krzysiek 1 Opublikowano 1 Maja 2018 Opublikowano 1 Maja 2018 Witajcie, mam mały problem jak w temacie obroty silnika podczas lądowania są od 3 do 4 razy większe niż podczas postoju na minimalnych obrotach, wiem ze podczas lotu są wyższe obroty spowodowane mniejszym dopływem paliwa a większym dopływam powietrza niż minimalne na postoju ale aż tak bardzo ?? Może gdzieś popełniłem błąd ?? Dodam że przejście z wolnych na wysokie jest prawie idealne nie gaśnie ani się nie dławi, może chodzić na postoju model nawet porę minut i płynnie reaguje na gaz, za wszelkie podpowiedzi z góry bardzo dzięki :rolleyes:
japim Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 To proste. W case lotu napierajace powietrze napędza dodatkowo silnik. Nie ma to żadnego związku z ilością powietrza lub paliwa - tzn ma minimalnie - jest trochę większe ciśnienie na wlocie do gaźnika uwzględniające ciśnienie dynamiczne. Ale ilość paliwa sterowana jest tez przecież przez przepływ powietrza wiec to błędny trop. Raczej ustaw sobie trymer na gazie. Na ziemi i postoju trymer jest otwarty bo inaczej byś przydusil silnik. Ale w czasie lotu możesz dodatkowo domknąć gaźnik i zwolnić silnik, ale będziesz na granicy zgaszenia silnika w locie. Pdstawowe pytanie dlaczego te wyższe obroty Ci przeszkadzają?
Matijus Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 Pewnie za duza predkosc do ladowania, mialem to samo i robie jak japim napisał. Ale nie zamało tym trymem, ja wlasnie teraz sie mecze z nowym modelem bo raz gasnie tuz po lądowaniu raz przed. Trzeba wyczuć.
japim Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 Pewnie za duza predkosc do ladowania, mialem to samo i robie jak japim napisał. Za duża prędkość przy lądowaniu = za mały kąt natarcia... EDIT: dwa i pół roku temu wałkowany był temat podejścia do lądowania. http://pfmrc.eu/index.php/topic/57080-problem-ze-zmniejszeniem-pr%C4%99dko%C5%9Bci-w-trakcie-l%C4%85dowania/
krzysiek 1 Opublikowano 2 Maja 2018 Autor Opublikowano 2 Maja 2018 Ten silniczek jest w pół makiecie Pdstawowe pytanie dlaczego te wyższe obroty Ci przeszkadzają? większe obroty mi osobiście nie przeszkadzają ale na zawodach chcąc wylądować na 3 punkciki jest prawie niewykonalne na trawie to w końcu się zatrzyma ale na betonie nie ma szans ciągnie i ciągnie Za duża prędkość przy lądowaniu = za mały kąt natarcia... próba przeciągnięcia modelu kończy się jego wznoszeniem a nie opadaniem, próbowałem z mniejszym śmigłem ale wtedy jest problem z lataniem silnik na maksa a model prawie ni leci Popróbuje z trymerem i przełącznikiem dzięki za podpowiedz Skąd wiesz że obroty są wyższe? Jak to zmierzyłeś, że wiesz nawet, że są wyższe o 3-4 razy? Mniejszy dopływ paliwa w locie?? Dlaczego tak uważasz? Nie zmierzyłem ale to bardzo wyraźnie słychać z tym dopływem paliwa to trochę przesadziłem
japim Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 próba przeciągnięcia modelu kończy się jego wznoszeniem a nie opadaniem, Chcesz powiedzieć, że z gazem na minimum i zaciągniętym sterem wysokości model się wznosi? EDIT: czy lądowałeś już tym modelem ze zgaszonym silnikiem i jak wtedy sobie z tym poradziłeś?
krzysiek 1 Opublikowano 2 Maja 2018 Autor Opublikowano 2 Maja 2018 Chcesz powiedzieć, że z gazem na minimum i zaciągniętym sterem wysokości model się wznosi? dokładnie tak się dzieje EDIT: czy lądowałeś już tym modelem ze zgaszonym silnikiem i jak wtedy sobie z tym poradziłeś? Jakiś czas temu sprawdzałem na ile starczy mi paliwa, po zgaśnięciu motorku wylądował tak jak chciałem, dodam że ten model to Pajperek 2,3 m (może te modele tak latają :D) A trochę wprowadziłem w błąd to nie 15 cm tylko 10 cm ASP S61 sorki
japim Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 dokładnie tak się dzieje Jakiś czas temu sprawdzałem na ile starczy mi paliwa, po zgaśnięciu motorku wylądował tak jak chciałem, dodam że ten model to Pajperek 2,3 m (może te modele tak latają :D) A trochę wprowadziłem w błąd to nie 15 cm tylko 10 cm ASP S61 sorki Jakoś nie wierzę, bo to by oznaczało, że możesz modelem teoretycznie wystartować z ręki na minimalnych obrotach... A to oznacza, że gaz masz ustawiony dużo za wysoko. Po prostu ustaw niższe obroty. Napisałeś w pierwszym poście - że silnik na ziemi pracuje na minimalnych obrotach. Pytanie - zmierzyłeś ile one wynoszą? Po drugie czy minimalne w Twoim wypadku oznacza że przy próbie ustawienia niższych silnik gaśnie? Możesz nagrać jak wyglądają minimalne obroty w tym modelu?
merlin71 Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 Wydaje mi się że silnik ma za duży ciąg do tego modelu. Obroty minimalne powinny być ustawione tak żeby silnik pracował równo i stabilnie, najniższe jakie się da. Model na ziemi nie powinien jechać ani mieć tendencji do ruszenia z miejsca, dopiero po dodaniu gazu. Myślę że powinieneś zalożyć nie mniejsze a większe śmigło raczej, jeśli regulacja silnika już nic nie da. Nie wiele ale tak o jeden cal od zalecanego do tego silnika, a za to z mniejszym skokiem. Np. zamiast 9x6 to 10x5. To tak przykladowo bo silnik 10ccm bedzie mial oczywiście wieksze smigło zalecane przez producenta.
japim Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 Niskie obroty ASP S61A: Mało prawdopodobne aby model o masie pow 3 kg (bo do takich pakuje sie silnik 10cm3) utrzymywał lot poziomy a nawet się wznosił jeżeli nie jest motoszybowcem...
japim Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 To może od początku: model - Piper rozpiętość - 2.3m powierzchnia nośna ? jaka masa: ? silnik - ASP 61 śmigło: ? Obroty min/max na ziemi (z obrotomierza): ?/?
Matijus Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 Ale to i tak trochę dziwne Piper o rozpiętości 2,3m z silnikiem na pewno waży ok 3,5 -4kg, z tego co się orientuje piper trochę jak trenerek lata. To średnio sobie wyobrażam że na minimalnych obrotach on jeszcze się wznosi. Mam trenerka na silniku .61 a jak wiadomo trenerki "latają na skrzydłach" ale żeby się wznieść nim muszę mieć co najmniej (i to takie ostre conajmniej) 1/3 gazu i też podchodził z zwiększonymi obrotami silnika ale nawet mu na myśl nie przyszło aby się wznieść, prędzej na skrzydło by się zwalił (o ile u niego to w ogóle możliwe) . Krzysiek czy masz możliwość nagrania filmiku Twoich wolnych obrotów ? Dużo to pewnie wyjaśni. Ps. z wagą trochę strzelałem ale myślę że coś w tym przedziale.
japim Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 Ale to i tak trochę dziwne Piper o rozpiętości 2,3m z silnikiem na pewno waży ok 3,5 -4kg, z tego co się orientuje piper trochę jak trenerek lata. Patrząc na zestawy to Pipery w tym rozmiarze waza ok 5.5 - 7.5 kg... (zaleznie czy wersja clipped wing czy nie) https://wheelspinmodels.co.uk/i/267805/?gclid=EAIaIQobChMI646Rt6rn2gIVL7HtCh23hwyLEAQYASABEgIigfD_BwE https://www.sussex-model-centre.co.uk/sig-piper-j3-cub-1-4-scale https://shop.balsausa.com/product_p/438.htm A 2.2M wazy ok 3.2 - 3.5kg ale zalecany silnik to .46... http://www.sigplanes.com/SIG-Anniversary-Cub-15-Scale-Kit_p_71.html Chyba ze to jakiś "latawiec"
krzysiek 1 Opublikowano 2 Maja 2018 Autor Opublikowano 2 Maja 2018 Filmik nagram niebawem ale troskę namieszałem sprawdziłem obroty na wolnych i ku mojemu zdziwieniu pokazało 3100 tys po próbie obniżenia obrotów nie mogę zejść poniżej 3000 tyś próbowałem minimalnie dokręcić jaglice od mieszanki na wolnych obrotów i udało się zejść na 2600 tyś ale chwilkę pochodzi i gaśnie masakra dodam że silnik jest cylindrem do dołu ale nie powinno być z tego tytułu problemów . a za tydzień u nas impreza F4H-P :wacko: skala 1/5 rozpiętość 2,2 m sorki za błąd wcześniejszy pow.noś.modelu 0,558 m2 śmigło 11/7 masa 3,9 kg
Marcin K. Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 Nie myślałeś by ruszyć sklon silnika? Jak zachowuje się w locie podczas dodania gazu?
japim Opublikowano 2 Maja 2018 Opublikowano 2 Maja 2018 No to model waży tyle co trzeba co w połączeniu z taką powerzchnią czyni z niego trochę cięższa gazetę. Jak dasz śmigło 12x6 lub 12x5 a nawet 13x4 to wolne obroty powinny mocno zwolnić model na podejściu. A ciągu statycznego będziesz miał aż nadto. Tylko że takimi wielki śmigłami to dobrze kręcą 4takty. Śmigło 11x7 stosowane jest raczej do szybkich akrobatek. Piszesz że ustawienie silnika cylindrem w dół nie ma znaczenia ale akurat to może mieć znaczenie jeżeli oś gaźnika jest dużo poniżej osi zbiornika. Może spróbuj śmigła 13x5 lub 14x4, na pewno silnik zwolni i nie będzie za dużo ciągu. Te proponowane śmigła są za duże. Silnik zwolni ale będzie się bardzo męczył nie mówiąc o przegrzewaniu na wysokich obrotach. Polecam tabelkę: http://www.modelflight.com/propch1.html Moje propozycje są z górnego zakresu alternatywnych śmigieł
krzysiek 1 Opublikowano 2 Maja 2018 Autor Opublikowano 2 Maja 2018 Zgaduję że Twój Piper to górnopłat, a założyłeś mu śmigło jak do pylonu, za małe, za szybkie...Zamontuj takie jak pisałem wcześniej, motor zwolni i będzie ok. Masz słuszną racie wielkie dzięki zmieniłem śmigło z 11/7 na 13/5 akurat takie miałem i jest o wiele lepiej nagrałem na szybko filmik (BŁĄD FILMIK WSTAWIONY MA NASTĘPNEJ STRONCE) jeszcze troszeczkę regulacji i powinno być ok trochę słaba jakość ale nagrywana telefonem
Rekomendowane odpowiedzi