JADAR62 Opublikowano 7 Lutego 2019 Autor Opublikowano 7 Lutego 2019 Połysk wymaga dużo więcej pracy, i nie powiem, że często by się przydał mat. Dzięki Szanownym kolegom za dobre słowa. .
JADAR62 Opublikowano 7 Lutego 2019 Autor Opublikowano 7 Lutego 2019 Trochę czasu upłynęło zanim wszystkie wsporniki trafiły na swoje miejsce. Bez pomalowanych zaworów nie dało się tego zrobić wcześniej. Jak wspominałem wcześniej kolega Adam zobowiązał się wykonać nadbudówkę. I oto dziś dotarła paczka. Ale niespodzianka :D . Przyznam, że na mnie robi to piorunujące wrażenie. Pełen szacunek dla jego pracy i jeszcze raz wielkie dzięki. Ech te nowe technologie i umiejętność ich wykorzystania w praktyce.
JADAR62 Opublikowano 9 Lutego 2019 Autor Opublikowano 9 Lutego 2019 poziome wzmocnienia pomiędzy wspornikami...
Chuck Yeager Opublikowano 9 Lutego 2019 Opublikowano 9 Lutego 2019 Nie jestem co prawda modelarzem szkutniczym ale zaglądam tu od jakiegoś czasu z przyjemnością popatrzeć na postępy prac i powstające cudo. Taka mnie dziś refleksja naszła, że będę nieco zawiedziony, jeśli na końcu nie zrobi Pan dla załogi miniaturowych schabowych z kapustą i ziemniakami na talerzach w pomieszczeniu załogi
JADAR62 Opublikowano 10 Lutego 2019 Autor Opublikowano 10 Lutego 2019 Nie jestem wirtuozem kucharskim. Przeglądając inne relacje z budów, mógłbym łatwo wskazać modelarzy, którzy byli by w stanie wykonać nie tylko schabowego. Muszę niestety kolegę zawieść. Nie będzie wnętrza z mebelkami, gdyż będzie ono wypełnione elementami automatyki. Zapraszam na dalsze śledzenie wątku.
JADAR62 Opublikowano 10 Lutego 2019 Autor Opublikowano 10 Lutego 2019 Mechanizm obrotu i ruchu pionowego armatki wodnej... zębatka od obrotu wieży w czołgu zabawkowym, silnik 42 rpm do obrotu wieży i 15 rpm do ruchu armatki w pionie użyte główne materiały... dobrałem tak średnice, aby jedna rurka w drugą wchodziła z właściwym luzem. Średnicę wewnętrzną wyznaczała średnica wężyka. naciąłem rurkę wzdłuż, aby w wyciętym kanaliku poprowadzić cięgno ruchu armatki jako cięgno użyłem drut 0,5 mm na wiertarce wyciąłem dyski mocujące zębatkę i tak wygląda po zmontowaniu. Główne elementy są rozbieralne... teraz podstawa silnika ruchu armatki w pionie i już na miejscu wykonałem coś w rodzaju łożyska oporowego, które zapobiegnie opadaniu całości, a jednocześnie pozwoli na płynny obrót i rozebranie w razie potrzeby. dołożyłem ograniczniki, które zapobiegają wahliwości dużej zębatki obydwa silniki na miejscu Obrót sprawdzony w działaniu teraz muszę wykonać ogranicznik obrotu, aby sikawka nie lała wody na kominy i radar ruch armatki w pionie, jeszcze nie mam do końca rozpracowany. Ale wyjdzie "w praniu". Póki co wziąłem się za armatkę wodną. Dopiero po trzecim podejściu udało mi się zrobić poprawnie.
JADAR62 Opublikowano 11 Lutego 2019 Autor Opublikowano 11 Lutego 2019 Dzień minął i wymyśliłem taką kinetykę armatki... teraz pozostaje dopracowanie szczegółów. ...no i do dzieła... teraz flansze... i imitacje śrubek 1mm przymiarka przed dalszą obróbką
J-23 Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 tą rurkę do armatki na zgięciu wpuściłbym w sprężynkę bo z czasem rurka się odkształci i armatka będzie opadała w dół i samo cięgno nie uniesie jej w górę, chyba że to jest sztywny drut
JADAR62 Opublikowano 12 Lutego 2019 Autor Opublikowano 12 Lutego 2019 Trafna uwaga. Drut jest sprężynowy, a wężyk silikonowy,
cezar65 Opublikowano 12 Lutego 2019 Opublikowano 12 Lutego 2019 Ja też w moim ulepowatym Atlasie mam aktywną armatkę wodną .Do wytworzenia prądu wody używam pompki spryskiwacza od firmy VDO, ( jest producentem elektrotechniki samochodowej ) . Jest to pompka zębata i wytwarza dość duże ciśnienie . Ogranicznik aby nie pryskała po kominach i radarze , owszem. U mnie jest armatka nastawiona na stałe , ale jak jest koniec pracy - pryskania wody to wiadomo strumień gaśnie i nie da się uniknąć aby woda nie zmoczyła nadbudówki i pokładu.Tak bynajmniej mam ja .
JADAR62 Opublikowano 12 Lutego 2019 Autor Opublikowano 12 Lutego 2019 No gdzieś ta ostatnia kropla musi spaść . Ja też mam zastosowane pompki od spryskiwaczy. Próby z innymi pompkami się nie powiodły. Nie wiem jakiej firmy jest pompka, ale używana w VW i BMW i daje rade bardzo dobrze. Wcześniej jest w relacji załączony film.
JADAR62 Opublikowano 12 Lutego 2019 Autor Opublikowano 12 Lutego 2019 Jednak będzie zmiana koncepcji ruchu działka w pionie. Napęd za pomocą drutu nie chce działać tak jak planowałem.
JADAR62 Opublikowano 13 Lutego 2019 Autor Opublikowano 13 Lutego 2019 Po wielu próbach wyeliminowałem druciane cięgno. Ruch działka nie chciał działać płynnie, a drut, psuł całość wizualnie. Sam wężyk wewnątrz rurki porusza działkiem wystarczająco dobrze i powiem nawet, że właściwie. Zrobiłem nawet próby wodne i strumień przepływającej wody nie działa prostująco na wężyk. Nie ma widocznego oddziaływania. Ponieważ wszystko będzie rozbieralne, gdyby zaszła potrzeba to wężyk można wymienić, choć nie sądzę, aby od takiego ruchu uległ zużyciu. Na zdjęciach jest przedstawiony próbny model dla pokazania kinetyki, więc proszę nie patrzeć na jakość wykonania.
JADAR62 Opublikowano 14 Lutego 2019 Autor Opublikowano 14 Lutego 2019 Zaopatrzyłem się w mini wiertła.... bardzo trafiony zakup dzięki podpowiedzi na forum drut 1,5 mm
JADAR62 Opublikowano 15 Lutego 2019 Autor Opublikowano 15 Lutego 2019 ze względu na podłączoną wodę, konstrukcja armatki trochę się różni od oryginału. Ale to wiecie tylko Wy i ja.
BartekSta Opublikowano 15 Lutego 2019 Opublikowano 15 Lutego 2019 Nikomu nie powiemy;) Wysłane z mojego HTC U11 przy użyciu Tapatalka
JADAR62 Opublikowano 16 Lutego 2019 Autor Opublikowano 16 Lutego 2019 Najprostszą z możliwych metod (szybowiec) skopiowałem rzut nadbudówki dla właściwego ustawienia wydruków. i sklejanie...
JADAR62 Opublikowano 17 Lutego 2019 Autor Opublikowano 17 Lutego 2019 poziomowanie nadbudówki... trasowanie nadmiaru do odcięcia... i już odcięte. Jedną z wad PLA jest w zaszadzie brak możliwości obróbki mechanicznej. Materiał można łatwo przegrzać i koniec cięcia czy szlifowania. Pozostaje obróbka ręczna. Wtedy materiał jest przyjemny w obróbce, choć nie łatwy i jest wystarczająco twardy i sztywny. dokładne pasowanie nadbudówki do wyoblenia pokładu za pomocą papieru ściernego nałożonego na pokład po wywierceniu otworów na bulaje kabin podpokładowych.. Do wstępnego wygładzenia powierzchni użyłem specjalnej żywicy do tego celu.. I już po malowaniu. Na te 3 elementy zużyłem połowę zawartości opakowania. czas żelowania 15-20 minut w płaskim naczyniu. Czas całkowitego utwardzania do 3h (wg instrukcji). 1
Rekomendowane odpowiedzi