hornet2 Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Chcę zrobić w swoim kopterze osobne zasilanie gimbala i kamery . W tym celu kupiłem aku Lipo 2S 450mAh . Jak obliczyć czas pracy tego aku by go nie zajechać ? Z tego co wiem aby aku długo służyło to nie powinno się schodzić mniej niż 3,8V/ ogniwo . Pytanie . Pod obciążeniem ? Czy bez obciążenia ? Gimbal może być zasilany w przedziale 7,4 - 28,0V . Kamera 7,0 -15,0V . Ja to teraz sprawdzić ? Podpiąć aku pod gimbala i kamerę . Podłączyć miernik . Włączyć filmowanie i mierzyć czas kiedy napięcie spadnie do 7,4V pod obciążeniem ? Zrobiłem próbę . Mając podłączone aku do gimbala i kamery zszedłem z napięciem do 7,4V . Zajęło to 8 min . Po odłączeniu aku napięcie wzrosło do 3,86V / ogniwo . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Zaleca się 85% rozładowania. Wiec jak masz pakiet 450 to efektywnie możesz wypompowac z niego 380 mAh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Jak dronik udzwignie to kup coś takiego. Jest dostępny w kilu sklepach. Wskaźnik napięcia/buzzer 2-8S Kliknij aby powiększyć Mały i wygodny wskaźnik napięcia poszczególnych ogniw oraz całego pakietu Li-pol, Li-Ion, Li-Fe 2-8S, wyposażony ponadto w głośny sygnalizator dźwiękowy niskiego napięcia. Urządzenie w pętli prezentuje napięcia poszczególnych ogniw i całego pakietu. Wskazania wyświetlacza są jasne i dobrze widoczne nawet z większej odległości. Urządzenie pozwala również mierzyć napięcie pakietu Ni-Cd, Ni-MH lub Pb w zakresie 4-15V poprzez podłączenie pakietu do zewnętrznych pinów (+) i (-). Specyfikacja: 3-znakowy wieświetlacz LED pomiar napięcia dla pakietów 1-8S Li-pol, Li-Ion, Li-Fe sygnalizacja dźwiękowa niskiego napięcia w zakresie 2,7 do 3,8V/ogniwo z krokiem 0,1V (ustawiane za pomocą mikroprzycisku) - w przypadku spadku napięcia dla któregoś z ogniw poniżej ustalonego progu włączy się sygnalizacja dźwiękowa dokładność: +/- 0.01V uniwersalne złącze o rozstawie pinów 2,5mm wymiary: 41x25x12mm waga: 11,5g Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pjk11 Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 dokładność: +/- 0.01V Śmiech na sali. Mam chyba ze 4 takie paści i kazdy pokazuje co innego. Co nie znaczy że nie warto czegoś takiego mieć. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomasz Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Może ta dokładność to bzdura. Od trzech lat mam zamontowany w kosiarce LiPolek plus ten Buzerek ustawiony na 3,3V i akumulator żyje. Kosiarkę obsługuje żona, jak zaczyna piszczeć to kończy koszenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 5 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Jak to się mówi : " Polak mądry po szkodzie ! " Kupiłem koptera Aosenma CG035 . Kopter jest zasilany aku 2S 3200mAh . Wypitoliłem z niego stockowy gimbal i kamerę . Stockowy gimbal w tym kopterze to była jakaś porażka ! Gimbal miał powstawiane analogowe serwa . Wraz z kamerą ważyły 80g . Teraz zamontowałem gimbala Walkerę G2D ( wersja plastikowa ) i kamerę Walkera iLook . Waga jednego i drugiego 208g . Dokupione aku 2S 450mAh waży 20g .Razem wychodzi prawie 230g . Czyli 150g więcej niż wersja stockowa . Dlatego nie chciałbym już nic mu dokładać . A tym dodatkowym aku chciałem odciążyć główne aku . Zaleca się 85% rozładowania. Wiec jak masz pakiet 450 to efektywnie możesz wypompowac z niego 380 mAh. Rozumiem Ciebie . Tylko jak to robić w praktyce ? W jaki sposób będę wiedział że już wypompowało z aku te 380mAh ? Po podpięciu aku do miernika bądź ładowarki będę widział napięcie na poszczególnych ogniwach . Dopiero po ponownym naładowaniu aku na maxa miałbym możliwość sprawdzenia ile wlazło w niego mAh ? Innymi słowy do jakiego zejść max napięcia aby potem weszło te 380mAh ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Kup miernik lub lataj na czas. Pod niewielkim obciążeniem jak zejdziesz do 3.5V na mierniku to pakiet będzie żył. Prawdopodobnie lepiej byś wyszedł zasilając gimbal z głównego pakietu. Lot 8 minut i wymiana pakietu. Prosta sprawa bez kombinacji. Głupio byłoby wzbić się w powietrze i żeby okazało się ze pakiet masz pusty. Albo wymieniać pakiet który jest rozładowany w połowie - to marnotrawstwo. Albo pakować się w kolejny zestaw pakietów tylko do kamery/ gimbala. Bez sensu. Rozumiem ze chciałbyś jeszcze kamerę używać w innym miejscu to jej zasilanie mogłoby być integralne. Juz doszliśmy do tego ze te 3200 to pic na wodę. Lepiej by było gdybyś kupił porządny pakiet napędowy i z niego zasilał wszystko. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 5 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Kup miernik lub lataj na czas. Pod niewielkim obciążeniem jak zejdziesz do 3.5V na mierniku to pakiet będzie żył. Prawdopodobnie lepiej byś wyszedł zasilając gimbal z głównego pakietu. Lot 8 minut i wymiana pakietu. Prosta sprawa bez kombinacji. Głupio byłoby wzbić się w powietrze i żeby okazało się ze pakiet masz pusty. Albo wymieniać pakiet który jest rozładowany w połowie - to marnotrawstwo. Albo pakować się w kolejny zestaw pakietów tylko do kamery/ gimbala. Bez sensu. Rozumiem ze chciałbyś jeszcze kamerę używać w innym miejscu to jej zasilanie mogłoby być integralne. Juz doszliśmy do tego ze te 3200 to pic na wodę. Lepiej by było gdybyś kupił porządny pakiet napędowy i z niego zasilał wszystko. Cały problem leży w tym że sprawa jest podobna jak w np. Phantomie . Phantom ma specjalne aku . Tutaj jest nieco inaczej . Normalne aku w specjalnej obudowie . Trzeba by szukać aku które by wymiarami pasowało do tej obudowy . Ciężko znaleźć takie aku o dużej pojemności. Wymiary 35mm szerokość , 16mm grubość i 115mm długość .Mam wyprowadzone przewody z aku głównego do podłączenia gimbala i kamery . Piszą że na jednym ładowaniu powinno się latać ok. 20min . Ale to tylko bzdury piszą ! Realnie lata się max . ok. 10min . Ale to było ze stockowym wyposażeniem ważącym 80g . To waży 230g . Więc i drastycznie spadnie czas lotu . Kopter ma podwójny alarm niskiego stanu napięcia aku . Pierwszy gdy napięcie wynosi 3,8V/ ogniwo . Wtedy drze się alarm w apce i kopterze oraz miga dioda w apce i diody w kopterze . Gdy się go zignoruje i napięcie spadnie do 3,3V/ ogniwo to znowu odzywa się alarm w apce i kopterze migają czerwone diody i kopter sam ląduje . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Jestem ciekawy skąd wy macie takie rewelacyjne informacje o bateriach lipo. Takie jak 3,8 v albo 85% pojemności . Może mnie ktoś oświecić i podać źródło informacji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TommyTom Opublikowano 5 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2018 Coś na ten temat już było tutaj: http://pfmrc.eu/index.php/topic/32312-ogniwa-li-pol-wzory-i-obliczenia/ albo tutaj: http://pfmrc.eu/index.php/topic/63633-dob%C3%B3r-parametry-wydajno%C5%9B%C4%87-obliczanie-pakiet%C3%B3w-li-po/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Jestem ciekawy skąd wy macie takie rewelacyjne informacje o bateriach lipo. Takie jak 3,8 v albo 85% pojemności . Może mnie ktoś oświecić i podać źródło informacji? Milej lektury: https://www.rchelicopterfun.com/rc-lipo-batteries.html tu nawet mowa o 80%. Ja przeczytałem kilkukrotnie i zawsze tam wracam aby przypomniec sobie to i owo. EDIT: Faktem jest, że to 3.8V to pojawia się tylko w pojęciu napięcia STORAGE. Rozmawiałem tez z moimi synami katującymi baterie to Race quadow. W pakietach 4S pod obciazeniem 40C - 60C nie schodza ponizej 12.6V - co daje ok 3.15V/cele. I pakiety dalej żyją Ja osobiście staram się kończyć loty przy 3.5 - 3.3V, ale pod obciążeniem 15C i pakiety użytkuję już 3 lata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Milej lektury: https://www.rchelicopterfun.com/rc-lipo-batteries.html tu nawet mowa o 80%. Ja przeczytałem kilkukrotnie i zawsze tam wracam aby przypomniec sobie to i owo. EDIT: Faktem jest, że to 3.8V to pojawia się tylko w pojęciu napięcia STORAGE. Rozmawiałem tez z moimi synami katującymi baterie to Race quadow. W pakietach 4S pod obciazeniem 40C - 60C nie schodza ponizej 12.6V - co daje ok 3.15V/cele. I pakiety dalej żyją Ja osobiście staram się kończyć loty przy 3.5 - 3.3V, ale pod obciążeniem 15C i pakiety użytkuję już 3 lata. Description: Brand name:AOSENMA Item name: CG035 Frequency : 2.4G Channel : 4CHGyro:6 Axis FPV: 5.8G Motor Type: Brushless Motor Control Distance: 300m Transmitter Power: 4 x 1.5V AA battery(not included) Battery: 7.4V 3200mAh Lipo battery (included) Charging time: 65 mins Flying Time: 15-20mins Controller Mode: Mode 2,can be calibrated to mode 1 Product size (L x W x H): 33 x 33 x 13.7 cm Package size (L x W x H): 33.5 x 19.5 x 34 cm Wg. tych danych kopter ten powinien latać 15-20 min . W praktyce trzeba ten podany czas podzielić przez dwa . Wtedy jest to bliższe prawdzie .Ze stockowym wyposażeniem udawało mi się latać gdzieś ok. 10 min . Jak już wspominałem wcześniej ten kopter ma dwa alarmy niskiego stanu napięcia aku . Pierwszy pojawia się po jakichś 5min lotu przy napięciu 3,8 - 3,7V/ ogniwo . By się wyłączył to trzeba wylądować i całkowicie zatrzymać silniki . Można znowu wystartować i latać dalsze jakieś 5min . Gdy napięcie wynosi 3,3V /ogniwo wtedy uruchamia się drugi alarm i kopter sam ląduje . Przejrzałem na YT dziesiątki filmów . W większości przypadków w kopterze tym był montowany plastikowy gimbal Walkera G2D ( waga 120g ) . Ale i były montowane i cięższe . Chociażby ten https://www.banggood.com/FPV-2-Axis-Brushless-Gimbal-With-Controller-For-DJI-Phantom-GoPro-3-p-908068.html?rmmds=search Waży on dużo więcej ( 230 g ) . Kamery też były montowane różne . Do tego gimbala są dedykowane kamery iLook/ Gopro Hero3/ Sony . Waga kamery Gopro jest taka sama jak mojej iLook . Gimbal stockowy tego koptera był totalną porażką ! I teraz pytanie co włożyć zamiast stockowego gimbala i kamery by ważyło tyle samo ( 80g ) ? Przecież to technicznie jest niemożliwe ! No może by się znalazł sam gimbal z silnikami bezszczotkowymi ważący tyle . A jeszcze kamera ? Nie wiem czy jest jakiś jeszcze jakiś gimbal ważący mniej niż 120g ? To samo z kamerą . O wadze niższej niż 70g też nie da się włożyć . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 A nie lepiej zajrzeć do dataszetu producenta i zobaczyć minimalne napięcie 2,75V ? Zbyszek to jaką prawdziwą pojemność ma ta twoja bateryjka? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 A nie lepiej zajrzeć do dataszetu producenta i zobaczyć minimalne napięcie 2,75V ? Zbyszek to jaką prawdziwą pojemność ma ta twoja bateryjka? Jak to sprawdzić by było miarodajne ? Niby robiłem taką próbę . Naładowałem aku na maxa w trybie Balance . Potem rozładowałem je żarówką samochodową 12V/21W do napięcia 6,6V . Następnie na powrót naładowałem na maxa . To wlazło wtedy dokładnie 3212 mAh . Zdjęcie z danymi tego aku . Aku to Shida . Problem w tym że nie ma jako takiego zamiennika aku do tego koptera . Chyba nawet nie można kupić samej tej baterii bez obudowy . Starsza wersja tego koptera była zasilana aku 2S 2200mAh . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Już ci przecież pisałem w poprzednim wątku. Daj w ładowarce rozładowanie i wyjdź z domu. Jak wrócisz będziesz wiedział jaki masz akumulator. Twój sposób ni nie daje a nawet wprowadza niepotrzebne zamieszanie. Przykład mojego sprawdzenia nowej bateryjki . Po kupnie rozładowałem ładowarką do 3V na celę. ładowarka wyłączyła się gdy jedna z cel miała 3V. Różnica w celach była na poziomie 0,2V. Wniosek bardzo dobra bateryjka. Naładowałem bateryjkę na full. Weszło ponad 11 000 mah. Wniosek - Zaden. Poczekałem do dzisiaj i sprawdziłem cele. Na każdej było 4,19V. Wniosek . cele mają jednakową oporność - bardzo dobrze. podłączyłem obciążenie 320 W poprze Power meter. do gniazda balansera podłączyłem lipobuzer ustawiony na 3,1V. Zaczęło się rozładowanie. Jak buzzer zaczął wyć odłączyłem obciążenie. Na power meterze wyszło 10 500mah. Ta wartość mieści się w danych producenta. Bardzo dobrze. Właśnie ta dana jest najważniejsza. Dodatkowo po rozładowaniu różnica w napięciu cel wyniosła ok 0,2V. Dobrze. Podłączyłem bateryjkę do ładowarki i sprawdziłem oporność poszczególnych cel. Wyszło 5mohm. Bardzo dobrze. Po kiku godzinach poznałem bateryjkę i jej możliwości . Tobie to zajmuje tygodnie. Zrób to raz a dobrze i będziesz wiedział na czym stoisz:) Zauważ, że "wyszło " z baterii mniej niż "weszło" i to jest normalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 O.K. zrobię tak jak mówisz . Rozładuję aku ładowarką programem Discharge max prądem tak jak podaje instrukcja obsługi ładowarki 0,7A dla aku 2S . Ale bez podłączania do balansera ! Poczekam aż ładowarka sama zakończy proces rozładowania . Następnie na powrót naładuję aku na maxa programem Balance . Wtedy zobaczę ile zostało wpompowanego prądu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maxiiii Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Jak bez balansera sprawdzisz różnicę napięć na poszczególnych celach.? Masz sprawdzić ile "wyjdzie" a nie ile "wejdzie" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Jak bez balansera sprawdzisz różnicę napięć na poszczególnych celach.? Masz sprawdzić ile "wyjdzie" a nie ile "wejdzie" Pisałem już wcześniej w czym jest problem . Nie wiem dlaczego tak jest ? Ale podczas rozładowywania z podłączonym balanserem bardzo rozjeżdżają się napięcia w ogniwach . Różnica przekracza 1,5V . Natomiast bez balansera różnica pomiędzy ogniwami wynosi 0,01V . Rozładowuję bez ale ładuję z balanserem . Wtedy widzę po podłączeniu aku do balansera jakie są napięcia na ogniwach . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
japim Opublikowano 6 Lutego 2018 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Marek - nagraj film i wrzuć na YT. Obawiam się, że bez tego się nie obejdzie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hornet2 Opublikowano 6 Lutego 2018 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2018 Marek - nagraj film i wrzuć na YT. Obawiam się, że bez tego się nie obejdzie Nie chodzi o obawianie się . Nie rozumiem po co mam podłączać aku podczas rozładowywania do balansera . Jak już wspominałem z podłączonym balanserem podczas rozładowywania bardzo rozjeżdżają się napięcia pomiędzy ogniwami . Bez podłączania balansera wszystko jest o. k. W najgorszym wypadku po zakończeniu rozładowania mogę sprawdzić napięcia na ogniwach miernikiem zamiast ładowarką . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi