Skocz do zawartości

RWD 5 bis


Bruno266

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moj kolega mial RWD 5 rozpietosci 1700 latal na silniku MVVS 3,5 ccm nawet krecil akrobacje.Ja do swojego zdjecie wczesniej zalozylem MVVS 4,6 ccm .Mysle ze 7,5 ccm to bedzie tez dobrze nadmiaru mocy nigdy nie za duzo.

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Tak jak Paweł B pisze mialem RWD-5 z orginalnych planow robiony i przy uzyciu tylko materialow krajowych zrobiony i latalem na MVVS 3.5ccm model krecil podstawowa akrobacje bez zednego ale .Mysle ze jakis dobry silnik maxymalnie do 5cm .

Opublikowano
Jakie silniki planujecie do napędu RWD ?

Silnik 8-10 cm byłby chyba odpowiedni, ale czy zmieści się w wąskim kadłubie? Wystający

tłumik trochę zepsuje sylwetkę.

 

Pozdrawiam.

 

A taki ? Niestety nie znam wymiarów modelu w tej części, mogę za to pomierzyć tłumik.

To mvvs 8ccm z tłumikiem typu BCM.

Opublikowano

A jeszcze w temacie. Czy mogę zamiast sklejki 1 mm na żebra skrzydeł użyc balsy 2mm lub 3 mm oczywiście 3 pierwsze żebra w centropłacie sklejka 2 mm a żebro główne 4 mm .

konstrukcja powinna być raczej sztywna gdy zastosuję balsę twardą bez ażurowania.

Opublikowano
Czy mogę zamiast sklejki 1 mm na żebra skrzydeł użyc balsy 2mm lub 3 mm oczywiście 3 pierwsze żebra w centropłacie sklejka 2 mm a żebro główne 4 mm .

Oczywiście. Te żebra ze sklejki 1mm to postkomunistyczny spadek (czyt. efekt braku balsy u zarania projektu modelu).

Opublikowano

Tomku, bardzo fajny masz tłumik.

Mam taki sam silnik i właśnie rozglądam się za takim tłumikiem.

Czy to jest oryginalny do MVVS czy do pasowany.

Napisz gdzie można go kupić.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

KOledzy- taka mała sprawa- nie wiem czy dobrze myślę ale żebra skrzydeł mogę zrobic z balsy 3 mm - podobnie pół wręgi ogona z pominięciem głównych wręg konstrukcji które będą ze sklejki.

Na ster wysokości planuję przeznaczyć balsę 2 mm jak i na statecznik pionowy.

 

Prosił bym o komentarz i jeśli to możliwe jakieś zdjęcie z bliska pierwszych 3 żeber skrzydła i mocowania skrzynki bagnetów do tych żeber.

Pozdrawiam i liczę na pomoc

Opublikowano

Witam.

Piersze zebro nasadowe Z1 zrob ze sklejki a reszte z balsy .

Tu masz moje skrzydelko podczas budowy ja robilem ze sklejki zebra takie skrzydelko mi sie podobalo .Reszte fotek zamiezcze jak znajde chwile czsu.

rwd5qu3.jpg

Zeberka moga byc z balsy 3 .Ale lepiej jak bys je zrobil z 2mm balsy.

Opublikowano
wielkie dzięki za zdjęcie a mam pytanie jak rozwiązałeś sprawę skrzynek bagnetowych bo na zdjęciu nie zauważyłem gniazd?

Nie masz opisu budowy RWD ?Zrobić skan i wkleić w tym temacie?

Opublikowano

Witaj.

Skrzynki bagnetowe zrobilem najpierw ze sklejki 1 mm grubosci ,listewki w srodku calosc owinelem nicmi nylonowymi i nawierzch dalem mate szklana i zywice.

rwdka3.jpg

Robisz takie skrzyneczki na bagnety 4 sztuki ,2 przednie sa wieksze a tylne mniejsze .Puzniej na tak wykonanych skrzynkach bagnetowych montujesz reszte zeber skrzydla. Ja w swoje skrzynki bagnetowe owinelem cale nicmi zawsze to bedzie mocniejsze .

Bruno 266 jak bedziesz mial jeszcze jakies pytanka to pytaj odpowiem.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Witam!

 

W moim modelu mocowanie płatów przerobiłem na rury duralowe 30 i 20 mm. Ten typ mocowania wydaje mi się pewniejszy niż bagnety płaskie.

 

 

Pozdrowionka :o

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam ponownie koledzy - na dzień dzisiejszy mam juz powycinane wszystkie wręgi - i sklejoną kratownicę jednaj niestety kadłub też jest w oryginalnych planach skopany - wręga w 4 i w5 jest za krótka i nie zgadzają się wycięcia na podłużnice. może macie jakies pomysły jak przewymiarować wrębi aby się zgadzały z prowadnicami wydłużać ja na xero czy całkowicie przeskalować - ale wtedy obawa co do szerokości. może ktoś z was miał właśnie takie problemy?

Pozdrawiam

Opublikowano

Rozumiem, że te wregi nie przykleiłeś jeszcze, więc moze zaznacz na nich prawidłowe wycięcia pode podłużnice i zrób nowe, albo w tych co masz wytnij w prawidłowym miejscu.

Opublikowano

nie jeszcze nie wklejone- jednak na wysokości wręgi brakuje 7 mm a wycięcia na podłużnice są jakby przesunięte i nie wiem którą ustawić jako bazę do zwymiarowania pozostałych . nic jakoś to wykombinuję a błąd pewnie pochodzi od termotransferu druku na sklejkę - podejrzewam że papier skurczył się podczas nagrzewania i na sklejkę przeniosły się rysunki już pomniejszone.

Opublikowano

jednak tak jak myślałem wręgi a zwłaszcza w4 była za krótka o 5 mm i wycięcia były przesunięte im dalej od góry wręgi tym większe było przesunięcie jak na razie musiałem je wyrysowac od podstaw i zwymiarować- wytnę je o się okaże jak to wyszło. MAm nadzieję że będzie oki.

A może ktoś z was ma możliwość sprawdzenia tego na oryginalnych planach - chodzi mi o różnicę wysokości pomiędzy wręgo w4 na planach ze skrzydłem a wysokością wręgi w 4 na planie kadłuba.

Opublikowano
A może ktoś z was ma możliwość sprawdzenia tego na oryginalnych planach - chodzi mi o różnicę wysokości pomiędzy wręgo w4 na planach ze skrzydłem a wysokością wręgi w 4 na planie kadłuba.

Rzeczywiście jest rozbieżność wysokości wręg W4 i W5 :shock: .

Na rysunku rzutu bocznego kadłuba W4 ma 213mm, W5 ma 208mm.

W widoku wręg z przodu W4 ma 206mm, W5 ma 201mm.

 

Nie pozostaje nic innego jak nanieść poprawki przyjmując za punkt wyjścia rzut boczny kadłuba- w szczególności rozmieszczenie podłużnic.

Być może przedpotopowe techniki poligraficzne coś tu namieszały :roll: .

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.