Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dawno mnie nie było w dziale elektrycznych modeli , ale że ostatnio nie mam gdzie polatać dużą benzyną zafundowałem sobie taki oto model.

Kupiłem go w forumowym dziale giełda , model jest nowiutki i nie zmontowany , wystawiony był za bardzo symboliczne pieniążki to się skusiłem i przytuliłem go ;)

Jak na piankę 3D jest bardzo duży , ma prawie 1,5m rozpiętości.

Ale sam projekt jest bardzo ciekawy, nie wspominając że jest ładny jak diabli , bo pianka epp jest bardzo gładka i malowanie na takiej piance bardzo dobrze wygląda, nie to co np modele VA Models , tam malowanie to słabizna.

Konstrukcja modelu tez jest ciekawa , jest to model konstrukcyjny pokryty pianką epp, prócz tego chińczycy nie żałowali węgla , gdzie nie zajrzeć to podłużnice, płaskowniki rurki weglowe jako wzmocnienie i usztywnienie konstrukcji, w zestawie jest węglowe podwozie i cała potrzebna drobnica.

Gdzieś tutaj na forum kilka lat temu ktoś latał extrą 260 PA i niespodziewanie stał sie posiadaczem tego edga 540 , i pamietam jak napisał że może to dziwnie zabrzmi ale ten edge lata lepiej niż extra 260 PA , jak jest naprawdę nie wiem ale mam nadzieje że lata przynajmniej dobrze.

Silnik i regulator do niego będe miał, bo leżakuje sobie jakiś emax 3,6 kg ciągu, odbiornik mam, nie mam serw bo jakiś dziwny wymiar mają 35x15 x ileś tam nie pamietam, nigdy takich nie miałem to muszę dokupić, no i zawiasy kupię ze sztyftem.

A jakie model zrobi wrażenie po ulotnieniu , zobaczymy za jakiś czas :)

e86b3d207b408f74.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Maciek mam pytanie, pamiętasz może ile model ważył do lotu?

Kurcze mój zalegający silnik który mam zamiar zamontować w tym modelu to emax GT2826/05, nawet nie mogę znaleźć parametrów tego silnika , bo tabelki producenta dotyczą silników z końcówką 04 albo 06 a taki jak mam z końcówką 05 nie za bardzo jest , to znaczy w sklepach silniki są ale tabelki z informacjami nie do końca dotyczą tego silnika, ja coś sobie przypominam że miał ciągnąc 3600g (o ile nic nie pomieszałem)

Bo coś zaczynam się zastanawiać czy to jest dobry silnik do tego modelu a właściwie czy będzie miał wystarczający nadmiar mocy.

Opublikowano

Dzięki wielkie , więc na razie od biedy ten silnik ujdzie, a jak będzie mocno stękał to sie później pomyśli coś nad innym silnikiem

maksymalny ciąg - 2950g

Opublikowano

Model posklejany i poskładany :)

c282cac0bd7beb0f.jpg

 

5d137c1eddafe429.jpg

 

Nie mam tylko serw, ale gdzieś po długim weekendzie zamówię, to znaczy zamówię gdzieś niedługo ale pewnie przyjdą po długim weekendzie.

Model bardzo mi sie podoba , jak będzie latał tak jak wygląda to będzie pełen sukces , szczególnie że za 300zł nie za bardzo jest nawet możliwość kupienia modelu tych rozmiarów , a tu model lądował dwa razy w dziale giełda , nikt go nie chciał więc go przygarnąłem :).

Wagowo powinien ważyć do lotu max 1850g.

No i sprawa silnika , śmigło ze zdjęcia to 12x6 , i na tym śmigle ciągnie 2100g , cieniutko , ale śmigło jest małe i nie za wiele wystaje po za maskę.

Nie mam większego śmigła do elektryka więc nie mam jak sprawdzić , a docelowo chciał bym śmigło 13x6 bądź 14x6.

13x6 kiedyś chodziło z tym silnikiem ale ciagu nie sprawdzałem a nie mam doświadczenia aby się domyśleć ile ciągu zyskam zwiększając śmigło o jeden cal.

Śmigło 14x7 chodzi mi po głowie ale to jest smigło zalecane przez producenta do zasilania chyba 3s, a ja będę latał na 4s, ale chyba kupie też 14x6 tak na próbę chociaż , do pomiaru ciągu.

Natomiast zalecany silnik do tego modelu , na 6S ciągnie 2700g więc d.... nie urywa i coś czuję że mój z większym śmigłem nie wiele będzie ustępował zalecanemu silnikowi.

Tutaj jest test silnika rekomendowanego przez producenta

Opublikowano

Śmigła w drodze, ale chyba 13x6 nie będzie używane, a to dla tego że znalazłem film kogoś kto latał modelem 1,5m i miał taki sam silnik jak ja, i miał śmigło 14x7, napisane było że silnik z tym śmigłem pobiera 52A , to chyba nie najgorzej , a ja w modelu mam regulator 80A.

Niestety nie podał jaki uzyskał ciąg , ale myślę że na śmigle 14x7 ciąg będzie wystarczający.

Serwa kupiłem przed chwilą , takie same jak Maciek  , Corona CS 238MG.

Więc w przyszłym tygodniu pewnie będzie oblot , to i dobrze bo nie mam czym latać.

To znaczy polatać mam czym ale nie mam gdzie, mam tylko tą wąską drogę obok domu , ale taka droga to pas startowy dla niezbyt dużego modelu.

Mam nadzieję że ten edge sie na niej zmieści , chociaż ten model jak na piankę to jest całkiem spory , jak droga będzie za wąska , to polatanie tym modelem będzie musiało poczekać z miesiąc pewnie, bo dziś skończyłem robienie dużego pasa startowego aby raz na zawsze skończyły sie problemy typu , nie ma gdzie polatać.

Tyle że dziś dopiero została posiana trawa, to troszkę potrwa nim urośnie ładny trawnik.

Opublikowano

Myślę że 15x7 by było najlepsze. Ja 13x6 miałem w modelu 1.2m podobnym konstrukcyjnie do tego tzn balsa kryta EPP i też z hk ;)

Opublikowano

Dziś przyszły śmigła, co prawda tower pro po 6zł za szt , pewnie na czymś renomowanym ciąg by wzrósł , ale ja i tak jestem zadowolony z mocy.

Zamówiłem dwa śmigła, 13x6 i 14x7, oczywiście już sprawdziłem jak silnik ciągnie na obu śmigłach :).

Na śmigle 13x6 max ciąg to 2600g.

Na śmigle 14x7 max ciąg to 2870g.

Mi się wydaje że nawet 13x6 wystarczy , 2600g ciągu w modelu o wadze 1800g ujdzie , a na śmigle 14x7 to już nadmiar mocy powinien być w zupełności wystarczający , szczególnie że nie musiałem kupować silnika tylko wykorzystałem leżakujący napęd, na który do tej pory nie miałem pomysłu.

Ewentualnie kupię gdzieś przy okazji sprawniejsze śmigło, APC bądź coś drewnianego , teraz trzeba poczekać na serwa(które dziś już kurier odebrał od nadawcy) i ulotnić w przyszłym tygodniu model. :)

Opublikowano

Model dzis z rana poleciał, nie mam filmu bo nie było pod ręką kameruna.

Wiem że bez filmu się nie liczy , i film będzie.

Warunki do latania pianką są słabe bo bardzo wieje wiatr, ale mimo to chciałem zobaczyć tylko czy model prosto lata.

Plan był taki że wzbijam się w powietrze , sprawdzam czy model leci prosto w locie normalnym, czy leci prosto w locie odwróconym , i czy prosto leci na nożu.

Ale tak wiał wiatr że nie wiele zobaczyłem , mam wrażenie że jest za ciężki na dziób , i z tego co wiem Maciej tez korygował SC podany przez producenta, ale o ile trzeba przesunąć SC to się okaże jak będzie trochę mniej wiało.

Oczywiście start odbył się z drogi obok domu , i szybko sie okazało że start i lądowanie 1,5 metrowym modelem z drogi która ma szerokość 2,5m , to durny pomysł , na dodatek wzdłuż drogi biegnie betonowy płot.

Wykonałem dwa starty i dwa lądowania , (nawet ładne) ale za cienki bolek jestem aby w takim wietrze lądować na tak wąskiej dróżce, i za którymś razem wiatr mi zniesie model na ten płot.

Ale szykuję własny pas startowy na dużą spalinę , jeszcze nie jest skończony ale na takiego elektryka wystarczy to co jest zrobione na chwile obecną , trawa zasiana ale nie zeszła jeszcze , za to jest porządnie ujeżdżone autem.

Więc jak będe nagrywał film to na nowym pasie startowym , model wydaje się byc fajny , chwile latałem na maksymalnych wychyleniach sterów i model jest wściekły i lata bardzo agresywnie , ja tam nie mam nic przeciwko takiemu nerwusowi więc będzie zabawa i będą emocje , ale co najważniejsze (przynajmniej jak dla mnie) to model nie przepada przy małej prędkości, a winglety z modelu nie są przykręcone do skrzydeł , latałem bez nich.

Opublikowano

Mam film.

Nagrany przed chwilą , w dużym wietrze , pod wieczór pewnie wiatr sie uspokoi ale będzie masa gryzących muszek, więc wolałem polatać w wietrze niż z muszkami.

Model bardzo mi sie podoba , jest stabilny, nie przewraca się na skrzydło przy małej prędkości , jak się chce jest spokojny i powolny, jak się nie chce spokojnie i powoli to bez problemu jest wściekły i agresywny.

Latanie byle jakie , wiało jak diabli , ja modelu nie czuje w ogóle, nie ogarniam nowego pasa startowego , lądując na siebie trzeba znać prędkość modelu , to był drugi start z tego pasa i nie potrafię jeszcze określić czy model jeszcze leci czy już wytracił prędkość i spada, ale tego sie myślę nauczę po 20 startach, tylko musi przestac wiać wiatr bo jak tak wieje to nawet nie da się dobrze modelu wytrymować , więc model nie jest poustawiany.

Natomiast nigdy żadnym modelem nie latałem na tak dużych wychyleniach sterów jakie ma ten model , przez co trochę mi nim rzuca na wszystkie strony , ale mimo tak dużych wychyleń sterów model jest stabilny , i bardzo zwrotny.

Silnik od biedy ujdzie , chyba w 1,24 jest demonstracja ciągu , i jak widać z nadmiarem mocy jest słabo , ale na razie wystarczy , kiedyś się pomyśli nad zmianą napędu.

Ja z modelu jestem bardzo zadowolony, nie kupiłem za wiele gotowców w swojej karierze modelarskiej , ale miałem extrę multiplex i extrę va models.

Extra multiplexa jest o wiele mniej stabilna , za to kosztuje furę pieniędzy, extra va models może nie jest droga ale za ponad 340zł tez nie jest tania, lata tak sobie , wygląda byle jak , za 20zł można własnoręcznie zrobić może nawet fajniejszy model.

A ten edge z hobby king wygląda bardzo dobrze , jak dla mnie jest bardzo ładny, lata też bardzo dobrze tylko potrzebny jest mu pilot, a ja takim pilotem nie jestem.

Niedawno dobry pilot 3D powiedział mi że moim problemem jest to że nie latam programu, tylko wzbijam się w powietrze i dopiero sie zastanawiam co chce zrobić, i przez to moje latanie wygląda jak wygląda.

Prawdopodobnie ma rację , coś sie pomyśli w tej sprawie :)

 

Opublikowano

Miejsce nie jest złe :).

Zastanawiam się nad wycięciem drzewa które widać podczas startu po mojej prawej , ale nawet z tym drzewem jest wystarczająco szeroko na start i lądowanie dużą benzyną , a co dopiero takim piankowym latawcem.

Niestety pas startowy z podwórzem dzieli płotek i przez ten płot benzynowe modele sa uziemione , bo szerokość jest wystarczająca , ale długość już niestety nie.

Na filmie jest oblot nietrymowanego modelu , więc latam dośc daleko i wysoko.

Natomiast nie nagrywam filmów z codziennego latania, każdy nowy model ma krótki filmik z oblotu to raczej tyle.

Miejsca na latanie po wystartowaniu jest o wiele, wiele za dużo niż potrzeba, bo latam 50, max 100 metrów od siebie i nie wazne czy modelem małym czy dużym, na szczęście mam już za sobą etap kiedy chcąc polatać metrowym motoszybowcem na obszarze pewnie większym niż 30 hektarów , okazywało się że mimo tak ogromnej przestrzeni miejsca na latanie jest za mało , a na koniec model mi zwiał i był tak daleko że ciężko go było znaleźć.

Co do samego modelu edga z hobby king , to szczerze polecam , bardzo fajny model , bardzo stabilny i lata jak po sznurku, na dzien dzisiejszy juz kręci i szybkie i wolne beczki z 6 metrów nad ziemią, lata po podwórzu za płotkiem dzielącym działki , tak że czym bardziej sie z nim oswajam tym jest fajniejszy i na wiecej mozna sobie pozwolić.

Przykręcałem winglety do skrzydeł , ale szybko je zdemontowałem , nigdy tego nie używałem i w niektórych sytuacjach pomagają , ale w niektórych sytuacjach mi przeszkadzają , nie lubię jak mi coś trzyma  model w sytuacji kiedy jestem przyzwyczajony że model powinien byc bezwładny, nawet nie umiem tego wytłumaczyć ale lata sie inaczej.

Sam model jest super, jest to najlepsza pianka jaką latałem, ale ma poważną wadę , ma napęd elektryczny.

Miałem wiele modeli elektrycznych około metra rozpietości i było fajnie, model lekki akumulator tani itp.

Ale tutaj wciaga pełny pakiet w 5 minut i godzina albo więcej ładowania, jeszcze dobrze się nie rozkręcę już polatane nie mam prądu.

Żeby wyjść i się zabawić potrzebuję z 6 akumulatorów, ponad 230zł za sztukę , słaba to perspektywa.

Model jest fajny , ale jako ciekawostka , a nie jest to model do nauki latania czy ćwiczeń.

I z tego powodu wracam do budowy rozpoczętej benzyny 3D , nie ogranicza mnie czas latania , benzyniakiem 2 godziny ćwiczeń nie jest czyms nadzwyczajnym , i w moim wypadku to norma w ładny dzień, niestety napęd elektryczny u mnie nie za bardzo zdaje egzamin.

Ale i tak sie cieszę ze stałem sie posiadaczem tego piankowego modelu, model bardzo ładny, bardzo dobre właściwości lotne , tyle że będzie nie za wiele latał , a jak się uporam z podwórzem i ulotnie model benzynowy , ta pianka zawiśnie na ścianie.

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie - te serwa Corona 238 - są cyfrowe , czy analogowe ?

I gdzie są zamontowane - tylko na lotkach czy i na usterzeniu?

Jeśli są na " ogonie " -  to czy nie ma problemu z wyważeniem?

Jakiej firmy pakiet jest zamontowany?

Opublikowano

Pakiet mam 4S 2600mah , trochę mały i za razem lekki  (300g), wydaje mi się że model powinien byc wyważony z 5mm przed SC wyznaczonym przez producenta, no ale że pakiet jest troche za lekki model mi sie wyważa dokładnie w SC narysowanym na skrzydłach.

Troszke sie z nim juz oswoiłem i próbuję coraz śmielszych i niższych zawisów na śmigle , niestety do zawisu mój silnik jest za cienki, niby wisi , jest rezerwa mocy , ale jak trzeba nagle zrobić odejście to jest problem , powiedział bym ze w zawisie ten silnik ledwo człapie , ale do wszystkiego innego jest OK.

 

Serwa są analogowe , mam je wszędzie i na lotkach, i na kierunku, i na wysokości. ciągną 4,5kg, na 6V, mają metalowe przekładnie , i w zestawie z modelem były dźwignie serw , takie do przykręcenia do okragłej dźwigni dołączanej z każdym serwem.

Więc przykręciłem dźwignie  serw dołączone do modelu, do tych serw corona,

Dźwignie dołączone do modelu sa bardzo długie , ramie ma coś 30mm długości , (licząc od śrubki która trzyma dźwignię na serwie).

Pewnie z racji długości dźwigni stery na tych serwach chodzą bardzo szybko, nie wspominając o tym jak bardzo sie wychylają , nigdy nie latałem modelem w którym tak bardzo się wychylały stery jak w tym edgu.

Serwa sa tez dość lekkie , waga serwa to chyba 22g, ja jak na razie jestem bardzo zadowolony z modelu i jego wyposażenia, ale z zasilania elektrycznego przy jego gabarytach nie jestem zadowolony ani trochę.

2,6 Ah wciąga w 5 minut i po zabawie.

Mój pakiet to jakiś  " Vant "  czy cos takiego , kupiłem go kiedyś w avifly.pl  był bardzo tani to na próbę skusiłem sie i go kupiłem, i o dziwo mam go juz z 3 lata , jest w pełni sprawny, nie jest spuchnięty , to znaczy jest ale tyle co nic.

Leży zawsze naładowany to pełna czy latam czy nie, choć ostatni rok to tylko leżał nie miałem dla niego modelu.

Nie wiem czy to przypadek i trafił mi sie dobry akumulator, czy po prostu dobe są i mało kosztują , płaciłem za niego cos około 100zł a nie wiem czy nawet nie poniżej stówki , a latanie elektrykiem z jednym akumulatorem mnie drażni , więc chciałem sobie kupić taki sam pakiet tylko większy, niestety w sklepie akumulatorów vent juz nie ma, to znaczy są ale jakieś maluszki, a za genca trzeba zapłacić z 250zł to raczej się nie skuszę , ale takiego vanta za stówkę bym przygarnął :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Leszek dzięki za wpis , tylko kurcze model mi się spodobał to kupiłem niedawno nowy pakiet ale 4S bo na jednym to nie latanie.

Zresztą trafił mi się jakis leżak bo ładuje się ale czasami sie naładuje normalnie , a czasami ładuje się aż na ładowarce wyskakuje napis TIME.

Tylko nie przyszło mi do głowy aby zasilać silnik przewidziany pod 4S , pięcioma ogniwami, nie pójdzie z dymem?

Bo na 4s ostatnio jak ćwiczyłem zawis , "który zresztą jakoś mi niezbyt wychodzi" po wyczerpaniu 1Ah z pakietu silnik mocno śmierdział spalenizną, i to nie trzeba było przystawiać nosa do silnika , palony lakier śmierdział na odległość, myślałem że juz po nim, ale wystygł i chodzi dalej.

Ale coś czuję że on wyzionie ducha , prędzej czy później, akumulator 5S nie zamordował by go jeszcze szybciej?

Silnik niebawem pewnie padnie , i planowałem kupić cos mocniejszego , nie pamiętam symbolu ale 3300g ciągu na 4S, taki by mnie urządzał.

Wolał bym sie nie przesiadać na 5S bo budżet na modelarstwo mam ograniczony a akumulatory tanie nie są, natomiast pakiety 4S mam na stanie i nie muszę kupować.

Jak pisałem budżet ograniczony na hobby, a w budowie jest duża benzyna, i chciał bym spróbować FPV do którego to nic nie mam , ani gogli ani nadajnika, więc wolał bym uniknąć kupowania dwóch pakietów 5S , zakup mocniejszego silnika pod 4S w razie sfajczenia obecnego wyjdzie taniej :)

Opublikowano

Moje uwagi były do silnika 4250 - tego z testu , myślałem , że taki masz w modelu ,  do silnika Emax 2826 nie dasz zasilania 5S bo go spalisz , już teraz dymi a to oznacza , że ma za duże śmigło . Musisz kupić silnik 4250 i jak chcesz zasilać 4S to o 750-800 obrotach na Volt . Choć lepiej by było pakiet 5S i silnik o 600-650 obrotach /Volt .

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.