Skocz do zawartości

E-Flite P-47 popękały skrzydła na wysokości podwozia


EloMajek

Rekomendowane odpowiedzi

Przyjżyj się 2 i 3 zdjęciu. To pęknięcia

Zgniecenia oczywiście też są ale są i pęknięcia

Na ostatnim zdjęciu zaznaczone na czerwono to też pęknięcie.

A w jaki sposób byś to wzmocnił tymi prętami? Od góry skrzydła czy od dołu od podwozia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy przy obciążeniu skrzydeł ręcznie - tzn skręcasz i zginasz trzymając za końcówkę - widać aby skrzydło pracowało w jakiś nietypowy lub nadmierny sposób?

 

Tak, te pęknięcia przy zginaniu skrzydeł ręcznie się powiększają i znikają

Poza tym skrzydła są dość sztywne i według mnie nie wyginają się nadmiernie lub nietypowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako rozwiązanie tymczasowe, to zgadzam się z Markiem, żeby spróbować posklejać to rzadkim (lub bardzo rzadkim) CA, bez stosowania przyśpieszacza, tak, żeby dobrze spenetrował pęknięcia w EPP. 

Jeśli by problem powrócił, to będziesz musiał wykombinować coś, żeby przenieść obciążenie na jak największą powierzchnię pianki. Musiał byś do tego wymontować mocowanie podwozia, wkleić np. płaskowniki węglowe, czy drewniane listwy i zainstalować to mocowanie na powrót.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyklej od dołu taśmę klejącą wzdłuż największej grubości skrzydła ew. połóż cieniutką tkaninę szklaną 20-25g na żywicę epoksydową. Wystarczy pas o szer. 8-10cm, dł. 20-30cm zwężający się ku końcówce skrzydła. Możesz to samo zrobić od góry. Na koniec możesz prysnąć odpowiednio dobranym lakierem bezbarwnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opcje są dwie.
Nieinwazyja : wlewasz klej. Naciskasz ręką aby pęknięcie się otworzyło i do środka wlewasz cyjanoakryl lub np soudal. Soudal trochę się spieni i wypełni wszystkie braki. Problem tylko taki, że jak dasz za dużo soudal to gdzieś coś może wypchnąć.
Inwazyjna: nacinasz skrzydło i wciskasz pręciki / płaskowniki węglowe. Zalewasz CA. Wada : mogą zostać ślady. Lub tniesz skrzydło i sklejasz je ponownie po uprzednim uzbrojeniu skrzydła w dźwigary. Opłacalne dopiero gdy dojdzie do katastrofalnego pęknięcia.

Odnośnie samych pęknięć - to czy zdarzyło Ci się mieć jakieś twardsze lądowania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wszystkim dziękuję za podpowiedzi ;)

 

Odnośnie samych pęknięć - to czy zdarzyło Ci się mieć jakieś twardsze lądowania?

 

Było ok 25 lądowań, jedne lepsze drugie gorsze ale jakoś ostro nie przywaliłem

Latałem tylko na Chudoby a tam idealnie równo nie jest

Ewidentnie jest to słabo rozwiązane przez producenta. Skrzydło w miejscu mocowania podwozia ma ok 3,5 cm grubości natomiast otwór montażowy ma 2,5 cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Niestety cyjak i pręty węglowe faktycznie na długo nie pomogły więc biorę się za żywicę...

Żeby definitywnie załatwić sprawę postanowiłem kupić podwozie amortyzowane.

Czy to podwozie takie jest ? https://hobbyking.com/en_us/alloy-oleo-legs-offset-p-47-style-140mm-2pc.html

Gdzieś wyczytałem, że produkty Oleo są amortyzowane ale nie jestem pewny i na stronie nie widzę żadnej informacji o tym.

Edit:

I czym się różni od tego ? https://hobbyking.com/en_us/alloy-oleo-struts-offset-with-trailing-link-140mm-p-47-style-2pcs.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Cyjak na długo nie pomógł... Nowe pęknięcia się pojawiły.

Wyłożyłem wnęki podwozia tkaniną szklaną 25g. Na to poszła żywica epoksydowa. Od góry w pęknięcia rzadki cyjanoakryl i taka kombinacja daje radę nawet przy tak marnych lądowaniach jak na filmie....

https://youtu.be/gVZSQ7vzGek?list=FLCqpvWe5mfkgSEQFB5C8VDQ

Dziękuję wszystkim za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.