Skocz do zawartości

MX2 2,2m POCZĄTKUJĄCY


Rekomendowane odpowiedzi

Ładnie idzie :).

I na dzień dobry widać różnicę w wadze, bez żadnych swoich udziwnień , po prostu Łukasz skleił kadłub z wycinanki, i ja skleiłem ten sam kadłub z tej samej wycinanki.

Łukasza waży 850g a mój ważył w identycznym stanie 910g, (na 3 stronie mojego tematu jest zdjęcie wagi kadłuba) całą robotę robi klej, Łukasz ma nie istniejące spoiny a u mnie naładowane jest kleju do oporu.

Łukasza model sie ładnie wyważy a ja muszę teraz kombinować ;).

Ale wyciągnąłem wnioski z mojej pierwszej budowy i drugi model tego Mx-a robię z głową, i od razu widać efekty, wypływający klej prawie nie istnieje, ze spoin jestem bardzo zadowolony , i teraz waga :)  kadłub waży 1100g ale mam kompletny statecznik pionowy wklejony na stałe w ogon, mam garba i kabinę (bez oszklenia) i to wszystko waży 1100g, więc myślę że ten model wyważy się bezstresowo :) .

Ale ogólnie modelu nie robię, sporadycznie w wolnym czasie cos tam skleję , i niestety dziś chciałem coś tam zrobić a tu nic z tego.

Wstyd się przyznać ale zamotałem się i utknąłem.

Mam zrobione już stateczniki poziome , ale poszycie jest tylko z jednej strony bo nie maja wzmocnień , i chciałem je dzis zamknąć a tu zonk pustka w głowie i nie pamiętam jak to było robione.

Zdjęć tego nie ma ani w moim temacie ani w zdjęciach które mi nie wyszły i ich nie publikowałem, w zdjęciach od Krzysztofa tez tego nie widzę.

Więc proszę o przypomnienie bo jest to istotna sprawa i łatwo się z tymi kółeczkami pogubić.

 

1.W ogonie od środka kadłuba w miejscu kieszeni w którą wchodzi rurka węglowa idą dwa wzmocnienia z miękkiej sklejki.

2. W stateczniku poziomym idą na kieszeni przy pierwszym żeberku jedno kółeczko z miękkiej sklejki i na 3 żeberku jedno z miękkiej sklejki ale z mała dziurką , zapobiega wysuwaniu się rurki węglowej.

3. Czy w stateczniku poziomym w miejscu rurki stabilizującej żeberka są wzmacniane? czy rurka jest wklejona w same żeberka i tyle? tego nie pamiętam.

4.Kółeczka z miękkiej sklejki ale takie ścięte z boku, idą w kabinkę tam gdzie sa wklejone rurki ustalające i trzymające kabinkę z przodu w kadłubie.

5. Kółeczka z twardej sklejki 4 szt , sa sklejane po dwa do kupy i wklejane w kadłub w miejscu gdzie wchodzi rurka stabilizująca skrzydło.

6. A gdzie idą kółeczka z twardej sklejki ale takie ścięte z jednej strony? pewnie w skrzydło i wzmacniają rurkę stabilizującą?

7. W kadłub tam gdzie wchodzi rurka stabilizująca statecznik poziomy też idzie wzmocnienie , ale które? może to właśnie te z twardej sklejki ścięte z jednej strony?

 

Ogólnie jest nad czy pogłówkować , ja strasznego problemu nie mam bo pozrzucam stateczniki i wszystko podejrzę w zbudowanym modelu, ale ktoś kto robi to pierwszy raz będzie miał mały kłopocik z ustaleniem które gdzie idą.

A wiem że modeli kilka się buduje , a w moim temacie nic na temat tych wzmocnień nie ma, a jak nawet coś jest to jest to niewystarczające.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz wiem gdzie które wzmocnienia idą, może sie komuś przyda.

W kadłub w ogonie gdzie przechodzi dźwigar idą kółeczka z miękkiej sklejki po jednym na stronę.

W stateczniku na dźwigarze jedno wzmocnienie z miękkiej sklejki do żeberka przykadłubowego , i jedno kółeczko z miękkiej sklejki w trzecie żeberko zabezpiecza rurkę przed wysunięciem się, w stateczniku na rurce stabilizującej wzmocnień nie ma.

Dwa wzmocnienia z miękkiej sklejki , ale takie przycięte z jednej strony, idą w kabinkę na rurki mocujące z przodu kabinkę do kadłuba.

W skrzydle na rurkach stabilizujących niema wzmocnień, tam sa podwójne żeberka.

W kadłubie w miejscu gdzie wchodzą rurki stabilizujące idą wzmocnienia z twardej sklejki sklejane po dwa do kupy , więc jest po dwa na stronę.

A wzmocnienia z twardej sklejki ale takie ścięte z jednej strony, idą w kadłub w ogon tam gdzie wchodzą rurki stabilizujące stateczników, sklejane po dwa do kupy i ida po dwa na stronę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statecznika pionowego ciąg dalszy. Wkleiłem kostki  z balsy 10x15 pod zawiasy. Na natarcie poszła listewka z balsy 2mm, którą doszlifowałem do kształtu żeberek. Pokryłem też cały statecznik. Zostało całość oszlifować i dokleić listewkę natarcia.

 

27207106838_a31120a0b8_k.jpg

 

39270630680_22f00b8a1d_k.jpg

 

40185927585_c9b9441428_k.jpg

 

39270630170_6a308b297c_k.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie odnoście tego małego elementu po lewej. Rozumiem, że wchodzi on w poszerzony wpust w podstawie kabiny. Jak będę kleił kabinkę to po której stronie on ma być, ma to jakieś znaczenie?? Zerknąłem jeszcze jak to wyglądało u Wieśka i Marcina. U Nich z tego co widzę te elementy są po obu stronach. Hmm, więc już nie wiem o co chodzi. Ja gdzieś jeden element posiałem czy nie mogę znaleźć w arkuszach sklejki. 

 

39379232870_79e3214295_k.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwa takie wzmocnienia, szukaj gdzieś w tej całej wycinance jest :).

Tyle że z lewej masz otwór na to wzmocnienie, a po prawej trzeba sobie otwór wyszlifować ręcznie , bo jak widzisz nie ma  gdzie wzmocnienia włożyć.

U mnie goście pojechali juz do domu, żonka posprzątała stół i tak ten duży stół pozostawiła pusty na środku pokoju.

Jak wszedłem i go zobaczyłem że taki stół stoi pusty, nie mogłem oprzeć sie pokusie aby nie rozłożyć się na nim z modelem :).

W domu poświąteczna nuda więc urozmaiciłem sobie popołudnie , pusty stół w niedługim czasie zapełnił się po brzegi , modelu przybyło, a ja zaraz się zabieram za sprzątanie bałaganu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez problemu wytniesz, ja w pierwszym modelu posiałem wzmocnienie w skrajne żeberko skrzydła, wyciąłem nowe i było idealne, a na koniec znalazło się zgubione wzmocnienie, leżało w domu w szafce , schowałem je aby go nie zgubić po czym zapomniałem że go schowałem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdecydowanie były dwa, poszukaj, pewnie się zapodziało, a jak nie to wytniesz. U mnie nie było wycięcia na wpust tego wzmocnienia po lewej (odwrócenie podłoża), więc jeden wpust musisz spiłować. I to wzmocnienie od strony kabiny, a nie przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To służy do zwiększenia powierzchni przyklejania balsy, która pokrywa stelaż kabinki.

To znaczy, jak będziesz oklejał balsą to w pierwszej kolejności robisz przednią część kabinki oklejając balsą górę i boki. Potem doklejasz paski balsy po bokach. No i żeby łatwiej było zgrać to zaprojektowałem takie pizdryki aby łączyć na tym balsę. Mam nadzieję, że zrozumiałeś. Jak nie to zrobię zdjęcie, ale muszę zejść do modelarni a nie bardzo mi się chce :)


Znalazłem zdjęcie z takim rozwiązaniem z innego modelu.

 

post-2220-0-67417600-1522700507_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki Panowie za babola :( z tego co pamiętam to już to poprawiłem ale jeszcze sprawdzę jutro :)

 

A i jak szlifujesz natarcie uważaj na kesony bo wyglądają na zeszlifowane po profilu, lepiej zrobić bardziej okrągłą krawędz natarcia niż przeszlifować keson na papier :)

 

Robota pierwsza liga, czasem zastanawiam się czy jak robię model dla siebie to zwracam tak szczegółowo uwagę na estetykę jak TY. I to TY wielkimi literami ma znaczenie SZACUN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.