Skocz do zawartości

Dobór silnika do warbirda z epp 800mm na 4s


desstructo

Rekomendowane odpowiedzi

Dokładnie tak, jestem na 90% przekonany na ten silnik https://abc-rc.pl/p/118/6763/silnik-abc-power-a2212-1400kv-2-3s-180w-ciag-830g.html

podawał link ktoś wyżej. Jest montowany na krzyżak więc będzie mi łatwiej, szczególnie że to pierwszy model. Na plus niska cena, KV w miarę wysokie więc będzie można szybciej pośmigać.

 

Więc wyglądałoby to tak:

- Silnik ABC-Power A2212 1400KV 2-3S - 180W

- 4x Serwo TowerPro SG-92 Carbon 9g - 2,5kg/cm - bardzo mocne SG92R (https://abc-rc.pl/sg-92)

- ESC EMAX BLHeli 20A 2-4S - BEC 2A (https://abc-rc.pl/ABC-Power-ESC-20A)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam ten ABC zamontowany w samolocie ( 1500 mm rozpiętości i 850 gr wagi; taki bardziej szybowcowy z długimi skrzydłami ) i lata toto dostojnie, szału ni ma. Ale o to chodzi. Natomiast w drugim, trenerku, 1200 mm i 800 gr, założyłem też ABC ale coś koło 2000 kV, może trochę mniej, nie pamiętam oraz śmigło 8x4. Ten lata żywo, kręci podstawową akrobację i jest fajnym modelem do zabawy. Tylko łożyska kiepskie i trzeba po jakimś, niedługim czasie wymieniać. Ale za to motorki kosztują tyle co nic. I żeby nie było: nic nie pisałem o ESA. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się zastanowił nad mocniejszym reglem. Miałem w podobnym silniku i grzał się dużo mocniej niż silnik, latał w akrobacie na trochę przewymiarowanym śmigle, ale na zalecanym też był gorący. Proponowałbym 30A regiel. Jak się okaże że silnik jednak za słaby to tylko silnik zmienisz, regiel już da radę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast "supermocnych" {he he he...) SG-92 weź zwykłe SG-90.

Te "węglowe" to straszliwy szajs, miałem z nimi spore problemy.

 

ok dzięki za info, 20 zł w kieszeni :D

 

jeszcze kwestia śmigiel... w kopterach jest to dużo łatwiejsze bo średnica otworu jest zawsze ta sama  :P

 

piasta prop saver + śmigło

https://abc-rc.pl/piasta-prop-saver-gemfan-3-17-5-5mm-7mm

https://abc-rc.pl/Smiglo-EP-8040-8x4

 

czy śmigło składane?

https://abc-rc.pl/smiglo-skladane-8x45

bardziej mi się podoba to składane, tylko czy może być :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć, po co Ci aż 4 serwa? W esach WW ll (a taki chyba chcesz budować) używa się raczej tylko lotek i steru wysokości. Chyba że chcesz mieć jeszcze kierunek, ale według mnie nie ma takiej potrzeby. Dodatkowe serwo to zbędny balast.

 

No zastanawiałem się czy robić 3 czy 4, ostatecznie jeszcze nie zdecydowałem, servo tanie najwyżej zostanie w zapasie ;) Może faktycznie kierunku nie będę robił

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy co chcesz robić. Wspomniany przeze mnie PZL 26 nie jest modelem ESA ale został zrobiony tak jak esa. W nim zamontowałem kierunek na serwie 5gramowym. Samolot jest przeznaczony do szybkiego latania i akrobacji. Dodam, że lotki mam w funkcji klapolotki i każde skrzydło ma osobne serwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę kombatow miałem a większość z nich swoją wagę zwiększala o prawie 50% przed końcem żywota i dawały radę ;)

 

Ja bym się tego 4S tak bardzo nie obawiał. Waga wzrośnie Ci o tyle co więcej waży pakiet, czyli jakieś 50? gram plus z 10-15g na silniku jak przyszalejesz (do czego zachęcam :D )

 

I to wcale nie jest tak, że będzie źle latal. Wszystko to kwestia gustu i oczekiwań id modelu.

 

Miałem kombaty robione na lekko. Były urocze, "przepisowe", ale dla mnie (subiektywnie) trochę bezpłciowe. Jako, że nie latam w zawodach a lubię czuć moc w modelu, większość moich kombatow było robionych na mocno, tzn. O wiele mocniejszy silnik plus trochę dodatkowych, dobrze przemyślanych wzmocnien. Takie wariaty mają swój urok :)

 

Ale Twojemu do wariata czy cegły na prawdę daleko. Zwaz pakiet. Jakieś 2/9 jego wagi to właśnie to, co będzie dodatkowym obciążeniem względem wagi modelu na 3S. Taka różnice można prawie do zera znetowac odpuszczając sobie bujne malowanie i prawidłowo dawkujac klej. Ale jak nalisalem, nawet jeśli wyjdzie o tyle cięższy to na prawdę wiele to nie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę kombatow miałem a większość z nich swoją wagę zwiększala o prawie 50% przed końcem żywota i dawały radę ;)

 

Ja bym się tego 4S tak bardzo nie obawiał. Waga wzrośnie Ci o tyle co więcej waży pakiet, czyli jakieś 50? gram plus z 10-15g na silniku jak przyszalejesz (do czego zachęcam :D )

 

I to wcale nie jest tak, że będzie źle latal. Wszystko to kwestia gustu i oczekiwań id modelu.

 

Miałem kombaty robione na lekko. Były urocze, "przepisowe", ale dla mnie (subiektywnie) trochę bezpłciowe. Jako, że nie latam w zawodach a lubię czuć moc w modelu, większość moich kombatow było robionych na mocno, tzn. O wiele mocniejszy silnik plus trochę dodatkowych, dobrze przemyślanych wzmocnien. Takie wariaty mają swój urok :)

 

Ale Twojemu do wariata czy cegły na prawdę daleko. Zwaz pakiet. Jakieś 2/9 jego wagi to właśnie to, co będzie dodatkowym obciążeniem względem wagi modelu na 3S. Taka różnice można prawie do zera znetowac odpuszczając sobie bujne malowanie i prawidłowo dawkujac klej. Ale jak nalisalem, nawet jeśli wyjdzie o tyle cięższy to na prawdę wiele to nie zmieni.

 

 

 

mógłbyś podać jakiś przykładowy silnik i śmigło jakie używasz? ;) Już wszystko zamówiłem na necie na 3s, ale przyda mi się na przyszłość ;) w sumie pakiety mam, regiel jest do 4s więc tylko kwestia zmiany silnika w modelu 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ehhh, może troche niejasno napisałem.

Ja nielatałem na 4S. Latałem na 3S - bo takie pakiety miałem. Natomiast miałem często modele o wiele cieższe niż te "standardowe" i to nie było problem, zwłaszcza przy mocnym silniku.

 

Chodziło mi jedynie o to, że nie ma co panikować nad dodatkowymi 50 grami wynikającymi z dodatkowej celi oraz o to, że ja bym również dociążył silnik zamieniając małą bestię w prawdziwego potwora :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.