Rawen 75 Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Jako, że tak jak napisałem pracę nad Migiem w wersji z podwoziem zostały na razie wstrzymane na rzecz Su, za namową kolegi wrzucę parę fot i opis tego modelu.Su-57, znany też jako PAK FA jest mieszańcem jeżeli chodzi o konstrukcję. Trochę XPS, trochę depronu, trochę węgla,sklejki. Duża powierzchnia samolotu jest czymś pięknym, a cała zabawa polega w cięciu masy, także każdy element to medytacje i główkologia. Model docelowo ma być wyposażony w podwozie. Wnęki komór EDF pozwalają na montaż turbin 70 mm jak i 80 mm, a pojemność kadłuba przeraża. Idealny do wektorowania, skrzydło umieszczone z tyłu. Po prostu spodobał mi się jak mało który.Wymiary to:długość 1700mmrozpiętość-1120 mmNie ma zamontowanych jeszcze lotek, klap oraz klap na dolotach do silników. porównanie na zdjęciu do Miga mówi samo za siebie. 2
japim Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Kurcze - w pierwszej chwili myślałem, że go wydrukowałeś z białego/przezroczystego PLA Plany?
Rawen 75 Opublikowano 26 Marca 2018 Autor Opublikowano 26 Marca 2018 Niestety brak jest jakiś planów, wszystko co znajdziesz to rysunki, i fotografie. Długo siedziałem i porównywałem zdjęcia, rysunki, dochodziłem do przekrojów przez kadłub, ale to bardziej na logikę i troszkę matematycznie-odcinki. Rysunek wykonałem na dwóch arkuszach, po czym najpierw z depronu-jak było ok, to później z XPS szły części kadłuba.... i tak krok po kroku. Wymiary na internecie jakie podają to tak pi razy drzwi- mam nadzieję, że u mnie chociaż w 98% odpowiadają prawdzie. To tylko część dokumentacji, zdjęć-mam tego od groma na twardym.
japim Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Szkoda, że nie ma planów super robota jeżeli robiony był ad-hoc.
Rawen 75 Opublikowano 26 Marca 2018 Autor Opublikowano 26 Marca 2018 Japim, na tym polega modelarstwo! Nie tylko na planach ale i ich tworzeniu w oparciu o zbiór dostępnych zdjęć, czy rysunków. 1
japim Opublikowano 26 Marca 2018 Opublikowano 26 Marca 2018 Wiem. Ale nie wszyscy tak potrafią. Ja z planów czerpie głównie inspiracje odnośnie rozwiązań technicznych a 95% moich modeli tez jest tzw scratch build. Niemniej zazwyczaj robie plany bo zawsze ktoś może zechce zrobić taki sam model.
Rawen 75 Opublikowano 26 Marca 2018 Autor Opublikowano 26 Marca 2018 Na razie nie wrzucę planów. Są w zbyt dużym formacie, ale postaram się je zmniejszyć i udostępnić.
Rawen 75 Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Prace powoli idą do przodu. Serwa pomontowane, wychylenia płaszczyzn sprawdzone, chodzi czysto i bez zacięć. Serwa steru wysokości i kierunku cyfrowe MG, reszta analog typu MG. Masa wzmocnionego węglem-sekcja montażu EDF,podwozia i dźwigaru skrzydeł, czyli centropłat plus serwa, pokrycie-oprócz steru kierunku-to 1050g.
Rawen 75 Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 9 Kwietnia 2018 Dzięki Tomku. Mały postęp, pierwsze kolory. 2
Rawen 75 Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 20 Kwietnia 2018 Powoli do przodu. Przyszły EDFy Weyland, więc można przymierzyć. Miejsca doć, może i 90 wpasować, ale wtedy inne tunele dolotu. Wszystko jak najlżejsze, dysze wylotowe z Pet, a to tylko wyprowadzenie, pod dysze wektorowe. Te z kolei będą wykorzystywały efekt dodatkowego powietrza, taki prosty dyfuzor, ponoć coś tam daje do ciągu. Powietrze dodatkowe do niego wpadać ma z zewnątrz, jak i z kadłuba-wentylacja. Podwozie zamontowane, czekam na serwa MG.
Rawen 75 Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 24 Kwietnia 2018 Przyszła pora na EDFy. Weyland 12 blade wraz z silnikiem QF2827(227)-2600kV wazy 185g. Weylanda rozebrałem i sprawdziłem. Piasta złapana na klej, śruby mocujące silnik już nie, także do poprawki. W jednym z silników łożysko od razu do wymiany, tyrkotało w jednym punkcie-prawdopodobnie poprzez wciskanie piasty na klej dobił chińczyk lekko uszkadzając bieżnię łożyska, na szczęście miałem zapas, ale i tak dzisiaj przyszły nowe z ABC-RC. Wirniki o dziwo nie potrzebowały dużej korekty w wyważeniu. Całość zmontowana i ustawiona na UCHO metodą zegarową. Gwizdki ładnie chodzą, silnik nie jest gorący, raczej ciepły- pakiet Turnigy nano-tech 4500mAh 35-70C oraz ESC Redox 80A- również. Wydmuch ładny, ze zwężką z 73 na 60 mm średnicy ciąg na maksa to 1360g, schodzący w miarę utraty Voltów. Czas pracy na maksa nie mierzyłem-zresztą nie ma to sensu, tu chodzi tylko o chwilowy strzał, a nie o latanie na ,,dopalaczu".
Rawen 75 Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 30 Kwietnia 2018 Dzisiaj przyszła pora na zestrojenie komputera sterującego lotem serwami.Wybór padł na APM 2.8 z GPS8N. Dlaczego APM-ponieważ ma GPS, funkcji od groma, wspomagacze i stabilizacje, możliwość autostartu-ja zrezygnowałem z podwozia ze względu na jego masę-z biegiem czasu trzeba będzie wykonać je własnoręcznie.230 gram to za wiele. Początki nie łatwe-coś zakłócało próby poprawnego zestrojenia z kompasem zewnętrznym, ni cholery nie szło to jak zazwyczaj. Problem rozwiązał się gdy poirytowany w akcie desperacji zacząłem sprawdzać "drożność" przewodów od GPS. Niestety jeden miał fabryczną niedoskonałość-były w nim żyły naderwane. Po zmianie wszystko śmiga jak talala..Wrzucilem programowanie dla PLANE, i dalej ustawienia pod siebie.Kanał pierwszy i drugi wyjściowy to ster wysokości sprzężony z lotkami-zupełnie tak samo jak w latającym skrzydle. Kanał trzeci to przepustnica-czyli bez zmian. Czwarty to ster kierunku. Piąty- automatyczne klapy i sloty. O tym napiszę później. Szósty został podpisany do lotek. APM jest naprawdę bardzo super przemyślanym dodatkiem ułatwiającym pilotaż. Samo automatyczne sterowanie klapami slotami odbywa się na stabilizacji FBWA i FBWB, a także każdej innej oprócz MANUALA. Można ustawić dwa zakresy prędkości wychylenia klap i slotów dla wybranej prędkości, a to jakiej wyjdzie w lotach. Dzięki APM mam możliwość wykorzystać stery wysokości wspomagając lotki-różnicowe wychylenie, bez potrzeby korzystania z lotek jako wspomagacze steru wysokości-po prostu nie są aktywne-lotki na skrzydle to tylko lotki. Dzięki temu sterowanie dyszami wektoru ciągu opiera się na dźwigniach pochodzących od steru wysokości i steru kierunku- brak kolejnych serw, i są one niezależne od siebie. Patrząc na układ płatowca SU-57 wydaje mi się, ze bliżej mu do układu latającego skrzydła niż konwencjonalnego płatowca-może poprze bliskie umiejscowienie sterów wysokości w stosunku do skrzydła(oraz ich wychylenia jako lotki). Jutro wrzucę film jak to pracuje, i dalej dopieszczam kanały wylotowe z dyszami 3D. Czeka mnie laminowanie.
Rawen 75 Opublikowano 1 Maja 2018 Autor Opublikowano 1 Maja 2018 Też to rozważam Katapulta jest od X-8, także przynajmniej jedna robota odpada. Planuję podwozie, ale muszę popracować nad nim-jest za ciężkie,. Z nim wychodzi waga na prawie 3kg, co i tak w stosunku do ciągu ok 2,6kg jest dobrze.
robertus Opublikowano 1 Maja 2018 Opublikowano 1 Maja 2018 Myślę, że z ciągiem nie masz tu problemu, nawet z podwoziem. Problemem może być lotnisko gdzie będziesz mógł się rozpędzić do prędkości startowej, asfalcik oczywiście wskazany.
Rekomendowane odpowiedzi