maxiiii Opublikowano 29 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 29 Stycznia 2018 Nawet nie wiem czy jest sklejona czy nie:) Zamówiłem 4S Ograniczenie prądowe na max 80A zrobię na aparaturze. Chyba, że nie będzie potrzebne bo to zależne jest od śruby i obrotów a obroty mogą dojśc bez obciążenia do ok 35tyś. Waga pakietu to 840g. Na czysto raczej się nie uda bo samo wklejenie wału to sporo bałaganu. Z tą żywicą to mnie zaskoczyłeś poliestrowa się nie nadaje?
sebka34 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Na tych obrotach nie popływasz takim modelem coś mi się zdaje 16800obr/min. Jak założysz za mały wiatrak nie ruszysz z miejsca jak za duży nie dowrzysz łódki. Leżał mi silnik i się walał więc postanowiłem wmontować go w łódkę pierwsze pływanie za mała śruba mielił wodę w miejscu , zmiany śruby na większą 32,5 i dopiero zaczął pływać lecz z prawą butrą pod wodą, jak go doważyłem w końcu to w każdym zakręcie wywrotka. Moim zdaniem takie obroty to do półzanużeniowej śruby . Ale niech wypowiedzą się bardziej doświadczeni Mam silnik co prawda spalinowy o mocy ok 1kM, sruba fi 35 kręci sie ok 20000 RPM.waga modelu ok 3000G. Moze to cos pomoże.Paliwa 600G Grzegorz a jak zmierzyłeś obroty ??? 2
mike217 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Ej ej, silnik 4300 obrotów napięcie średnie 3,65 razy 4 ogniwa razy Twoje 4300 !!! Brniesz w złym kierunku całkowicie. Napęd do takiego kadłuba to 1000 obrotów, zasilane 6 celami. Śruba 32-31 może 33? Metalowa dwu łopatowa. Nie sugeruj się też masą modelu, to musi troszkę ważyć bo się szybko okaże że na byle fali odleci. To mniej więcej są obroty rzędu 65 tyś jakie sobie założyłeś.. Twój silnik, regulator i wał jaki byś nie miał wydadzą tylko jęk i tyle.. 3
Grzesiek Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Nawet nie wiem czy jest sklejona czy nie:) Zamówiłem 4S Ograniczenie prądowe na max 80A zrobię na aparaturze. Chyba, że nie będzie potrzebne bo to zależne jest od śruby i obrotów a obroty mogą dojśc bez obciążenia do ok 35tyś. Waga pakietu to 840g. Na czysto raczej się nie uda bo samo wklejenie wału to sporo bałaganu. Z tą żywicą to mnie zaskoczyłeś poliestrowa się nie nadaje? Kadlub jest nie sklejony to ten z fotek gora fiolet dól zolty,on jest z epoxydu i poliester sie nie klei odwrotnie mozna.na pw masz tel.jak cos to dzwon 1
kaszalu Opublikowano 29 Stycznia 2018 Opublikowano 29 Stycznia 2018 Tak sobie czytam dyskusję w tym temacie i nasuwają mi się takie refleksje .... Marek - jak to mówią " jak spadać to z dużego konia" , ale nie lepiej na początek zrobić coś mniejszego i sprawdzonego dla zdobycia doświadczeń ? Duże moce , wysokie obroty, wielkie szybkości - i w budowie i w pływaniu na moje wróżą Tobie raczej kłopoty zamiast fajnej zabawy i zadowolenia . Ale to wynika z moich doświadczeń a Ty sam podejmiesz decyzję ! Pozdrowienia i powodzenia ! 1
maxiiii Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2018 Michał coś mi tu nie pasuje w twoich wyliczeniach. Nie mogę znaleźć silnika 6s i 1000kv . Na filmach i w opisach budowy używa się inrunerów) Możesz podać linka do silnika spełniającego twoje warunki? W większości opisów zalecają obroty ok 3000 do spokojnego pływania a prawie 4 000 jako zawodnicze. I tak 2S to 7x 4300 - 30000 obrotów czyli spokojne pływanie 3S to 11 x 4300 - 47 000 obrotów - krzywą gazu ograniczamy o 20% mamy obroty zawodnicze. Silnik i bateryjka nie pracują na swoich maksymalnych parametrach więc nie dostają tak w d...... Teraz 4S 14 x 4300 - 60 000obrotów - znowu krzywą ograniczamy o 35% mamy 39 000. Też pasuje. Jak wiadomo moment obrotowy w silniku elektrycznym jest największy w zakresie 60 - 80 procent obrotów maksymalnych. Czyli teoretycznie wszystko pasuje. Tak na oko propozycja Grześka bardziej trzyma się kupy. Być może moje obliczenia teoretyczne w praktyce można obić o stół praktyka jest praktyką i już sam nie wiem kto ma rację Andrzej tak chciałem zrobić ale ..............
Grzesiek Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 A ja powiem tak,ile ludzi tyle zdań,to samo mialem jak budowalem pierwszy slizg spalinowy.Nikogo nie sluchalem tylko budowalem,i co model plywal wzorowo.Wiec Ty tez tak zrob i bedzie ok.I najwazniejsze nie zniechecaj sie przypadkiem po takich rozbieznych zapisach .Ty budujesz i to ty bedziesz mial satysfakcje z plywania a nie forum.
mike217 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Napęd takiej wielkości modelu kolegi z Torunia, silnik 1720 obrotów zasilanie 6 cel lipo śruba 30mm. Obroty masz w granicach 37-38 tyś i jest to model na zawody z którym prawdopodobnie laik rady sobie nie da i utopi szybko. Rób jak uważasz. Pływanie po wodzie szybkim modelem to ciągła praca gazem, tego nie ma w lataniu.
Grzesiek Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Michal a czy przypadkiem to nie to samo ,nizsze obroty silnika kV a wyzsze napiecie, co wyzsze obroty kV a nizsze napiecie?np. 4000x7.2=28800 1300x22=28600
maxiiii Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2018 Jestem podobnego zdania. Ale chyba ważne są obroty maksymalne. A w tym jesteście zgodni ok 38 tyś. Nie wiem czy sprawia różnicę sposób ich uzyskania. Wiadomo, że większe S to mniejszy prąd przy takich samych watach. Co za tym idzie instalacja elektryczna jest prostsza w budowie i wymaga mniejszej średnicy przewodów. Ale z drugiej strony mniejsze kv to większa skuteczność. Masz babo placek, co wybrać Michał jaki masz silnik w swojej łódce?
mike217 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 W której? Oczywiście że warto uzyskać obroty z wyższego napięcia i mniejszych obrotów. Z tym, że kolega planuje silnik wysoko obrotowy i duże napięcie i ograniczanie gazu. To nie tędy droga. Jest jeszcze kwestia doboru śruby bo można 38 tyś kręcić śrubę 30 a można i bardziej sprawną 33 np. Tylko co się będzie działo z prądem.. Większy gabarytowo silnik zawsze będzie lepszy niż mały i kręcony nie wiadomo jak.. Moje modele nie są tajemnicą nawet te na zawody. W tej chwili mam kilka modeli na chodzie i podam Ci silniki i obroty i zasilanie i śruby. Może Wyciagniesz jakieś wnioski dla siebie Mono 1- Silnik Lehner 1920 -4400kV- zasilanie 2S- śruba 38mm Mono 2 Silnik Lehner 1940- 1900kv- zasilanie 4S- śruba 45mm Mono 2 Silnik Lehner 1940- 2200kv- zasilanie 4S - śruba 43mm Mono 2 Silnik TP power -4400kv- zasilanie 4S- śruba 40mm Model do zabawy Seaducer Silnik TP power- 750kv- zasilanie 12S- śruba 53mm Model do zabawy Delta Force- Silnik TP Power -1000kv- Zasilanie 8S- śruba 54mm Model w budowie silnik Gool RC -1000kv-zasilanie 8S- planowana śruba 45mm Ciekawostka mój model z przed 10 lat- 4 miejsce na MŚ w mono 2- Silnik Feigao 12L- obroty 2000- śruba 42 plastikowa Graupner- zasilanie 12xNiMH Vapex 4600. ( był szybki nawet na dzisiejsze warunki) 1
maxiiii Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2018 Nie ma problemu ze zmianą silnika - będą dwa. Jak widać cel jest taki sam tylko droga do jego osiągnięcia budzi kontrowersje:) Michał przy założeniu że bateryjka ma 4S i obroty maksymalne 38 000 silnik powinien mieć 2600kv. Dobrze to policzyłem? Mam za dużo bateryjek 4S i nie chcę wchodzić w 6S. Jaka powinna być zastosowana śruba przy mocy 800, 1000 i 1200W.?
mike217 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Na 4S 2600 to moim zdaniem granica, będzie jadło prąd.. A jaka śruba ciężko powiedzieć trzeba niestety na wodzie dobrać taką na jaką kadłub pozwoli i regulator i zasilanie. Ja robię to tak, jade nad wodę z nowym modelem, zakładam śrubę i pływam minutę na stoper. Spływam i sprawdzam ile model prądu zabrał. Czasami jest tak, że trafisz od razu ( wiadomo my mamy nieco wiecej doświadczeń i na oko potrafimy wpasować wstępnie śrubę) a czasami niestety trudno dobrać śrubę bo model się wykłada na burty albo go podwija w zakrętach. Jest wiele śrub o różnych profilach i niektóre z nich po prostu z danym kadłubem nie chcą.. Z tym że ja buduje modele z napędem półzanurzonym i tam jest zupełnie inaczej. Myślę że jak dasz silnik 2400-2600 obrotów i dobre akumulatory 4S, do tego regulator minimum 120A i śrubę 30-33 to będziesz cieszyć się szybkim modelem. No i najważniejsze, gabaryt silnika moim zdaniem 36mm średnicy nie mniej i długości przynajmniej 55-60mm. Taki silnik ma już spory moment i po prostu będziesz miał jak zakładać większe śruby zanim go upalisz..
maxiiii Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2018 Granica dolna czy górna? Do pomiaru prądu mam lepsze urządzenie GT power meter. Nie muszę doładowywać bateryjek. W jakim zakresie powinienem dokupić śruby do przetestowania. W tej chwili mam tylko 36. Czy wał z pierwszej strony tematu będzie nadawał się do takiej łódki? Chodzi głównie o kardan-a?
mike217 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Kardan raczej odpada bo przy tych obrotach jakiekolwiek niewyważenie i nieosiowość rozwali model. Stosuje się sprzęgło- tuleje sztywną w modelach elektrycznych. A co do śruby to zostaw tą co masz i badaj na wodzie co się bedzie działo ale na moje będzie zbyt duża zwłaszcza jeśli to jest plastikowy czerwony wyrób.
maxiiii Opublikowano 30 Stycznia 2018 Autor Opublikowano 30 Stycznia 2018 Nie jest to plastikowy czerwony wyrób. Jest to plastikowy czarny wyrób:)
mike217 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Opublikowano 30 Stycznia 2018 Nie nie, to nie jest śruba na takie obroty, potrzebujesz metalowej śruby takiej o takim lub zblizonym profilu http://www.rconline.pl/pl/p/Sruba-do-modeli-ECO-stal-32mm/405 Plastikowe śruby słabo sprawdzają się w mocniejszych napędach elektrycznych bo raz , że są grube a dwa łamią się.
maxiiii Opublikowano 3 Lutego 2018 Autor Opublikowano 3 Lutego 2018 Pierwszy doszedł kadłub eco mini 35 cm. Mam pewną rosterkę bo nie wiem czy powinienem wykonać komorę zalewową czy na górze zrobić zbiorniczek z powietrzem?
MaciekK Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 Ten model nie wymaga komory. Jeżeli prawidłowo umieścisz podzespoły, tylko małe serwo z prawej strony, akumulator i regulator z lewej ( patrząc od rufy ) model bez problemów będzie się odwracał. W swoich czasach była to jedna z najbardziej popularnych konstrukcji przed nastaniem ery "lataczy". Standardowy setup to był silnik klasy 400, regulator tzw Bodzioch ( z szacunkiem zużyłem i spaliłem ich kilkanaście ale były katowane wyczynowo przez syna ), i aku NiMh 7cel 2/3A jak mnie pamięć nie myli 1600-1700mAh wdzięczny modelik Maciek
kaszalu Opublikowano 3 Lutego 2018 Opublikowano 3 Lutego 2018 Czyli ......... http://www.modelteam.com.pl/porady_technika/budowa_eco400/eco400budowa.html
Rekomendowane odpowiedzi