Skocz do zawartości

Extra 260 - model o rozp. 1400m.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Przedstawiam nowy model w moim hangarze - Extra 260.

Trochę danych:

Rozpiętość -  1400mm

Długość     -   1160mm

Waga modelu gotowego do lotu z pełnym wyposażeniem RC to 1800g.

post-236-0-07282500-1525677399_thumb.jpg

 

Szczegółowy opis modelu jest tutaj:

http://mirekgal.pl/portfolio-posts/extra-260/

 

Model został przetestowany w locie , a  jego możliwości można obejrzeć tutaj:

 

https://www.youtube.com/watch?v=4z_qSO0KpBw&feature=youtu.be

 

Gotowy model na lotnisku w Dziuchowie:

 

post-236-0-79151000-1525677887_thumb.jpg

post-236-0-06768500-1525677956_thumb.jpg

post-236-0-12394600-1525678066_thumb.jpg

 

Zapraszam do dyskusji - na wszystkie pytania postaram się odpowiedzieć , o ile takie będą.

Proszę bardziej doświadczonych kolegów ode mnie o radę - jakie serwa do lotek i usterzenia zamontować w tym modelu.

Ewentualnie propozycje sprawdzonego napędu, zasilania oraz serwomechanizmów.

Obecnie zamontowane wyposażenie nie jest jeszcze optymalne , stąd moja prośba.

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 81
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Model w mojej ulubionej wielkości . Ładnie oklejony . Czy był sens robienia pokrycia stateczników całkowicie balsą nie wiem , nigdy tego nie robiłem w swoich modelach . Silnik wymienić na taki o 800 obrotach i dać większe śmigło . 

Witam .

Stateczniki nie są w całości pokryte balsą , maja tylko niewielkie kesoniki i nakładki.

Natomiast całkowicie pokryty balsą jest statecznik pionowy  - jego wkleja się w kadłub i łatwiej zrobić przejście statecznik - kadłub w sensie wypełnienia balsą i oprofilowania.

 

   post-236-0-28488300-1525708024_thumb.jpg

post-236-0-94849600-1525708146_thumb.jpg

 

Czy będzie dostępny kit ??? 

Jeśli będą chętni to tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

A wersja spalinowa ?

Witam.

Jest wersja na silnik spalinowy , w konstrukcji wykorzystałem więcej sklejki.

Model ma większą wagę ale silnik spalinowy o poj. 7,5 - 8,5ccm spokojnie da sobie radę.

Model wyważa się bez problemu z podanym wyposażeniem.

Można dać  akumulator o większej pojemności , wtedy będzie większe pole manewru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

chciałbym zapytal o podwozie? Jaki materiał i grubość.

co do serw to polecam co najmniej 2.8- 3.5 gk uciagu, do akrobacji zwłaszcza złascza ze wysokość moze kiedys nie dac sobie rady przy nagłym zaciagnieciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

chciałbym zapytal o podwozie? Jaki materiał i grubość.

co do serw to polecam co najmniej 2.8- 3.5 gk uciagu, do akrobacji zwłaszcza złascza ze wysokość moze kiedys nie dac sobie rady przy nagłym zaciagnieciem.

Witam.

Podwozie główne zrobiłem z duralu lotniczego o grubości 3mm - świetnie się sprawdza.

Co do serwomechanizmów, to na lotki obecnie zamontowałem Tower Pro MG92B - przy zasilaniu 4,8V dają podobno 3,1kg uciągu.

Niestety pogoda  - silne wiatry , nie dają sprawdzić modelu w locie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam Kolegow =tydzien temu kupilem u Mirka ten kit Extry260. Powiem tak-model sklada sie jak bajka -wszystko pasuje jak d--a na nocnik.Nie da sie nic wypaczyc bo wszystko pasuje i nie trzeba nic naciagac lub podcinac.W czesci przedniej jest sklejka topolowa 3mm i po sklejeniu kadlub jest bardzo sztywny choc posiada wiele azurow .Swietna zabawa z tym sklejaniem-bez problemow.Praktycznie jestem na etapie sklejania kadluba- to poczatek ale w dalszej czesci wstawie troche fotek.Jak macie jakies pytanka to zapraszam-postaram sie odpowiedziec.W tym momencie jestem na takim etapie jak na fotkach.

post-18272-0-85654400-1537126411_thumb.jpg

post-18272-0-14099200-1537126438_thumb.jpg

post-18272-0-08350200-1537126479_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pewne rzeczy mnie niepokoją w tym kadłubie pod względem konstrukcyjnym i może być z nim krucho przy twardym lądowaniu. Od czasu do czasu spoglądam na Twoje postępy. Trochę pancerny jest ster kierunku ale może tak musi być. Pamiętać należy że 10g na ogonie to jakieś 40g na przodzie w celu zrównoważenia tych 10g. Razem 50. Warto powalczyć o te kilka gramów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Moim skromnym zdaniem, tą wagą bym się tak bardzo nie przejmował - model ma dużą powierzchnię, więc małe obciążenie powierzchni , dlatego z większą wagą będzie dobrze latał w większym wietrze. Mnie ten model do lotu wyszedł wagowo 1760g i na większym wietrze trzeba walczyć, bo model stoi a chwilami się cofa pod wiatr.

Moja mała Extra o rozp. 1200mm wyszła do lotu 1100g i na wietrze zachowuje się jak latająca gazeta . Podkreślam  - to moje zdanie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

statecznik poziomy praktycznie jest sklejony i wstepnie zamontowany w kadlubie -zostanie wklejony dopiero jak okleje model-sposobem ARF W kadlubie jest taka pochwa i tam sie wsuwa ten statecznik


musze przyznac ze coraz bardziej  cieszy oko-nadchodzi czas najtrudniejszy bo skladanie skrzydla=pozdrawiam obserwujacych

post-18272-0-91897600-1538813590_thumb.jpg

post-18272-0-87051600-1538813613_thumb.jpg

post-18272-0-94843200-1538813639_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.