w czołgu zabawkowym, silnik 42 rpm do obrotu wieży i 15 rpm do ruchu armatki w pionie
post-20773-0-22043500-1549833543_thumb.jpg

 

użyte główne materiały...

post-20773-0-09811700-1549833628_thumb.jpg

 

dobrałem tak średnice, aby jedna rurka w drugą wchodziła z właściwym luzem. Średnicę wewnętrzną wyznaczała średnica wężyka.

post-20773-0-42373400-1549833639_thumb.jpg

 

naciąłem rurkę wzdłuż, aby w wyciętym kanaliku poprowadzić cięgno ruchu armatki

post-20773-0-50849000-1549833722_thumb.jpg

 

jako cięgno użyłem drut 0,5 mm

post-20773-0-73720300-1549833773_thumb.jpg

 

na wiertarce wyciąłem dyski mocujące zębatkę

post-20773-0-55983800-1549833800_thumb.jpg

post-20773-0-19971900-1549833837_thumb.jpg

post-20773-0-40552000-1549833843_thumb.jpg

 

i tak wygląda po zmontowaniu. Główne elementy są rozbieralne...

post-20773-0-80264800-1549833853_thumb.jpg

 

teraz podstawa silnika ruchu armatki w pionie

post-20773-0-29443700-1549833880_thumb.jpg

 

i już na miejscu

post-20773-0-68786300-1549833902_thumb.jpg

 

wykonałem coś w rodzaju łożyska oporowego, które zapobiegnie opadaniu całości, a jednocześnie pozwoli na płynny obrót i rozebranie w razie potrzeby.

post-20773-0-85502000-1549833927_thumb.jpg

 

dołożyłem ograniczniki, które zapobiegają wahliwości dużej zębatki

post-20773-0-91507100-1549833985_thumb.jpg

post-20773-0-68168200-1549833995_thumb.jpg

 

obydwa silniki na miejscu  Obrót sprawdzony w działaniu

post-20773-0-34099800-1549834063_thumb.jpg

post-20773-0-65492700-1549834080_thumb.jpg

 

teraz muszę wykonać ogranicznik obrotu, aby sikawka nie lała wody na kominy i radar :)

ruch armatki w pionie, jeszcze nie mam do końca rozpracowany. Ale wyjdzie "w praniu".

 

Póki co wziąłem się za armatkę wodną. Dopiero po trzecim podejściu udało mi się zrobić poprawnie.

post-20773-0-53885600-1549834345_thumb.jpg

post-20773-0-64173500-1549834352_thumb.jpg

post-20773-0-59057900-1549834362_thumb.jpg

 

 

 

Opublikowano

Dzień minął i wymyśliłem taką kinetykę armatki...

post-20773-0-26549100-1549922751_thumb.jpg

post-20773-0-10272800-1549922755_thumb.jpg

 

teraz pozostaje dopracowanie szczegółów.

 

...no i do dzieła...

post-20773-0-37828900-1549922771_thumb.jpg

post-20773-0-67987000-1549922777_thumb.jpg

 

teraz flansze...

post-20773-0-84964200-1549922810_thumb.jpg

post-20773-0-55217400-1549922818_thumb.jpg

 

i imitacje śrubek 1mm

post-20773-0-17542600-1549922840_thumb.jpg

 

przymiarka przed dalszą obróbką

post-20773-0-80205000-1549922859_thumb.jpg

Opublikowano

tą rurkę do armatki na zgięciu wpuściłbym w sprężynkę 

bo z czasem rurka się odkształci i armatka będzie opadała w dół

i samo cięgno nie uniesie jej w górę, chyba że to jest sztywny drut

Opublikowano

Ja też w moim ulepowatym Atlasie mam aktywną armatkę wodną .Do wytworzenia prądu wody używam pompki spryskiwacza od firmy VDO, ( jest producentem elektrotechniki samochodowej ) . Jest to pompka zębata i wytwarza dość duże ciśnienie . Ogranicznik aby nie pryskała po kominach i radarze , owszem. U mnie jest armatka nastawiona na stałe , ale jak jest koniec pracy - pryskania wody to wiadomo strumień gaśnie i  nie da się uniknąć aby woda nie zmoczyła nadbudówki i pokładu.Tak bynajmniej mam ja .

Opublikowano

No gdzieś ta ostatnia kropla musi spaść :).

Ja też mam zastosowane pompki od spryskiwaczy. Próby z innymi pompkami się nie powiodły. Nie wiem jakiej firmy jest pompka, ale używana w VW i BMW i daje rade bardzo dobrze. Wcześniej jest w relacji załączony film.

Opublikowano

Po wielu próbach wyeliminowałem druciane cięgno. Ruch działka nie chciał działać płynnie, a drut, psuł całość wizualnie. Sam wężyk wewnątrz rurki porusza działkiem wystarczająco dobrze i powiem nawet, że właściwie. Zrobiłem nawet próby wodne i strumień przepływającej wody nie działa prostująco na wężyk. Nie ma widocznego oddziaływania. Ponieważ wszystko będzie rozbieralne, gdyby zaszła potrzeba to wężyk można wymienić, choć nie sądzę, aby od takiego ruchu uległ zużyciu. Na zdjęciach jest przedstawiony próbny model dla pokazania kinetyki, więc proszę nie patrzeć na jakość wykonania.

post-20773-0-97796900-1550096326_thumb.jpg

Opublikowano

Najprostszą z możliwych metod (szybowiec) skopiowałem rzut nadbudówki dla właściwego ustawienia wydruków.
post-20773-0-85393000-1550355838_thumb.jpg

 

i sklejanie...

post-20773-0-92890800-1550355849_thumb.jpg

post-20773-0-09135000-1550355855_thumb.jpg

post-20773-0-30530400-1550355859_thumb.jpg

post-20773-0-85210500-1550355863_thumb.jpg

 

 

Opublikowano

poziomowanie nadbudówki...

post-20773-0-56401400-1550431441_thumb.jpg

post-20773-0-17604600-1550431449_thumb.jpg

 

trasowanie nadmiaru do odcięcia...

post-20773-0-81355300-1550431456_thumb.jpg

post-20773-0-67207900-1550431479_thumb.jpg

 

i już odcięte. Jedną z wad PLA jest w zaszadzie brak możliwości obróbki mechanicznej. Materiał można łatwo przegrzać i koniec cięcia czy szlifowania. Pozostaje obróbka ręczna. Wtedy materiał jest przyjemny w obróbce, choć nie łatwy i jest wystarczająco twardy i sztywny.

post-20773-0-60782200-1550431494_thumb.jpg

 

dokładne pasowanie nadbudówki do wyoblenia pokładu za pomocą papieru ściernego nałożonego na pokład

post-20773-0-30491600-1550432076_thumb.jpg

 

po wywierceniu otworów na bulaje kabin podpokładowych..

post-20773-0-36097800-1550431780_thumb.jpg

 

Do wstępnego wygładzenia powierzchni użyłem specjalnej żywicy do tego celu..

post-20773-0-57802700-1550431818_thumb.jpg

 

I już po malowaniu.

post-20773-0-19506100-1550431858_thumb.jpg

post-20773-0-18336800-1550431864_thumb.jpg

Na te 3 elementy zużyłem połowę zawartości opakowania.

 

czas żelowania 15-20 minut w płaskim naczyniu. Czas całkowitego utwardzania do 3h (wg instrukcji).

 

  • Lubię to 1
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.