michał-z Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2018 Dzięki za wsparcie @kaszalu ! W wolnej chwili wzmocniłem żywicą łoża pod silniki i pawęż. Jeśli chodzi o nadbudówkę, to uważam ją za skończoną. Nie muszę zrobić z niej lustra Załączam porównanie stanów z przed i po. Cały czas szukam po kątach materiału na okienka. Dziś zabrałem się za szlifowanie kadłuba. Chcę zając się tylko górną( białą) jego częścią, dlatego oklejam zielone i szlifuję, szlifuję, szlifuję....
kaszalu Opublikowano 16 Kwietnia 2018 Opublikowano 16 Kwietnia 2018 W Castoramie i w OBI niektóre karnisze pakowane są w bardzo fajne,przezroczyste, elastyczne ale jednak dość sztywne, cienkie "okienkowe" tworzywo ( jakieś takie PCV kalandrowane)......Dość dużo tego wychodzi na jedno opakowanie !! Żona nie potrzebuje czasem wymiany karnisza ???? Na pewno !! Zapunktujesz i okienka jak znalazł !!!
fordson Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Witam uprzejmie Proponuję pudełka po płytach CD
Osa Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Antyrama mogłaby się również nadać. Kilka złotych za spory kawałek fajnej cienkiej plecy czy czegoś podobnego. Robiłem z tego szyby do Żuka Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
kaczma2 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Szukaj po sklepach a nie po kątach bo będzie brudne i porysowane.
michał-z Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 17 Kwietnia 2018 Szukaj po sklepach a nie po kątach bo będzie brudne i porysowane. Racja. Wszystkie znalezione po kątach (opakowania po żarówkach, itp) były porysowane. Pudełka po płytach uznaję za żart
michał-z Opublikowano 1 Maja 2018 Autor Opublikowano 1 Maja 2018 W zeszły weekend łódź wróciła do macierzystego portu czyli na działeczkę Wklejanie okienek wymaga dużej precyzji, której mi zabrakło, więc będę musiał wklejać raz jeszcze to co zrobiłem.
michał-z Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Witam z powrotem Wczoraj zacząłem przerwane prace. Kupiłem piłę włosową i uczyłem się to urządzenie używać wycinając pokład dziobowy.
kaczma2 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Do piłki włosowej potrzebny jest stolik z wycięciem V. W tym V tnie piłka,a ręka dociska przesuwając jednocześnie sklejkę.
michał-z Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 16 Sierpnia 2018 Stolik mój widzę zbyt małym Radzę sobie jednak jakoś zostawiając margines i szlifując potem.
kaszalu Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Opublikowano 18 Sierpnia 2018 (edytowane) Postaraj się o dobry jakościowo, wąski brzeszczot z drobnymi zębami i dobrze go napnij - nie będzie ci tak "falował" po linii ! W Castoramie ,Obi lub modelarskich sklepach internetowych są takie brzeszczoty w kompletach lub pojedynczo w różnej gradacji "uzębienia" . Do cienkiej sklejki modelarskiej (gdzieś do 3 - 4 mm) dobrze się sprawdza też brzeszczot do cięcia metalu !! Są też brzeszczoty okrągłe, z zębami na obwodzie - wtedy tniesz w każdym kierunku bez problemu ! Warto też pamietać o tym, że im twardszy materiał, tym drobniejszy ząb ! No i trening czyni mistrza !! Powodzenia ! Edytowane 18 Sierpnia 2018 przez kaszalu
michał-z Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2018 No i trening czyni mistrza !! To jest chyba najważniejsze. Wczoraj przyszedł fornir. Zamówiłem wiąz, bo wydawał mi się najbardziej podobny do struktury i barwy górnego pokładu. Dziś czeka mnie klejenie forniru na sklejce przeznaczonej na pokład dizobowy. Fornir modyfikowany na fizelinie. Klej Soudal poliuretanowy 66A. No i przeniosłem suchy dok. Mam teraz znacznie wygodniej.
michał-z Opublikowano 18 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 18 Sierpnia 2018 No i po zabawie na dziś Podczas przyklejania forniru przykleiłem sobie cały wycięty element do stołu Może to i dobrze, bo sklejka dwójka wydawała mi się zbyt sztywna (ktoś gdzieś, wyżej ostrzegał ) więc kupię arkusz jedynki. Fajne doświadczenie ... a ściski leżą w pudle... P.S Kuczma, zacząłem kombinować na dużym stole z cięciem i już wiem jak to działa! Dzięki
kaszalu Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Fajnie ten wiązowy fornir wygląda ! Po lakierowaniu będzie super efekt !! Mieli też inne gatunki, np. mahoń ? Ta fizelina gruba jest ? Wstaw linka skąd zamówiłeś, przyda się innym zainteresowanym ( np, mnie ) !!!
JADAR62 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Praca z fornirem zawsze daje piękne efekty. Ładny i wdzięczny materiał. Tyle, że kolega kupił tego forniru jak dla całego kółka modelarskiego na rok. Może lepiej zajrzeć do lokalnego stolarza jak potrzebny mały kawałek? Niestety w necie trzeba kupić dużą ilość. U mnie było podobnie jak kupowałem elementy metalowe na wał śrubowy. Mogę teraz fabrykę wałów otworzyć. :D . Fornir na sklejce lepiej skleić już jako wyprofilowany element, a nie wyginać po sklejeniu. Inaczej może pękać.
kaszalu Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Wtedy przed gięciem leciutko zwilżyć gąbką i zaraz giąć - nie powinien popękać !
sebka34 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 A ja wczoraj odwiedziłem modelarnię w Witkowie Zauważyłem tam parę starych fajnych jednostek
michał-z Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Fajnie ten wiązowy fornir wygląda ! Po lakierowaniu będzie super efekt !! Mieli też inne gatunki, np. mahoń ? Ta fizelina gruba jest ? Wstaw linka skąd zamówiłeś, przyda się innym zainteresowanym ( np, mnie ) !!! https://allegro.pl/fornir-okleina-modyfikowana-wiaz-0012ps-jasny-i7517674152.html?reco_id=1d300026-a3a0-11e8-a4f3-b8ca3a69b3c8&ars_rule_id=201 Fizelina jest cieniutka i dzięki niej fornir tak łatwo nie pęka. Skoro Kaszalu wspomniał o wykończeniu, to pociągnę temat. Zastanawiam się czy: - olejować i woskować - bejcować i lakierować - tylko lakierować przypomnę tylko że krypa ma wyglądać na używaną a nie na taką na której mucha nigdy nie siadła
kaszalu Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Ja bym lekko zabejcował na teak i polakierował, ale lakierem satynowym lub półmatem , nie błyszczącym ! Wtedy "mucha siada" i wygląda na używany ! Olejowania pokładu nie próbowałem - lakier chyba jednak lepiej zabezpiecza drewno przed wpływem wody i do olejowania to raczej szlachetne gatunki " w klocku" , nie fornirowane !
michał-z Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2018 Ja bym lekko zabejcował na teak i polakierował Też się ku temu skłaniam, ale korci mnie olej i wosk. Mam wrażenie że wtedy materiał wygląda bardziej surowo. I w dotyku bardziej naturalny. Mam w domu XiX -to wieczną ramę lustra zaolejowaną i wywoskowaną "x" lat temu. Mam też modrzewiową podłogę na balkonie którą kilkukrotnie zaolejowałem jakieś trzy lata termu. Obie rzeczy wyglądają na zdrowe. Tylko olejować bym musiał przed przyklejeniem pokładu, bo inaczej narobić się może niezły syf No... ciekawe jak to jest z olejowaniem cienkiego forniru. Był tu kiedyś technolog drewna chyba. Może coś podpowie?
Rekomendowane odpowiedzi